| Författare | Message |
|---|
gorkin
| 29 oktober 2006 19:57 Dubbelriktad MOS-switch - 3A | | |
|
| Hej bröder! Jag behöver en enhet referens, en dubbelriktad MOS-switch för kontroll laddaren i GR64 modul (SonyEricsson GSM / GPRS-modul). Denna modul har en effekt (input / output BATT pin) för strömförsörjning (samma stift har strömförbrukning och källa) att jag behöver stänga av den för att stänga av modulen (i vissa fall måste koppla bort strömförsörjningen från modulen). Någon som vet en enhet för denna applikation? Thanks a lot, Gorkin |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
Artem
| 29 oktober 2006 21:50 Dubbelriktad MOS-switch - 3A | | |
|
| Jag antar att du kan använda kompletterande transistorer seriekopplade med dioder kopplas parallellt. Var och en av dem kommer att hantera en riktning av strömmen. Nackdelen är hög droppe spänning = Vdrop_ON Vdrop_Diode. Eller en transistor kopplas i produktionen av Likriktarbrygga likriktare den Vdrop = Vdrop_ON 2 * Vdrop_Diode.
Eller kan du hitta Solid state relä med nödvändiga egenskaper
eller ett annat exempel: http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/1096 |
|
 |
Google AdSense

| 29 oktober 2006 21:50 Annonser | | |
|
|
|
|
 |
strennor
| 08 Nov 2006 7:34 Dubbelriktad MOS-switch - 3A | | |
|
| Du kan använda hög effekt transistor
check www.fairchildsemi.com |
|
 |
gorkin
| 11 november 2006 21:25 Re: Bidirectional MOS-switch - 3A | | |
|
| Hej, Jag behöver BIDIRECTIONAL MOS byta ... I några ord: I min applcation, en GSM-modul förvaltning batteriet ladda batteriet är ansluten i en särskild pin i GSM-modul, när ansvariga, det nuvarande flödet i en riktning när ansvarsfrihet i den nuvarande flödet i motsatt riktning .. . för reset, behöver jag koppla detta pin ... men jag kan inte hitta en lösning med MOS konventionell swicth. Jag skränande använda den lösning som nämns av Artem bror eftersom spänningen dop på diod kommer att orsaka fel i batteriet modul förvaltning ...
Tack, Gorkin. |
|
 |