elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Dubbelriktad MOS-switch - 3A

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professional Hardware and Electronics Design -> Dubbelriktad MOS-switch - 3A
Författare Message
gorkin

Hjälpte: 11

Post 29 oktober 2006 19:57

Hej bröder!
Jag behöver en enhet referens, en dubbelriktad MOS-switch för kontroll laddaren i GR64 modul (SonyEricsson GSM / GPRS-modul). Denna modul har en effekt (input / output BATT pin) för strömförsörjning (samma stift har strömförbrukning och källa) att jag behöver stänga av den för att stänga av modulen (i vissa fall måste koppla bort strömförsörjningen från modulen). Någon som vet en enhet för denna applikation?
Thanks a lot, Gorkin
Tillbaka till toppen
Artem

Hjälpte: 91

Post 29 oktober 2006 21:50

Jag antar att du kan använda kompletterande transistorer seriekopplade med dioder kopplas parallellt. Var och en av dem kommer att hantera en riktning av strömmen.
Nackdelen är hög droppe spänning = Vdrop_ON Vdrop_Diode. Eller en transistor kopplas i produktionen av Likriktarbrygga likriktare den Vdrop = Vdrop_ON 2 * Vdrop_Diode.

Eller kan du hitta Solid state relä med nödvändiga egenskaper

eller ett annat exempel:
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/1096
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 29 oktober 2006 21:50

Annonser

Tillbaka till toppen
strennor

Hjälpte: 14

Post 08 Nov 2006 7:34

Du kan använda hög effekt transistor

check www.fairchildsemi.com
Tillbaka till toppen
gorkin

Hjälpte: 11

Post 11 november 2006 21:25

Re: Bidirectional MOS-switch - 3A

Hej,
Jag behöver BIDIRECTIONAL MOS byta ...
I några ord: I min applcation, en GSM-modul förvaltning batteriet ladda batteriet är ansluten i en särskild pin i GSM-modul, när ansvariga, det nuvarande flödet i en riktning när ansvarsfrihet i den nuvarande flödet i motsatt riktning .. . för reset, behöver jag koppla detta pin ... men jag kan inte hitta en lösning med MOS konventionell swicth. Jag skränande använda den lösning som nämns av Artem bror eftersom spänningen dop på diod kommer att orsaka fel i batteriet modul förvaltning ...

Tack, Gorkin.
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polish version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professional Hardware and Electronics Design -> Dubbelriktad MOS-switch - 3A
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
Dubbelriktad NMOS switch?? (3)
MOSFET bidirectional switch (6)
Switch En laddare Bidirectional (3)
hög strömstyrka bidirectional switch (3)
MOS som switch fråga (11)
Hjälp: 15GHz MOS Switch (1)
Konstruktion av analoga MOS-omkopplaren (6)
Power MOS transistor switch (4)
Hur man utformar ett högpresterande mos switch? (12)
Så avgör MOS Switch bildförhållandet? (1)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS