elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Hjälp i receiver front design_which BPF ska jag använda

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikrovågsugn, antenner och optik -> Hjälp i mottagarens front design_which BPF ska jag använda
Författare Message
vivek1214

Hjälpte: 11

Post 08 Oct 2007 21:16

front-end BPF

Hej allihopa,
Jag utformar låg IF receiver front i ADS, jag har en förvirring det som bandpassfilter ska jag använda, bör Butterworth, Chebyshev eller höjt cosinus och 90 graders fasförskjutning jag använda fas shifer eller tidsfördröjning komponent.
Tack på förhand.
Vivek
Tillbaka till toppen
khouly

Hjälpte: 343
Plats: Egypten

Post 08 Oct 2007 21:43

mottagare BPF LNA Blick diagram

det beror på ur ansökan och placering av filtret, försöker skicka ett blockschema som visar placering av filtret

Khouly
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 08 Oct 2007 21:43

Annonser

Tillbaka till toppen
vivek1214

Hjälpte: 11

Post 08 Oct 2007 23:48

varför BPF infront of LNA

hello khouly,
Jag har bifogat blockschemat, kunde du pls se den och föreslå mig om filter och Växelreglage fas.

Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

Tillbaka till toppen
khouly

Hjälpte: 343
Plats: Egypten

Post 09 Oct 2007 8:03

frontend BPF

det BPF beror på ur requirment, skarp reaktion, mycket jämn få svar. så det kan vara Butterworth eller cheby

att få mycket platt vinning, använda smör värt

om fasändraren, kan u använda poly fas kretsar

khouly
Tillbaka till toppen
tyassin

Hjälpte: 44
Plats: Norra halvklotet

Post 09 Oct 2007 10:53

Re: Hjälp med receiver front design_which BPF ska jag använda

Hej

Jag inte nu din ansökan.

Kanske du borde också överväga ett bandpassfilter innan LNA. Jag vet att det kommer att öka er NF, men med en stark interfernce kunde mätta din LNA och placera den långt in i mättnad.

Hälsningar
Tillbaka till toppen
7rots51

Hjälpte: 14

Post 09 Oct 2007 16:22

Re: Hjälp med receiver front design_which BPF ska jag använda

framför LNA (mellan LNA och ANT) vi måste använda små förluster filter och LC och microstrip filter har höga förluster, så vi bör använda andra lik så HELICAL filter eller CAVITY filter, ... Dessa filter är mekaniska och elektroniska inte inom byggsektorn, men jag kan inte hitta någon bra design information om dem, plz sända info om oss, om u har goda förbindelser, ebook namn, Finns det några andra typer av låg förlust filter?
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polish version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikrovågsugn, antenner och optik -> Hjälp i mottagarens front design_which BPF ska jag använda
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
Använda TV-tuner som front-end for Communication Mottagare (4)
Vad är en front-end förstärkare? där vi använder den?? (2)
Receiver Front-End, "Phase Shifter"? (11)
Skillnaden btw Tillbaka slutet och Framvagn i VLSI (5)
front desigh help please (3)
Effektiv IC front-end till back-end-verktyg (1)
vad är fronten och bakdelen? (3)
Behöver hjälp med design JFET Amp front (2)
Front och baksida slut? (6)
Front-end to Back-end övergången (8)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS