elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

SONY TV Chassi RX-2 inga otutput vid B

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Service manualer, begär, Reparation Tips -> SONY TV Chassi RX-2 inga otutput vid B
Författare Message
tendi

Post 04 Apr 2008 8:50

sony RX2 chassi

Vet någon motståndskraft behandlingen av de viktigaste primära lindning av SMPS (SRT) mellan stift 6 och 9? Jag får 13Ω och det finns ingen produktion till B. Jag tror att motståndet är för hög? Jag trodde det skulle vara ≤ 1Ω. Se bild ...

tendi ... SONY TV Chassis RX-2 no otutput at  B
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 04 Apr 2008 8:50

Annonser

Tillbaka till toppen
banjo

Hjälpte: 118

Post 16 april 2008 13:20

SONY TV Chassi RX-2

Jag tror inte att motståndet är problemet. 13 ohm låter fint för en primär lindning med många varv. Antingen du har förlorat VBB till pin6 eller transistorn på pin9 är inte genomför.
Min gissning är att antingen växlaren kan icke uppstått eller har upptäckt ett fel och stängs. Det förutsätter att VBB är närvarande och transistorn på pin9 är OK.
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Service manualer, begär, Reparation Tips -> SONY TV Chassi RX-2 inga otutput vid B
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
AE1 chassi SONY (1)
SONY TV (chassi BX-1S) KV-21CT1K Schematics (1)
Sony Kv27exr25 chassi SCC-d50f-a (2)
Philips C2082/Fimi Chassi FSR871CV (Sony Trinitron Version) (1)
Öppna en sony fjärrkontroll (Sony RM-SE1AV) (1)
Marken eller chassi (3)
VME chassin (4)
FE-1A Chassis Service Manual (9)
LG TV Chassi MC-84A problem (2)
Philips chassi G8.1AA (11)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS