| Författare | Meddelande |
|---|
TALANG
Anställd: 25 februari 2007 Inlägg: 45 Hjälpt: 2 Ort: Österrike
| 16 mars 2007 0:45 Vad gör "ECL", "CML", "LVDS" | | |
|
| Hej
Jag ibland se att ppl använda CML krets att göra ... bla bla .. och användning LVDS grund av ... bla bla ... och ECL ....
Vilka catigory eller filial vetenskap dessa termer tillhör?
Jag tror att det är vissa typer av I / Os standarder (osäker och måste rättas till om jag fel) ..
Jag vill lära mig mer om dem .. Så, vad ska jag läsa eller söka efter?
Jag tänkte att utforma en hög frekvens och stora divisor motverka .. vilken av dem ska jag använda och varför?
C / CTS och adv. / nackdelar med varje .....
Kan du ge mig användbart material om dem ...
for help .. Mycket Big tacka er alla för hjälp ..
Hälsningar, - Knep |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
ieropsaltic
Anställd: 25 sep 2006 Inlägg: 199 Hjälpt: 43
| 16 mars 2007 13:00 Re: Vad gör "ECL", "CML", "LVDS & | | |
|
| ECL står för utsläppare kopplade Logic. Det är en hög hastighet logik familjen eftersom transistorer är aldrig tillåtet att mätta. Dess struktur är mycket likt den analoga differentialtryck förstärkare.
CML står för Current Mode Logic. Det är en annan hög hastighet logik familjen liknar ECL förutom att en familj är buffrat i produktion medan andra inte är det.
LVDS står för Low Voltage Differential Signaling. Denna logik familjen använder differentiella signaler på ca 700mV att företräda 0s och 1s.
För hög hastighet extrasidor. Jag tror att det mest gemensamma logik familjer CML eller dynamisk logik. |
|
 |
srieda
Anställd: 24 december 2006 Inlägg: 163 Hjälpt: 17 Plats: Indien
| 27 mars 2007 13:02 mer info om LVDS | | |
|
| LVDS - Low Voltage Differential signalering används för överföring av data mellan chip. LVDS använder signaler med gungor på cirka 50mv - 400mv vid mycket höga frekvenser. Detta är vanligtvis används för höghastighets kommunikation. LVDS förare och dekodrar har en annan viktig specifikation i gemensamma läge spänningsnivå av signaler. Den gemensamma läge varierar wrt den definierade protokoll och spänningen där centrala verk.
För att veta mer om LVDS genomförandet kan du meddelandet mig. Jag föreslår att du börjar läsa från LVDS modellering och sedan i LVDS förare. Använd Google för att söka efter artiklar om dessa. |
|
 |
rfmw
Anställd: 10 maj 2001 Inlägg: 513 Hjälpt: 37
| 27 mars 2007 13:25 Re: Vad gör "ECL", "CML", "LVDS & | | |
|
| "Jag höll på att utforma en hög frekvens och stora divisor motverka"
Definiera vad frekvenser är det vi talar om här ... |
|
 |
srieda
Anställd: 24 december 2006 Inlägg: 163 Hjälpt: 17 Plats: Indien
| 27 mars 2007 14:01 Re: Vad gör "ECL", "CML", "LVDS & | | |
|
| | Jag har framgångsrikt arbetat med LVDS förare upp till 2 GHz vid 130nm. Det beror på tekniken också. |
|
 |
ahmad_abdulghany
Anställd: 12 april 2005 Inlägg: 1368 Hjälpt: 212 Ort: Kairo, Egypten
| 30 mars 2009 9:43 Vad gör "ECL", "CML", "LVDS" | | |
|
| | Om du sökte på vissa IEEE papper, ge mig länkar och jag får dem på dig! |
|
 |
xulfee
Anställd: 27 maj 2008 Inlägg: 436 Hjälpt: 32 Location: Pakistan
| 31 mars 2009 7:20 Vad gör "ECL", "CML", "LVDS" | | |
|
| ECL är utsläppare kopplad logik
Läggas till efter 2 minuter:
Låg-differential signaling eller LVDS, är ett elektriskt signalsystem som kan köras på mycket höga hastigheter över billiga twisted-pair kopparkabel. Det infördes 1994 och har sedan dess blivit mycket populär i datorer, där den ingår i mycket hög hastighet och datorn bussar.
Läggas till efter 1 minuter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Current_mode_logic |
|
 |