Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Delphi Vs Visual Basic

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och Kommunicera -> Delphi Vs Visual Basic
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
brolija2dekan

Anställd: 16 mars 2006

Post 21 januari 2007 9:19 Delphi Vs Visual Basic

Hej, jag börjar med Delphi programmering, men jag vet inte vem som är bättre Delphi eller Visual Basic, väljer jag bra sätt om jag börjar med Delphi?
Tillbaka till toppen
View user's profile
CMOS

Anställd: 06 januari 2004
Hjälpt: 34

Post 21 januari 2007 10:24 Re: Delphi Vs Visual Basic

Delphi är bra .... mycket bättre än VB i prestanda. Det bästa är att det kan ge fristående EXEs (inte beroende av DLL-filer som i fallet med VB-MSVBVM60.dll)

Men det finns inte mycket samhällen / resurser på Delphi ... för VB hittar du ton självstudier och prov-nummer att göra precis vad du vill.
Tillbaka till toppen
View user's profile
budhy

Anställd: 21 oktober 2006
Hjälpt: 185
Plats: Indonesien

Post 21 januari 2007 18:03 Re: Delphi Vs Visual Basic

Se dessa Delphi Resource webbplatser:
Arrow
Torry's Delphi Pages
Arrow
Delphi Super Page
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 21 januari 2007 18:03 annonser

Tillbaka till toppen
btbass

Anställd: 20 juli 2001
Hjälpt: 106

Post 21 januari 2007 19:36 Delphi Vs Visual Basic

Jag skulle välja Delphi över VB. Den bygger på Pascal som Borland har utvidgats till att göra det ett objekt orienterat språk. Ganska stark och en blixtsnabba kompilator. Men om du börjar, skulle jag satsa på C #. Både Microsoft och Borland har ett C #-kompilator. C # har utvecklats av Anders Helsburg, (namn stavning?) Som också utvecklat Delphi. Det är ett modernt språk som har inslag av C , Delphi, Perl, det har alla de goda bitar från dessa och om du vet C eller C är det ganska lätt att plocka upp.
Tillbaka till toppen
View user's profile
eelinker

Anställd: 12 februari 2006
Hjälpt: 12

Post 22 januari 2007 9:03 Re: Delphi Vs Visual Basic

Jag föredrar också C #.
Tillbaka till toppen
View user's profile
the_risk_master

Anställd: 12 august 2005
Hjälpt: 59

Post 23 januari 2007 15:58 Re: Delphi Vs Visual Basic

Jag är en Borland Delphi användaren också, jag rekommenderar den över VB
Tillbaka till toppen
View user's profile
ADRENALIN2003

Anställd: 16 januari 2007

Post 31 januari 2007 2:12 Re: Delphi Vs Visual Basic

Delphi är nästan som C i prestanda, men VB är mycket dålig. Delphi kan göra menyn saker som är omöjligt i VB. Det finns också en hel del gratis kontroll av Delphi gillar TCOMPORT kontroll som u kan använda för att kontrollera COM-port direkt med mycket lite mjukvara ovanför.
Tillbaka till toppen
View user's profile
umup

Anställd: 04 august 2006
Hjälpt: 12

Post 03 mars 2007 14:00 Delphi Vs Visual Basic

VB är död
Tillbaka till toppen
View user's profile
laser

Anställd: 26 sep 2001

Post 09 april 2007 5:26 Re: Delphi Vs Visual Basic

Hej
Är det möjligt att använda ActiveX-kontroller på Delphi?
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och Kommunicera -> Delphi Vs Visual Basic
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS