elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Problemet i Interfacin A uController till Visual Basic

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Microcontrollers -> Ett problem med Interfacin A uController till Visual Basic
Författare Message
Ghassan Al-Mutawa

Plats: Bahrain

Post 04 Oct 2006 12:22

Jag ber om hjälp i ett enkelt problem som gör mig galen, jag gör ett hem projekt för att skriva till en mikrokontroller med ett Visual Basic-program sedan mikrokontroller kolla nåt och skicka ett åtta bitars signal till Visual Basic-programmet. det verkliga problemet är att när mikrokontroller sänder signalen på 8 bitar till datorn jag har att göra behandlingen 3 gånger så jag kan se nåt som förekommer, och visas som unicoded röding (arabiska charecters). Vad jag verkligen tycker är att 8 bitar jag skickar går till UART buffert som är 32 bitar bred och går till den övre delen av buffert, jag behöver skaka hand för att få jobbet gjort på ett apropriate sätt.

Den stora frågan är vad är stiften jag måste lösa detta problem? är de CTS / RTS eller jag behöver mer än så?

Om du kan visa mig vägen eller säga vad jag ska göra jag blir thankfull.

väntar på ditt svar jag är på dåligt humör på grund av denna sak.
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 04 Oct 2006 12:22

Annonser

Tillbaka till toppen
Artem

Hjälpte: 91

Post 04 Oct 2006 14:05

in c genom att konfigurera kommunikation strukturer fönster struktur kan du stänga handskakning och hårdvara och mjukvara flödeskontroll. Jag antar att dessa är i DCB struktur. Ta en titt på microshop sida:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnfiles/html/msdn_serial.asp

DCB struktur bör vara åtkomlig från såväl grundläggande
Tillbaka till toppen
Ghassan Al-Mutawa

Post 04 Oct 2006 17:31

Jo jag just läst artikeln som du skickade mig i MSDN Library, är problemet att jag usig Visual Basic 6 inte C-kommandon, är det någon som slår känslan av att visa mig vad jag vill? plz

Jag har aldrig sett ett kommando DCB i Visual Basic för
Tillbaka till toppen
Bus Master

Hjälpte: 6

Post 04 Oct 2006 18:37

Re: Problemet i Interfacin A uController till Visual Basi

I VB6, jag använder MSCOMM kontroll att kommunicera via RS232-port. Du verkar ha något fel med kommunikationen algoritmen mellan din UC och PC. Du kan använda en (Header byte) för att starta varenda kommunikationspaketet och använda en fast nej. byte per paket. Dessutom är det bra att lägga till några paket checksum byte för att vara säker på att data tas emot korrekt.

Allt detta kan göras i det läge av Inga-Styrsignaler (Endast Tx, Rx och GND) signaler som krävs för framgångsrik kommunikation.

Kontakta mig om u behöver hjälp.
Tillbaka till toppen
Ghassan Al-Mutawa

Post 05 Oct 2006 3:25

Re: Problemet i Interfacin A uController till Visual Basi

Här är den programvara som jag har utvecklat

Testa det och berätta vad förorätta

http://members.lycos.co.uk/wolfgrave/uploaded/zip/zip0.zip

hoppas någon av er kan lösa problemet

tack
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Microcontrollers -> Ett problem med Interfacin A uController till Visual Basic
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? (79)
Visu Basic UController (1)
Visual Basic Och 8.051 (20)
varav den ena är bättre Visual C eller Visual Basic for GUI (8)
Hur vill ändra storlek på bilderna i Visual Basic 6? (3)
visa rpm & m / si Visual Basic (1)
Visual Basic för att på / stänga av MCU GPIO (2)
Visual C och Visual Basic (1)
Visual Basic (1)
Visual Basic (1)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS