| Författare | Message |
|---|
ethan
| 17 juni 2005 17:53 Så avgör MOS Switch bildformat? | | |
|
| Hej,
För närvarande är jag student och arbetar OTA med switch-kondensator CMFB och senare kommer att byta konstruktion kondensator förstärkare. Jag undrar vilket som är bästa MOS-omkopplaren bildförhållande.
Säga för TSMC 0.35um teknik med 5V processen, den minsta längd är 0,5 micron. Så hur kan jag välja W / L för NMOS strömbrytare i switch-kondensator CMFB och även i provtagning och förstärkare? Var ska jag placera överföring portar switch och NMOS bara switchar?
Jag har läst Martin bok, Razavi bok, och några papper. Vissa sa med minsta längd och bred bredd, några papper sade även med långa växlar för att minska klockan feedthrough (2004 ISSCC).
Så jag är förvirrad. Kan någon berätta för mig de mer praktiska regler och mer specifika regler för detta?
etan |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
Google AdSense

| 17 juni 2005 17:53 annonser | | |
|
|
|
|
 |
aryajur
Blev medlem: 23 Oktober 2004 Inlägg: 689 Hjälpte: 73 Plats: Sunnyvale, USA
| 17 juni 2005 22:21 Re: Ta reda MOS Switch bildformat? | | |
|
| 1st of all, för att avgöra om du kan sätta en sändning grind eller en NMOS / PMOS bara byta beror på vad övergången måste passera. NMOS kan passera låga spänningar ordentligt och inte hög spänning, medan en PMOS gör det motsatta. Så i insatsvaror som ska passera höga och låga värden skulle kräva en överföring gate. Storlek en enskild växling transistor, som används för att överföra signaler, måste du göra släppa över bytet så låg som möjligt, dvs att om resistens bör vara låga. Använda en transistor som switch vi driva företaget i triode regionen (MOS) eller mättnad regionen (BJT) så från triode regionen ekvation kan du räkna ut motstånd växeln och försöka minimera den. Det kommer att vara lätt att se att W måste vara så stor som möjligt. Men du måste också tänka på de parasitiska kapacitans som ökar med ökande W. Så ökning W endast upp till det belopp upp till vilket parasitsjukdomar kapacitans är godtagbart. Den parasitära kapacitans kommer att skada ur bandbredden om du bryr dig om att även det kommer avfall halva din signalstyrka i laddning och urladdning varje gång. |
|
 |