Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Så avgör MOS Switch bildformat?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC Design & Layout -> Ta reda MOS Switch bildformat?
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Message
ethan

Post 17 juni 2005 17:53 Så avgör MOS Switch bildformat?

Hej,

För närvarande är jag student och arbetar OTA med switch-kondensator CMFB och senare kommer att byta konstruktion kondensator förstärkare. Jag undrar vilket som är bästa MOS-omkopplaren bildförhållande.

Säga för TSMC 0.35um teknik med 5V processen, den minsta längd är 0,5 micron. Så hur kan jag välja W / L för NMOS strömbrytare i switch-kondensator CMFB och även i provtagning och förstärkare?
Var ska jag placera överföring portar switch och NMOS bara switchar?

Jag har läst Martin bok, Razavi bok, och några papper. Vissa sa med minsta längd och bred bredd, några papper sade även med långa växlar för att minska klockan feedthrough (2004 ISSCC).

Så jag är förvirrad. Kan någon berätta för mig de mer praktiska regler och mer specifika regler för detta?

etan
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 17 juni 2005 17:53 annonser

Tillbaka till toppen
aryajur

Hjälpte: 73
Plats: Sunnyvale, USA

Post 17 juni 2005 22:21 Re: Ta reda MOS Switch bildformat?

1st of all, för att avgöra om du kan sätta en sändning grind eller en NMOS / PMOS bara byta beror på vad övergången måste passera. NMOS kan passera låga spänningar ordentligt och inte hög spänning, medan en PMOS gör det motsatta. Så i insatsvaror som ska passera höga och låga värden skulle kräva en överföring gate.
Storlek en enskild växling transistor, som används för att överföra signaler, måste du göra släppa över bytet så låg som möjligt, dvs att om resistens bör vara låga. Använda en transistor som switch vi driva företaget i triode regionen (MOS) eller mättnad regionen (BJT) så från triode regionen ekvation kan du räkna ut motstånd växeln och försöka minimera den. Det kommer att vara lätt att se att W måste vara så stor som möjligt. Men du måste också tänka på de parasitiska kapacitans som ökar med ökande W. Så ökning W endast upp till det belopp upp till vilket parasitsjukdomar kapacitans är godtagbart. Den parasitära kapacitans kommer att skada ur bandbredden om du bryr dig om att även det kommer avfall halva din signalstyrka i laddning och urladdning varje gång.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC Design & Layout -> Ta reda MOS Switch bildformat?
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS