| Författare | Meddelande |
|---|
SISWANTO
Anställd: 14 maj 2001 Inlägg: 108 Ort: Nirwana
| 31 maj 2006 4:09 Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| Dear All, Jag behöver dig sugestions Jag vill bygga ansökan använda seriell kommunikation COM-port och MDB-databas med OS WindowsXP, som ett de bästa kompilator för begäran? Borland C Builder, Delphi, MS-Visual C eller vad? För kännedom faktiskt min bakgrund är inbäddade / mikrocontroller programmerare. och så länge jag använda C-språket.
Siswanto |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
jhonny_yang
Anställd: 08 mars 2002 Inlägg: 140 Hjälpt: 1
| 31 maj 2006 4:53 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| | SISWANTO skrev: | Dear All, Jag behöver dig sugestions Jag vill bygga ansökan använda seriell kommunikation COM-port och MDB-databas med OS WindowsXP, som ett de bästa kompilator för begäran? Borland C Builder, Delphi, MS-Visual C eller vad? För kännedom faktiskt min bakgrund är inbäddade / mikrocontroller programmerare. och så länge jag använda C-språket. Siswanto |
Den mest lätt för nybörjare är Borland C Builder eller Delphi. Beror på din grundläggande språk. Kanske Borland C Builder är lättare men C är mycket komplex inte som inbäddade ett.
För MS-Visual C så är det mesta stöd i världen så att alla problem kan lösas enkelt. Men Visual C är mycket komplex |
|
 |
kavgoxin
Anställd: 17 sep 2004 Inlägg: 35 Hjälpt: 1
| 01 juni 2006 17:06 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| | Jag tror VC är också ett bra alternativ. eftersom det innehåller många bibliotek i samband med comm. |
|
 |
saeid5977
Anställd: 23 maj 2006 Inlägg: 24 Hjälpt: 2
| 05 juni 2006 1:27 Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| hej för comm port alla har samma (om du använder mscommctrl ActiveX), men för BF vc är ett fåtal komplexa (cuz av ADO COM-objekt programmering)
mellan BC och Delphi, Delphi är bättre i fart och andra saker är desamma. |
|
 |
Chiara
Anställd: 09 juli 2002 Inlägg: 49 Hjälpt: 3
| 05 juni 2006 4:28 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| Delphi är bättre beräknade hastighet än C Builder inte i utförandet av binära bilden.
Hur som helst, C Builder är ett bättre alternativ för enkla GUI appplication, om du vill göra andra projekt efteråt.
Normalt C / C resurser är mer rik på internet.
lycka till |
|
 |
SISWANTO
Anställd: 14 maj 2001 Inlägg: 108 Ort: Nirwana
| 06 juni 2006 3:08 Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| Hej responders, Är allt bra. Jag ska försöka BC Builder. Genom att, i mitt land (Indonesien) Delphi är mer kända än BC Builder, jag vet inte varför. Lycka till er alla.
Siswanto |
|
 |
jhonny_yang
Anställd: 08 mars 2002 Inlägg: 140 Hjälpt: 1
| 06 juni 2006 6:43 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| | SISWANTO skrev: | Hej responders, Är allt bra. Jag ska försöka BC Builder. Genom att, i mitt land (Indonesien) Delphi är mer kända än BC Builder, jag vet inte varför. Lycka till er alla.
Siswanto |
Jag Indonesien människor. Mycket av människor innan i Indonesien mycket gillar Turbo Pascal så Delphi är mycket likartade med Pascal och om C var rädd för att det i Indonesien.
För mer stöd Jag tror du måste välja Delphi. i hela den världen Borland Delphi är mer populär än Borland C Builder. Bara lite med Borland C Builder (Komponent anledning). |
|
 |
farhantariq
Anställd: 13 juni 2006 Inlägg: 57 Hjälpt: 2 Location: Pakistan
| 20 juni 2006 19:50 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| | Dess Borland C compiller. |
|
 |
memarian
Anställd: 11 august 2004 Inlägg: 178 Hjälpt: 22
| 26 juni 2006 20:27 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| Kär,
Jag använder Pascal många år sedan, och jag preffer Delphi nu. För serieporten
kommunikation finns det många gratis komponenter på nätet för både
Borland Delphi & Borland C Builder.
För Database Delphi & C Builder är lättare.
Lycka till. |
|
 |
hondacivic
Anställd: 11 maj 2006 Inlägg: 51
| 26 juni 2006 20:32 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| | Om du är Delphi programmerare Jag tycker du ska göra, eftersom för programmering comport i Delphi Jag ser TurboPower Component är bra för you.It är helt fri från charge.You kan få det från http://sourgeforge.net (finna "TurboPower"). lycka till |
|
 |
mutevaggil
Anställd: 07 sep 2006 Inlägg: 61 Hjälpt: 1 Ort: Istanbul-TÜRKIYE
| 11 oktober 2006 15:54 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| någon annan idé?
DELPHI? Visual C ? Borland C ?
varav en är den mest lämpade för PORT gränssnitt, GUI, signalbehandling och MICROCONTROL projekt?
kort, varav en är den mest lämpade för en elektronisk man?
tack i advence. |
|
 |
prabhak
Anställd: 24 mars 2004 Inlägg: 32
| 14 oktober 2006 8:34 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| Anyday för små utilitiy programmering Jag föreslår Delphi.
nu Borland har släppts fri version av sina verktyg (TurboExplorer).
och med tillgången på kvalitet, du behöver bara fokusera på functionlity.
Titta längre än Delphi. |
|
 |
Google AdSense

| 14 oktober 2006 8:34 Annonser | | |
|
|
|
|
 |
mutevaggil
Anställd: 07 sep 2006 Inlägg: 61 Hjälpt: 1 Ort: Istanbul-TÜRKIYE
| 09 november 2006 20:04 Re: Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? | | |
|
| Delphi leder vägen till nu.
och någon annan idé?? |
|
 |