Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Behöver du hjälp med att förstå

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> Behöver du hjälp med att förstå
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Message
deh_fuhrer

Hjälpte: 28

Post November 15, 2007 7:02 Re: Behöver hjälp med att förstå

Hej,
Jag vill lära grundläggande för analog mixed signal design. Kan du säga mig var den ska starta (troligtvis det ämne som måste täcka för att få någon position ingångsnivå i AMS design). Föreslå mig några --- böcker och handledningar i prioritetsordning ..

Tack ....

La efter 2 minuter:

Och även föreslå några grundläggande projekt som hjälper till att få insikt i utformningen också ...
Tillbaka till toppen
View user's profile
itsfanidotcom

Hjälpte: 3

Post November 15, 2007 9:03 Behöver du hjälp med att förstå

u kan förklara det lite längre .. vad exakt u vill göra?
Tillbaka till toppen
View user's profile
deh_fuhrer

Hjälpte: 28

Post November 15, 2007 9:18 Re: Behöver hjälp med att förstå

Jag vill utveckla grundläggande kunskaper inom analog mixed signal design .... n förmodligen vill ha min karriär i den .... slutligen att förbättra det ytterligare vill jag några projekt förslag också att vinna några design erfarenhet ....
Tillbaka till toppen
View user's profile
jit_singh_tara

Hjälpte: 6

Post 16 november 2007 8:44 Re: Behöver hjälp med att förstå

Försök med att göra makten suply första .... analoga fundamenten bör vara tydlig, mycket kretsscheman och handledning finns där för att hjälpa dig på nätet
Tillbaka till toppen
View user's profile
raghuram_msc

Hjälpte: 4
Plats: Bangalore, Indien

Post 16 november 2007 9:01 Re: Behöver hjälp med att förstå

Dear Friend,

Jag kan föreslå om du kan investera säga runt 1k-2k skivor kan du ställa upp din egen "Lab" på ditt hem. Du kan inkludera vissa grundläggande elektroniska compononts som RLCs, transistorer, Diode (alla tillgängliga till rimliga priser). Kör lite google och du kommer att belönas med några trevliga arbetsvillkor projekt och en del tyder PCB styrelsens storlek med layout (och några gånger totalkostnad också ..!!). Som kommer att utveckla dina insikter i vad exctly händer. Prova tillbringar mer tid i din skola lab (Om du fortfarande är student).

Visst skall du ha det mycket bättre på detta sätt än de flesta av dina class-mates/collegues. (Ofcourse, jag lärt min grundläggande elektronik på det sättet endast ...!!!).

"Läsa böcker startar din inlärningsprocess ..... praktiserar i Lab kompletterar det ...."

All the best.

Sai
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 16 november 2007 9:01 annonser

Tillbaka till toppen
chacha

Hjälpte: 1

Post November 20, 2007 7:38 Re: Behöver hjälp med att förstå

Läs Razavi först.
Tillbaka till toppen
View user's profile
sohpie2007

Hjälpte: 2

Post November 20, 2007 7:42 Re: Behöver hjälp med att förstå

Här är Razavi's länk:

http://ieeeclub.org/inc/sdetail/898
Tillbaka till toppen
View user's profile
wolf001

Hjälpte: 1

Post November 21, 2007 5:13 Behöver du hjälp med att förstå

Razavi s bool är bra, jag har 2, en engelsk version, en kinesisk version.
Tillbaka till toppen
View user's profile
analog_prodigy

Hjälpte: 12

Post 21 november 2007 10:41 Behöver du hjälp med att förstå

Lyssna några webcast föreläsningar från Berkeley universitetet. Det ger dig en god inblick
Tillbaka till toppen
View user's profile
jeepx5

Hjälpte: 3

Post December 11, 2007 5:09 Behöver du hjälp med att förstå

Razavi bok är bra för dig att ställa upp intuition av kretsen.
Tillbaka till toppen
View user's profile
gpwu

Hjälpte: 4

Post December 12, 2007 2:45 Behöver du hjälp med att förstå

MIT öppna kursens hemsida & professor Bakers cmosedu.com är bra ställe att börja.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> Behöver du hjälp med att förstå
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS