| Författare | Meddelande |
|---|
afrasiab
Anställd: 10 april 2007 Inlägg: 2 Hjälpt: 1
| 09 oktober 2007 10:59 elektroniska | | |
|
| | vad är elektronisk? |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
vicky
Anställd: 11 august 2004 Inlägg: 210 Hjälpt: 19
| 10 oktober 2007 6:45 Re: elektroniska | | |
|
| Hej kära,
elektronik betyder 0 eller 1 har två status steg enda kvarvarande breaif deatails du kan få från www.wikipedia.com |
|
 |
Awarapunshee
Anställd: 11 juli 2007 Inlägg: 455 Hjälpt: 60
| 10 oktober 2007 8:44 Re: elektroniska | | |
|
| | Elektronik betyder: Studie av elektronerna eller flödet av elektron. Men dagens världen är studiet av halvledare och dess tillbehör och principen att styra dem. etc etc |
|
 |
rikie_rizza
Anställd: 05 august 2006 Inlägg: 334 Hjälpt: 20 Ort: Bikini Bottom, mellan en sten och en ananas
| 10 oktober 2007 9:17 elektroniska | | |
|
| Electronic är en utrustning som använder lågspänningsutrustning Lågeffektdelen el och har minsta mekaniska rörlig del. Elektronik är studiet av det. |
|
 |
Awarapunshee
Anställd: 11 juli 2007 Inlägg: 455 Hjälpt: 60
| 10 oktober 2007 13:01 Re: elektroniska | | |
|
| | rikie_rizza skrev: | Electronic är en utrustning som använder lågspänningsutrustning Lågeffektdelen el och har minsta mekaniska rörlig del. Elektronik är studiet av det. |
Jag tror inte det. Eftersom en 20KV switchade nätaggregat är elektronik etc etc. Jag har arbetat (design) en ugn med elektroniska anordningar som har en effekt av 1.5MW (ja 1.5Mega Watt). Detta är inte en låg effekt. " or " Electronics is the study of electron mechanics. Or the study of mechanism of flow of charge in various materials like semiconductors, resistors, nanostructures, vacuum etc. " Så den grundläggande definitionen är som jag skrev ovan eller "den gren av fysiken som behandlar utsläpp och effekter av elektroner och med användning av elektronisk utrustning" eller "Electronics är studiet av elektroninfångningsdetektor mekanik. Or studier av mekanismen för flödet av avgift i olika material såsom halvledare, motstånd, nanostrukturer, vakuum etc. " eller och så vidare. En Encyclopedia kan konsulteras för grundläggande definition.
Hälsningar |
|
 |
aersoy
Anställd: 08 august 2006 Inlägg: 82 Hjälpt: 1 Ort: Ankara Turkiet
| 12 oktober 2007 15:48 Re: elektroniska | | |
|
| | Awarapunshee skrev: | | Elektronik betyder: Studie av elektronerna eller flödet av elektron. Men dagens världen är studiet av halvledare och dess tillbehör och principen att styra dem. etc etc |
Jag tror undersökning av halvledare är inte en annan tycker. Det är bara en underrubrik i elektronik 
Läggas till efter 1 minuter:
| rikie_rizza skrev: | Electronic är en utrustning som använder lågspänningsutrustning Lågeffektdelen el och har minsta mekaniska rörlig del. Elektronik är studiet av det. |
Vad tycker du om makt område?? Power dioder? De arbetar i kV mängdserier: S |
|
 |
Mikrosystemteknik
Anställd: 11 april 2006 Inlägg: 17
| 12 oktober 2007 17:13 Re: elektroniska | | |
|
| | elektronisk är allt handlar om bahaviour av elektroner, liksom deras effekter, åtgärder och reaktioner på andra material och även själva. kontrollera och använda elektroner för speciffic puposes är också namnet elektronik. |
|
 |
anades
Anställd: 12 oktober 2007 Inlägg: 4
| 12 oktober 2007 18:10 elektroniska | | |
|
| | Jag tror elektronik är studiet av elektroner bara. Även om dagens definition av elektronik är begränsad till srtudy av kretsar med begränsad "nuvarande kapacitet. Högre aktuella studien är mer allmänt som elektriska vetenskap. |
|
 |