Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Vad gör "ECL", "CML", "LVDS"

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC Design & Layout -> Vad betyder "ECL", "CML", "LVDS"
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
TALANG

Anställd: 25 februari 2007
Hjälpt: 2

Post 16 mars 2007 0:45 Vad gör "ECL", "CML", "LVDS"

Hej

Jag ibland se att ppl använda CML krets att göra ... bla bla .. och användning LVDS grund av ... bla bla ... och ECL ....

Vilka catigory eller filial vetenskap dessa termer tillhör?

Jag tror att det är vissa typer av I / Os standarder (osäker och måste rättas till om jag fel) ..

Jag vill lära mig mer om dem .. Så, vad ska jag läsa eller söka efter?

Jag tänkte att utforma en hög frekvens och stora divisor motverka .. vilken av dem ska jag använda och varför?

C / CTS och adv. / nackdelar med varje .....

Kan du ge mig användbart material om dem ...

for help .. Mycket Big tacka er alla för hjälp ..

Hälsningar,
- Knep
Tillbaka till toppen
View user's profile
ieropsaltic

Anställd: 25 sep 2006
Hjälpt: 43

Post 16 mars 2007 13:00 Re: Vad gör "ECL", "CML", "LVDS &

ECL står för utsläppare kopplade Logic. Det är en hög hastighet logik familjen eftersom transistorer är aldrig tillåtet att mätta. Dess struktur är mycket likt den analoga differentialtryck förstärkare.

CML står för Current Mode Logic. Det är en annan hög hastighet logik familjen liknar ECL förutom att en familj är buffrat i produktion medan andra inte är det.

LVDS står för Low Voltage Differential Signaling. Denna logik familjen använder differentiella signaler på ca 700mV att företräda 0s och 1s.

För hög hastighet extrasidor. Jag tror att det mest gemensamma logik familjer CML eller dynamisk logik.
Tillbaka till toppen
View user's profile
srieda

Anställd: 24 december 2006
Hjälpt: 17
Plats: Indien

Post 27 mars 2007 13:02 mer info om LVDS

LVDS - Low Voltage Differential signalering används för överföring av data mellan chip. LVDS använder signaler med gungor på cirka 50mv - 400mv vid mycket höga frekvenser. Detta är vanligtvis används för höghastighets kommunikation.
LVDS förare och dekodrar har en annan viktig specifikation i gemensamma läge spänningsnivå av signaler. Den gemensamma läge varierar wrt den definierade protokoll och spänningen där centrala verk.

För att veta mer om LVDS genomförandet kan du meddelandet mig.
Jag föreslår att du börjar läsa från LVDS modellering och sedan i LVDS förare. Använd Google för att söka efter artiklar om dessa.
Tillbaka till toppen
View user's profile
rfmw

Anställd: 10 maj 2001
Hjälpt: 37

Post 27 mars 2007 13:25 Re: Vad gör "ECL", "CML", "LVDS &

"Jag höll på att utforma en hög frekvens och stora divisor motverka"

Definiera vad frekvenser är det vi talar om här ...
Tillbaka till toppen
View user's profile
srieda

Anställd: 24 december 2006
Hjälpt: 17
Plats: Indien

Post 27 mars 2007 14:01 Re: Vad gör "ECL", "CML", "LVDS &

Jag har framgångsrikt arbetat med LVDS förare upp till 2 GHz vid 130nm. Det beror på tekniken också.
Tillbaka till toppen
View user's profile
ahmad_abdulghany

Anställd: 12 april 2005
Hjälpt: 212

Post 30 mars 2009 9:43 Vad gör "ECL", "CML", "LVDS"

Om du sökte på vissa IEEE papper, ge mig länkar och jag får dem på dig!
Tillbaka till toppen
View user's profile
xulfee

Anställd: 27 maj 2008
Hjälpt: 32

Post 31 mars 2009 7:20 Vad gör "ECL", "CML", "LVDS"

ECL är utsläppare kopplad logik

Läggas till efter 2 minuter:

Låg-differential signaling eller LVDS, är ett elektriskt signalsystem som kan köras på mycket höga hastigheter över billiga twisted-pair kopparkabel. Det infördes 1994 och har sedan dess blivit mycket populär i datorer, där den ingår i mycket hög hastighet och datorn bussar.

Läggas till efter 1 minuter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Current_mode_logic
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC Design & Layout -> Vad betyder "ECL", "CML", "LVDS"
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS