| Författare | Message |
|---|
pseudockb
| September 20, 2005 2:08 site: www.edaboard.com CMOS switch | | |
|
| | Hej, Jag skulle vilja veta hur man bestämma storleken på MOS växlar. Från vad jag vet, bör storleken vara liten för att få lägre avgift injektion men storleken måste vara stora för att ha en liten "ON" motstånd. Dessutom har jag hört ofta av människor som använder sig av halv-storlek dummy switch för att minska ladda injektion. Jag skulle vilja veta varför det dockans omkopplaren måste vara hälften så stor? En annan sak som jag inte är säker på är om huvuddelen anslutningen av NMOS-omkopplaren ska anslutas till källan eller på marken. (N-bra-processen) Jag tycker att båda sammanhang ge olika spänning vid dess anslutningar. Vad är det vanligt att binda merparten anslutningen och orsaken bakom den. Tack på förhand. |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
flushrat
| September 20, 2005 3:03 Re: Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren | | |
|
| | Den om-resistens krav snarare än avgift injektion bestämmer minum W. dummu halv storlek kommer absobe det sprutas ut från switch (ta halva avgiften flödet till källan och hälften rinna). Bulk anslutas till jord. |
|
 |
Google AdSense

| September 20, 2005 3:03 Annonser | | |
|
|
|
|
 |
sunking
| September 20, 2005 3:49 Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren | | |
|
| undvika avgift injektion, kan du använda CMOS-switchen och två fas klocka, som Q1 Q2 och Q2 ", sade Q2" är mycket mer än Q2. Och du kan referece några papper eller bok om ADC |
|
 |
Pulkit shah
| September 20, 2005 13:02 Re: Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren | | |
|
| | Dummy omkopplare kan ha motsatt polaritet än bytet. Du försöker hålla den sjunkande kant växla snabbt. Också dummy växla signalen måste en viss fördröjning jämfört med normal byta signal så att den verkligen kan annullera avgift. |
|
 |
pseudockb
| September 22, 2005 2:18 Re: Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren | | |
|
| | Hej, Jag vill förtydliga uttalande om "Dummy switch kommer ha motsatt polaritet än switch". Menar du att om switchen är NMOS, då dockan bör PMOS? Eller menar du att om den är påslagen, då dockan är avstängd och vice versa? Tack. |
|
 |
arindrajiitkgp
| 22 september 2005 14:04 Re: Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren | | |
|
| hej
När du designar en ckt sedan miljon NMOS och PMOS är deras. Nu om alla bulks har anknytning GND / vdd sedan femte av NMOS / PMOS inte ändras på grund av byte av bulk spänning becaz alla bulks har samma potential. Om du nu ansluten med källan (när alla källor inte är anslutna till GND) sedan femte förändringar till följd av byte av bulk potential .... det är genomför i din totala ckt.thanks |
|
 |
nuiscet
| September 30, 2005 6:43 Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren | | |
|
| | Hur ska vi hantera huvuddelen spänningen i swtich MOSFETs? |
|
 |