Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Klocka och data återvinning för seriell Länk

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC Design & Layout -> Klocka och data återvinning för seriell Länk
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
AdvaRes

Anställd: 14 februari 2008
Hjälpt: 42

Post 23 april 2008 16:27 Klocka och data återvinning för seriell Länk

Hej medlemmar

Alla vet vi att CDR är mendatory för att ta emot Serial Data. I början av ett data transfert de tranceiver och mottagaren inte är synkroniserade. Jag behöver förstå hur mottagaren kan ta emot riktigt första bitar.

Please help.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 23 april 2008 16:27 annonser

Tillbaka till toppen
Zeinovich314

Anställd: 23 april 2008
Hjälpt: 1

Post 23 april 2008 16:38 Re: Klocka och data återvinning för seriell Länk

i de flesta digitala tekniker, finns det vissa bitar skickas vid första "kallas ingress" som används för att synkronisera både Trans. och fordringar.
dessa ingressen bitar alltid 0101010101,,,, och förändring i storlek beroende på teknik typ.
Exempel: Ethernet-stationer måste synkronisera med den signal frekvens, detta görs med hjälp av 64 ingressen bitar.

Token-Ring stationer är alltid synkron på mottagna ramar för det finns alltid en signal passerar ringen (inaktiv symboler), de behöver bara en 8-bitars startar avgränsare för att få klart för att ta emot ramen.
din, Zico©
Tillbaka till toppen
View user's profile
safwatonline

Anställd: 19 november 2005
Hjälpt: 172

Post 23 april 2008 16:40 Klocka och data återvinning för seriell Länk

vid första RX verk på en PLL att låsa frekvens använder sedan de fått uppgifter att fånga rätt fas och små ofta fel
Tillbaka till toppen
View user's profile
AdvaRes

Anställd: 14 februari 2008
Hjälpt: 42

Post 23 april 2008 17:37 Re: Klocka och data återvinning för seriell Länk

Tack mina vänner för ert uppmanas svar.

När det gäller ingressen jag hört att tekniken används för att trådlöst koppla. Det används också i seriell länk. Thats fine.

Men såvitt jag vet, uppgifterna är serialized paket med paket (Vänligen correcy mig om jag är fel) och ett Temne utrymme finns mellan dessa två serialized data.

Min fråga är, när vi planerar att skicka N-paket, en inledning används för varje paket (på grund av Temne space) eller bara en ingressen används för alla paket (Är synkronisering maintaned i andra fall?).

Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Tillbaka till toppen
View user's profile
FVM

Anställd: 22 januari 2008
Hjälpt: 669

Post 23 april 2008 18:49 Re: Klocka och data återvinning för seriell Länk

Detta ser mer ut som asynkron överföring. Jag behöver inte något annat än en startbit, om bithastigheten är känt exakt. Synkron överföring vanligtvis skickar en inaktiv ram som är identisk med synk ram, e. med HDLC. Om du utforma ett överföringsprotokoll som inte är förenliga i ett protokoll kan du göra vad du vill.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog IC Design & Layout -> Klocka och data återvinning för seriell Länk
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS