| Författare | Meddelande |
|---|
ithink
Anställd: 01 juli 2005 Inlägg: 23
| 17 maj 2006 5:17 klockan och Data Recovery? | | | taggar: CdR matlab model |
|
| Hej, alla Jag lider mycket svårt i min forskning om CDR design, jag har läst några tidningar, såsom''en 10 GB / s CMOS CdR krets med en analog fas interpolater''och så vidare, och gjorde en stor insats för att lära CdR principle.but Jag har inga framsteg i design CdR, Nu vill jag bygga matematiska modell med fas interpolater i Matlab, jag tycker det är mycket svårt. kanske ni ge några råd eller papper till mig! tack |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
analogartist
Anställd: 18 mars 2005 Inlägg: 20
| 17 maj 2006 5:46 Re: Klocka och Data Recovery? | | | taggar: klockan återvinning kretsar teori och konstruktion Monolitiska infasningsämne låsta slingor och klocka återvinning kretsar: teori och konstruktion krets återvinning krets återhämta klockan razavi pl klockan återvinning |
|
| Eftersom du är modellering kretsen och inte utforma det ... Du kan börja med några enkla krets med CDR som en fas detektor eller fas frekvens detektor. Allt du behöver är en grundläggande förståelse av hur dessa fungerar och du kan börja du modellering och lägga nonlinearities när du går längs ...
Denna bok är en utmärkt start plats: Monolitisk Phase-Locked Loops och Klocka Inkassering Kretsar: Theory and Design by Behzad Razavi |
|
 |
ithink
Anställd: 01 juli 2005 Inlägg: 23
| 17 maj 2006 6:01 klockan och Data Recovery? | | |
|
| Tack, analogartist
det slutliga målet är att utforma CdR krets nöjda våra kräver jag bara utgå från matematiska modellen och steg för steg till krets design. nu förstår jag inte fasen interpolater i CdR system, jag har utformats PLL kretsen framgångsrikt, men CdR avviker med PLL. |
|
 |
eng_islam
Anställd: 06 december 2005 Inlägg: 67 Hjälpt: 4 Ort: EGYPTEN
| 17 maj 2006 15:41 Re: Klocka och Data Recovery? | | |
|
| u hittar en stor anteckningar i både matematik modell och metod för design och även krets i den här boken
Konstruktion av integrerade kretsar för optisk kommunikation Behzad Razavi
|
|
 |
khaled fayed
Anställd: 30 april 2006 Inlägg: 4 Hjälpt: 1
| 16 oktober 2006 10:50 Re: Klocka och Data Recovery? | | |
|
| Jag har två andra föreläsningar som ser ut som ovanstående en och kan också vara till hjälp:
|
|
 |
khouly
Anställd: 20 oktober 2003 Inlägg: 2478 Hjälpt: 343 Ort: EGYPTEN
| 16 oktober 2006 13:27 Re: Klocka och Data Recovery? | | |
|
| check http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Electrical-Engineering-and-Computer-Science/6-976High-Speed-Communication-Circuits-and-SystemsSpring2003/LectureNotes/index.htm
lect 21: ca MSK och CDR khouly |
|
 |
neoflash
Anställd: 02 juli 2005 Inlägg: 377 Hjälpt: 8 Ort: USA
| 25 december 2006 5:22 klockan och Data Recovery? | | | taggar: CdR Matlab modell simulink cdr cdr simulink |
|
| | någon kille som kan lägga upp en demo CDR modell i Matlab simulink? |
|
 |
neter
Anställd: 15 juli 2004 Inlägg: 50
| 15 mars 2007 11:02 klockan och Data Recovery? | | |
|
| | Har några dubbla väg Loop arkitektur modellen? |
|
 |
xshou
Anställd: 17 august 2002 Inlägg: 45 Hjälpt: 3
| 17 mars 2007 6:31 klockan och Data Recovery? | | | taggar: CdR övergången densitet CdR z Överföringsfunktionen |
|
| Razavi bok är en bra resurs.
Jag alltid tycker att det vore intressant att använda sig av stickprov datamodell, dvs Z omvandla att beskriva CDR. Det är mycket användbart om du anser att statistik karaktär övergången densitet --- kommer du inte att lida brist på ekvationer snart.
En stor fördel med att använda provtagning modellen är: kan den modell de VCO Överföringsfunktionen korrekt (inte bara en DC värde, Kvco). För lågt Q ring oscillator är det ingen större skillnad. Men för LC-oscillator, kommer du att se hög frekv små störningar från fas detektor kan orsaka hög frekv stora Fasförskjutningen. Det är speciellt sant om höghastighetståg binära CDR (bangband typ) är under utredning.
En Ph.D. Uppsats? Kanske. |
|
 |
czfaileen
Anställd: 03 december 2005 Inlägg: 4
| 25 august 2007 19:13 Re: Klocka och Data Recovery? | | | taggar: återkräva klocka |
|
| Hej, hur många sätt vi kan använda i CDR? Kan vi återfå klocka från data med vetskap om dess aux clk? |
|
 |