elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Visual Basic 6/.net eller 2005?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och gränssnitt -> Visual Basic 6/.net eller 2005?
Författare Message
crowinu

Hjälpte: 1

Post Januari 13, 2006 8:10

Hej,

Vilken är den mest effiecent av dessa tre? VB.net, VB 2005 eller VB6??

Jag behöver gränssnitt pic hamn tråg seriella även läsa data från en USB-enhet?

någon hjälp?
Tillbaka till toppen
Cortex

Hjälpte: 8
Plats: Marocko

Post 14 januari 2006 17:32

vb.net är den bästa i min mening.
VB6 är död och stöds av Microsoft nu
Tillbaka till toppen
hr_rezaee

Hjälpte: 88

Post 15 januari 2006 7:22

vb.net är bra men det behöver. NET-plattformen att köra.
Du kan enkelt gränssnitt dina MCU med VB6.
använda mscomm.ocx ActiveX.
Tillbaka till toppen
metall

Hjälpte: 13

Post 15 januari 2006 22:39

Re: Visual Basic 6/.net eller 2005?

Hej

VB.NET är densamma som VB 2005, på något sätt, de flesta av de svåra saker att göra med VB6 är piece of cake nu i VB.NET, som att skriva till registren och INI-filer, magasin hantering, och många andra saker. Jag började med VB6, och flyttade till VB.NET en månad senare. Men jag är fortfarande lärande, och jag gillar verkligen VB.NET nu.

Kontroll arrayer stöds inte i VB.NET, men vi kan göra falska kontroll array, eller vad det kallas, samling av kontroller med hjälp av kontroll egenskaper. Också byta namn på en fil stöds inte längre i VB.NET, kände jag mig frustrerad i handling, men jag löste det med att flytta metoden i fil klass som möjligt för mig att ändra namnet på filen och flytta den till en annan plats samtidigt, ganska bra. XP stil är lätt att genomföra i VB.NET med enablevisualstyles och doevents. IDE är mycket hjälper, särskilt i Microsoft Visual Studio 2005, dess verkligen häpnadsväckande och lätthanterlig.

Ingen anledning att klaga på. NET Framework längre när distribuera en ansökan, eftersom det kommer att ingå i den nya kommande Windows Vista nu, förr eller senare kommer VB6 förlora sin funktionalitet. Jag kan säga det. NET kommer att Microsofts programspråk för de kommande 10 åren, så varför missa tåget, eller ens vara för sent för det.
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 15 januari 2006 22:39

Annonser

Tillbaka till toppen
aslm

Hjälpte: 5

Post 15 januari 2006 22:48

Jag var lite i samma situation för en tid sedan.

VB.NET mycket bättre språk, stöd för objekt och simular, bättre developement miljö. Stora nackdelen är att. NET-plattformen måste installeras, ca 24 MB data. Jag tror att det är med i XP SP2. Detta är inte availibel för W95/98 måste datorn använda W2K eller XP.

VB 6 fungerar fortfarande och kan vara "uppdateras" med nya OCX komponenter och simular om det behövs. I detta fall Runtime Environment är ett par dll-filer som enkelt installeras med en ansökan.

Till slut valde jag faktiskt VB 6 som jag behövde för att distribuera mitt program och ville inte alla problem med. NET-plattformen instalation och stöd för en kund. Om programmet skulle ha använts på ett fåtal datorer under mitt överinseende jag har installerat. NET saker och gått med VB. NET

Serieport tillgång är enkel i VB bara använda MSCOMM. Enda begränsning jag har stött på är att den bara stödjer hamn Numers upp till 16. Till slut jag gick för extern lösning för att komma runt detta ...

gäller Me
Tillbaka till toppen
metall

Post 15 januari 2006 23:04

Hej

VB.NET är densamma som VB 2005, på något sätt, de flesta av de svåra saker att göra med VB6 är piece of cake nu i VB.NET, som att skriva till registren och INI-filer, magasin hantering, och många andra saker. Jag började med VB6, och flyttade till VB.NET en månad senare. Men jag är fortfarande lärande, och jag gillar verkligen VB.NET nu.

Kontroll arrayer stöds inte i VB.NET, men vi kan göra falska kontroll array, eller vad det kallas, samling av kontroller med hjälp av kontroll egenskaper. Också byta namn på en fil stöds inte längre i VB.NET, kände jag mig frustrerad i handling, men jag löste det med att flytta metoden i fil klass som möjligt för mig att ändra namnet på filen och flytta den till en annan plats samtidigt, ganska bra. XP stil är lätt att genomföra i VB.NET med enablevisualstyles och doevents. IDE är mycket hjälper, särskilt i Microsoft Visual Studio 2005, dess verkligen häpnadsväckande och lätthanterlig.

Ingen anledning att klaga på. NET Framework längre när distribuera en ansökan, eftersom det kommer att ingå i den nya kommande Windows Vista nu, förr eller senare kommer VB6 förlora sin funktionalitet. Jag kan säga det. NET kommer att Microsofts programspråk för de kommande 10 åren, så varför missa tåget, eller ens vara för sent för det.
Tillbaka till toppen
crowinu

Post 17 januari 2006 8:15

metal skrev:
Hej

Min ursprungliga problemet var kompatibilitet på alla fönster, men jag antar att jag kommer att hålla fast vb.net nu, behöver fräscha upp mina kunskaper Abou på det, för latley jag använt mycket ansci c.

Ja jag märkte vad ni sa metall att vissa saker som var svåra i VB6 nu är piece of cake i vb.net men tröskeln inte att raka foward som VB6.

crowinu
Tillbaka till toppen
aslm

Hjälpte: 5

Post 17 januari 2006 11:47

. NET-plattformen instalation kommer troligen inte att vara ett problem som du skriver. Och om kunderna endast använder XP Jag tycker också att det skulle fungera med endast smärre problem. Men sitll det finns många där ute som använder 95/98/Me och även win2k och för dem. NET är inget alternativ.

Jag hade också några tvivel om att be custmer med XP/win2k och nej. NET för att installera den eftersom jag vet att vi då skulle ta den första stöd träffen om sina problem. Jag tror att detta också har blivit bättre med tiden men ändå, FeAl jag lite illa om att be kunden att installera 24MB updat till Windows för en 1MB enkel programvara.

gäller Me
Tillbaka till toppen
crowinu

Post 17 januari 2006 13:50

aslm skrev:
. NET-plattformen instalation kommer troligen inte att vara ett problem som du skriver. Och om kunderna endast använder XP Jag tycker också att det skulle fungera med endast smärre problem. Men sitll det finns många där ute som använder 95/98/Me och även win2k och för dem. NET är inget alternativ.

Jag hade också några tvivel om att be custmer med XP/win2k och nej. NET för att installera den eftersom jag vet att vi då skulle ta den första stöd träffen om sina problem. Jag tror att detta också har blivit bättre med tiden men ändå, FeAl jag lite illa om att be kunden att installera 24MB updat till Windows för en 1MB enkel programvara.

gäller Me

programvaran Jag kodar bara för min användning för en viss tillämpning gränssnitt med mitt projekt. det gäller installation och kunder jag har inga problem.
Tillbaka till toppen
metall

Post 18 januari 2006 19:59

Hej

Det finns ingen anledning att oroa sig för, distributionsalternativ inkluderar förmågan att ditribute. NET Framework med ansökan.

crowinu,

Låt mig veta vad är du intresserad av VB.NET, kan vi arbeta tillsammans på ett projekt, även om jag inte vet hur man gör det, kan vi lära oss det.

hej då
Tillbaka till toppen
crowinu

Post 18 januari 2006 20:20

metal skrev:
Hej

Det finns ingen anledning att oroa sig för, distributionsalternativ inkluderar förmågan att ditribute. NET Framework med ansökan.

crowinu,

Låt mig veta vad är du intresserad av VB.NET, kan vi arbeta tillsammans på ett projekt, även om jag inte vet hur man gör det, kan vi lära oss det.

hej då

Jag kommer att låta dig veta när jag har någon chans orsak snart jag har prov så jag måste studera Le .

thanks a lot metall Le
Tillbaka till toppen
Fayez_M

Post 23 januari 2006 18:41

Det är bättre att använda VB2005 till gränssnitt pic.
I allmänhet är det mycket bra att lära sig VB2005 eftersom det är den nya tekniken av Microsoft så att du bättre skulle veta det, eftersom det är mycket lätt och har mycket rika bibliotek.
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och gränssnitt -> Visual Basic 6/.net eller 2005?
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
varav den ena är bättre Visual C eller Visual Basic for GUI (8)
Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? (79)
Visual C och Visual Basic (1)
parallellport gränssnitt i vb.net 2005 (3)
Visual Studio.NET C # (2)
Beginning Visual C . NET (2)
Visual Studio 2005 Beta (1)
HJÄLP! SystemC på Visual Studio 2005 (5)
Hjälp: MS Access comm i Visual Studio 2005 (4)
Programmering serieport med Visual Studio 2005 (4)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS