| Författare | Meddelande |
|---|
esojam
Anställd: 19 april 2006 Inlägg: 9 Ort: Tjeckiska
| 12 maj 2006 12:09 CST och cirkulär polarisation | | | taggar: axial förhållandet cSt cSt axial förhållandet hornprodukter antenn cSt cirkulär polarisering |
|
| Hej. Jag har ett problem. Jag behöver för att utforma en dielektrisk ballastfritt i en konisk hornprodukter antenn för cicular polarisering. Jag använder CST, men jag vet inte hur man kan se resultatet. Hur kan jag se i CST om polarizator verk? Axial förhållandet måste "1" för en cirkulär polarisering, men det finns bara leda till "negativa" nummer. Vilka andra kvantiteter som jag måste se resultat? Omfattningen av elektriska fält i sonden, som är orienterad i X-axeln är ungefär 50dB lägre än i sonden, som är orienterad i Y-axeln = så det är bra och det är sanningen (Grundläget TE11) - det är utan dielektrikum ballastfritt. Men med dielektrisk ballastfritt, omfattning kommer att förändras bara lite. Så gör någon hjälpa mig? Tack |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
abuantenna
Anställd: 14 november 2005 Inlägg: 184 Hjälpt: 1
| 13 maj 2006 22:10 Re: CST och cirkulär polarisation | | | taggar: kontrollera polarisering med cSt cSt vertikal polarisering axial förhållandet cSt cSt axial förhållandet cSt cirkulär polarisering Ludwig polarisation cirkulär Ludwig cirkulär polarisering |
|
| Hej,
I själva verket har jag en diskussion med några killar här om samma fråga två monthe sedan. Jag vet inte varför jag inte kan hitta det nu. Hur som helst, du behöver för att leta efter din stora området resulterar i Ludwig 3 samordning inte kartesiska en. Självklart måste du ha din strålning i z-riktningen, annars Ludwig 3 ger ingen mening resultat. Då kontrollerar de mest potentiella området. Om det vertikala, så är det vertikal polarisering, och vise versa. För cirkulär polarisering, jag antar att du kommer att ha samma strålningsnivåerna i båda riktningarna.
Jag har fråga till er: Hur kan jag kontrollera den axiella förhållandet i CST? Låt mig veta om dina framsteg, det är viktigt för mig också.
Hälsningar |
|
 |
esojam
| 13 maj 2006 23:22 Re: CST och cirkulär polarisation | | | taggar: axial förhållandet cSt cSt axial förhållandet |
|
| Hej, Ja, det är inte jag, vem som gör simuleringen i CST. Det är min äldre kollega. Så jag vet inte exakt hur man ska visa axial förhållandet . (Jag är inte säker, men I'think det finns en punkt i menyn till vänster i fönstret) - avancerad medlemmar kommer att bidra mer. Vi kommer att fortsätta med projektet på måndag, så vi ska kontrollera dina råd. Tack |
|
 |
abuantenna
| 14 maj 2006 10:59 Re: CST och cirkulär polarisation | | | taggar: cSt vertikal polarisering axial förhållandet cSt cSt axial förhållandet |
|
| Hej,
Förlåt, jag menade att hur vi kan besluta från axial förhållandet polarisationen? Jag vet att det är på det vänstra fönstret i omfattande område resultat. Jag har inte ange mitt mål klart.
Så, hur vi kan avgöra om den är horisontell eller vertikal polarisation, LHCP eller RHCP? Kan du ge mig tips eller en länk som förklarar detta? Jag lärande CST själv och utan goda kunskaper i dessa terminologier.
Hälsningar |
|
 |
esojam
| 14 maj 2006 11:33 Re: CST och cirkulär polarisation | | |
|
| Hej, Axial-tal är ett uttryck för elliptisk polarisering. AR = Emax / Emin, där Emax är max. på vektorn E. För linjära polarisationen AR är oändlighet (Emin = 0). Om Emax är i horisontalplan polarisationen kallas horisontella. Likaså för vertikal polarisation. För cirkulär polarisering AR är 1 (Emax = Emin).
något om polarizer: h ** p: / / www.atnf.csiro.au/observers/memos/AT39.3_106.pdf. Det finns en förklaring av axial förhållandet också.
Så tar jag förstår din fråga korrekt? |
|
 |
abuantenna
| 15 maj 2006 0:13 Re: CST och cirkulär polarisation | | |
|
| Ja, jag är helt förstår nu innebörden. Önskar er allt gott. Låt mig vet du när du får ditt problem lösas.
Hälsningar |
|
 |
dch316
Anställd: 09 juni 2005 Inlägg: 49 Hjälpt: 11 Ort: Spanien
| 15 maj 2006 7:23 Re: CST och cirkulär polarisation | | |
|
| hej stötarna, att se Polarisation cirkulärt antenn du bör välja sfäriska koordinater. När detta alternativ är aktiverat tre teckningar är ploted: RHCP, LHCP och Axiell Ratio . Om antennen är avsedd för RHCP det bör finnas en mycket låg nivå av Lhcp och viceversa. Om du väljer ludwig3 det bör vara lika inom vertikalt och horisontellt, vilket abuantenna sagt. Var medveten om att AR skulle vara nära 0 dB på de huvudsakliga inriktningen av strålning, men det skulle minska (som är en oundviklig dålig effekt av cirkulär polariserade antenner) i alla andra riktningar. Jag hoppas att detta hjälper. vänliga hälsningar |
|
 |
abuantenna
| 15 maj 2006 13:00 Re: CST och cirkulär polarisation | | | taggar: kontrollera polarisering med cSt axial förhållandet cSt cSt axial förhållandet cSt cirkulär polarisering Ludwig polarisation cirkulär Ludwig cirkulär polarisering |
|
| Hej killar,
Jag tror att vi hade en del diskussioner innan för samma sak. Min fråga är: Om vi antar att vi inte känner till polarisering och vi vilja låta CST ge oss svaret. 1-Ska vi börja med ludwig3 och kontrollera om vi har potential horisontell del, så vi har horisontell polarisering, och vise versa. 2-Om vi har aMøst lika delar till båda 3-Då måste vi flytta till sfäriska samordning Om den axiella förhållandet är 1, så har vi exakt cirkulär polarisering. För att kontrollera om det är höger eller vänster, vi kan göra det från LHCP och RHCP komponenter.
Har jag rätt? |
|
 |
dch316
Anställd: 09 juni 2005 Inlägg: 49 Hjälpt: 11 Ort: Spanien
| 16 maj 2006 7:22 Re: CST och cirkulär polarisation | | |
|
| Bäste Abuantenna, Du har rätt, eller åtminstone det är vad jag skulle göra om jag ville veta polarisering av en antenn. Låt mig påminna er igen att när du använder ludwig3 antennens polarisation bör anpassas till x och y axlarna (eller u, v när du använder en auxiliar antal axlar) vänliga hälsningar |
|
 |
esojam
| 27 maj 2006 15:46 Re: CST och cirkulär polarisation | | | taggar: Ludwig polarisation cirkulär Ludwig cirkulär polarisering |
|
| Hej alla I'm back och mitt problem är löst. Här är lösningen: Placera minst 2 sondsteknik. Båda sonderna placeras i z-axeln = riktning främsta strålterapi och bakom ballastfritt (det bör finnas cirkulär polarisering här). Första sond (probe 1) är inriktade på X-axeln - horisontellt, andra sond (probe 2) i Y-axeln = vertikalt. Det viktiga är ställning sonder - måste i z-axel.
Det är den dominerande TE11-mode i vågledartyp. Utan ballastfritt, E-område som mäts med sondens 1 (X-axel) är nära noll. Om ballastfritt används och har rätt längd, värdet av E-området, mätt genom sonden 1 är detsamma som det värde som uppmätts genom sonden 2. Den fas skillnaden är 90 °.
Självklart, med rätt ballastfritt i farfield träff (ludwig3 samordning) har området i vertikal och horisontell riktning samma värde. AR är nära 0dB.
Tack för hjälpen.
-På bilderna sonden 1 är före ballastfritt och Y-axeln orienterad, sond 2 står bakom ballastfritt (vertikalt). Probe 4 står bakom ballastfritt (horisontellt)
|
|
 |
abuantenna
| 29 maj 2006 16:29 Re: CST och cirkulär polarisation | | |
|
| Ok, bra.
Bara en enkel fråga: När du sätter sondsteknik. Hur berätta CST att beräkna fälten på att sonder?
Regars |
|
 |
Lupin
Anställd: 22 januari 2003 Inlägg: 326 Hjälpt: 2
| 13 juni 2006 23:26 Re: CST och cirkulär polarisation | | |
|
| Hej killar,
en någon ge mig ett uttryck som förbinder Axiell Ratio och Cross polarisering nivå?
I mina anteckningar kan jag inte hitta det längre ..
Tack på förhand.
Lupin |
|
 |