elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Hjälp: Hur identifiera en puls plikt cykel?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC design & layout -> Hjälp: hur man identifierar en puls plikt cykel?
Författare Message
Owen Hao

Post 20 februari 2006 12:39

Hjälp: Hur identifiera en puls plikt cykel?

Hej
Dessa dagar är jag för att utforma en följande krets: särskilja en puls skyldighet cykel utan klocka stöd. Insignalen är en serie puls med olika tid och
olika duty cycle. Och ingen klocka, vilket också skapar en klocka är inte tillåtet på grund av låg effekt. Jag måste identifiera huruvida varje puls plikt cykel är mer eller mindre än 50%. Är möjligt att utforma denna krets bara med hjälp av digitala block? Någon kunde ge mig en värdefull ledtråd för det? Neutral
Tillbaka till toppen
mnkeis

Post 20 februari 2006 14:53

Re: Hjälp: hur man identifierar en puls plikt cykel?

Hej
Jag tror att du kan använda två kondensatorer och en jämförelseperson, du ladda en kondensator whit positiv puls och den andra med negativa puls kommer comarator avgör ni om tullen är över eller under 50%.
Det är bara en idé, hoppas att phisically möjligt och hjälp för dig
Hälsningar

Mauro
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 20 februari 2006 14:53

Annonser

Tillbaka till toppen
sjätte

Hjälpte: 10

Post 21 februari 2006 3:52

Du kan mäta medelvärdet av de ingående pulsen serien genom att använda en analog filter och sedan jämföra detta värde med en referensspänning, men denna metod är endast giltigt för långsiktig skick. Om du vill att avgöra hur den duty cycle snabbt är denna metod inte är giltig, kan du säga upp den tid du behöver för att identifiera pulsen's duty cycle?
Tillbaka till toppen
Owen Hao

Post 21 februari 2006 6:41

Hej Sjätte & mnkeis:
Tack för att du suggestion. Perioden är mellan 0.75us och 50us. Jag är inte skyldig att använda analoga filter eftersom jag anser att resolutionen är inte tillräckligt. Jag försöker fortfarande rent digitala vägen. Men det verkar väldigt svårt.
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polish version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC design & layout -> Hjälp: hur man identifierar en puls plikt cykel?
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
Hur får man 1 / 3 intermittens från 50% duty cycle klocka? (14)
hjälpa mig hur man styr duty cycle (4)
hur inse duty cycle 50%? (5)
Förvirrad ... Duty Ratio VS Duty Cycle (2)
Hur man beräknar driftcykel denna krets (5)
Hur driftcykel påverkar prestanda för ADCs? (2)
How to double (fyrdubbla) frekvens som inte 50% duty cycle (2)
Hjälp på frequency division och duty cycle modulation (1)
Hur man utformar en 1s period 10% duty cycle fyrkantvåg OSC? (4)
Hur man utformar en 20MHz kristall oscillator med 50% duty cycle (9)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS