Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

amplitud jämförelseperson

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> amplitud jämförelsegruppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Message
sec

Post 17 november 2006 16:54 amplitud jämförelsegruppen

Jag vet inte om namnet är rätt men här är jag där jag rusa.
Jag fick 2 sinusformad signal, om fisrt en (gul) är det min oscillator. se TEK008
Den seconde en är min antenn (blå). På är normal fonction signalen går liksom (TEK009) bild när somthing är approching antennen signalen förändras och appeir gillar (TEK010) bild. Jag vill jämföra de två (amplituden) av dessa signal

Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

Senast redigerad av SEC den 17 november 2006 17:15, edited 1 time in total
Tillbaka till toppen
View user's profile
sec

Post 17 november 2006 16:57 Re: amplitud jämförelsegruppen

Kanske först konvertera den blå signal. så jag fick en tydlig sinusodal signal.
Detta är kretsen. Är det någon som har länken för analog divider?

Tillbaka till toppen
View user's profile
ionp

Hjälpte: 4

Post November 18, 2006 0:10 Re: amplitud jämförelsegruppen

Den blå vågform ser mig som 60Hz pickup på antennen är att lägga till oscillator signal.
Du kanske inte behöver oscillator körs alls att plocka upp 60Hz när någon kommer nära antennen, eftersom de kan ha koppling här i från hus ledningar.
Du kan hålla antennen på en hög impedans för 60Hz, bandpassfilter för 60 Hz, och sedan diod upptäcka att få en varierande nivå som någon kommer nära. Sedan kan en standard jämförelseperson eller OPAMP kontakten när ett gränsvärde överskrids.

Är detta tänkt att vara ett folk detektor?
Tillbaka till toppen
View user's profile
sec

Post November 18, 2006 5:12 Re: amplitud jämförelsegruppen

ja det är en 60 Hz freqency, och ja, det förmodar att vara en "pedal" och upptäcka närheten av en fot. Med en fot åtgärd utspänningen ska ändra!

Till efter 3 minuter:

filtret ska passiv att inte påverka antennen eller det spelar ingen roll?
Tillbaka till toppen
View user's profile
ionp

Post 18 november 2006 17:53 Re: amplitud jämförelsegruppen

Det spelar ingen roll om filtret är aktivt eller passivt.
Den 60Hz kopplade till din antenn kommer att vara mycket svag, så det är viktigt att du håller din anslutning hög impedace, så att inte ladda ner den.
Kanske en OPAMP buffert stadium vid antennen, och en 10 meg ohms motstånd att hålla averave DC på antennen inom kraft tha OPAMP leverera räls.
Du kan nog få det att fungera utan större filtrering, förutom att hålla din oscillator signal ut från OPAMP.

Är oscillator utför något annat ändamål, eller du kanske inte behöver det längre?
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 18 november 2006 17:53 annonser

Tillbaka till toppen
sec

Post November 19, 2006 4:31 Re: amplitud jämförelsegruppen

Nej, det behöver jag inte oscillator längre. men det fanns en koppling detektor som jag hitta på internet, och jag ser att det är inte vad jag behövde. Här är en bild av min nya krets. vad ändringen ska jag göra, jag vill ha en bättre vinst? Resultatet är cirka 2V pk-pk när det är som är "högsta punkten". Ok jag fick från min räckvidd en bild, hoppas att detta kommer att hjälpa dig tu förstå min Probleme. Jag tror dDe transistorn fungerar som en diod likriktare, detta leda till att vågen form av 60Hz signal.

Tillbaka till toppen
View user's profile
sec

Post November 19, 2006 4:57 Re: amplitud jämförelsegruppen

Oj jag glömde att visa dig en signal när det ingenting runt ... och jag är säker på att du kan se det i ditt huvud, det är bara krusningar som när signalen = 0V på min räckvidd fånga. The Ripple är att skapa största delen av min räckvidd. Är det någon som vet om analog spärr, skulle jag vilja låset ett toppen av frekvensen
Tillbaka till toppen
View user's profile
sec

Post 19 november 2006 17:14 Re: amplitud jämförelsegruppen

Jag approching slutet av mitt projekt, här några nyheter. signalen är tydligare och mer linjära, bara pusle bredd förändring .... och jag behöver inte längre en analog spärr, jag behöver en omvandlare från pulsbredd till spänning. Jag behöver någon idé eller länk till hemsida på Internet.

Tillbaka till toppen
View user's profile
ionp

Post 19 november 2006 22:45 Re: amplitud jämförelsegruppen

Vad sägs om en serie diod följt av en shunt RC?
Denna topp detektor bidra till att jämna skriva ut, och du kan jonglera R och C för att få det att hålla efter dina behov. Kanske börja med en tidskonstant 1 / 10 sekund, med ett 100K motstånd och en kondensator 1uF.
Tillbaka till toppen
View user's profile
sec

Post 19 november 2006 23:10 Re: amplitud jämförelsegruppen

Kan du visa mig, förstår jag inte vad du menar?
Tillbaka till toppen
View user's profile
ionp

Post November 20, 2006 3:14 Re: amplitud jämförelsegruppen

Något sådant.
Dioden tar pulsen tåget till pulsingång till vänster, och tar bort fladdret pulser ger en lång puls på produktionen, till höger. När pulsen tåget stannar, kommer resultaten släppa en kort tid senare.

Tillbaka till toppen
View user's profile
sec

Post 06 Feb 2007 3:53 Re: amplitud jämförelsegruppen

För dem som har intresse i närheten detektor här en helt ny version. Antennen fungerar som en kondensator, med ändra frekvens. Den äldre versionen var mildra är den person som var i kontakt med marken, inte här! R och C kan förändras!

Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> amplitud jämförelsegruppen
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS