| Författare | Meddelande |
|---|
AdvaRes
Anställd: 14 februari 2008 Inlägg: 970 Hjälpt: 42
| 23 april 2008 16:27 Klocka och data återvinning för seriell Länk | | |
|
| Hej medlemmar
Alla vet vi att CDR är mendatory för att ta emot Serial Data. I början av ett data transfert de tranceiver och mottagaren inte är synkroniserade. Jag behöver förstå hur mottagaren kan ta emot riktigt första bitar.
Please help. |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
Google AdSense

| 23 april 2008 16:27 annonser | | |
|
|
|
|
 |
Zeinovich314
Anställd: 23 april 2008 Inlägg: 1 Hjälpt: 1
| 23 april 2008 16:38 Re: Klocka och data återvinning för seriell Länk | | |
|
| i de flesta digitala tekniker, finns det vissa bitar skickas vid första "kallas ingress" som används för att synkronisera både Trans. och fordringar. dessa ingressen bitar alltid 0101010101,,,, och förändring i storlek beroende på teknik typ. Exempel: Ethernet-stationer måste synkronisera med den signal frekvens, detta görs med hjälp av 64 ingressen bitar.
Token-Ring stationer är alltid synkron på mottagna ramar för det finns alltid en signal passerar ringen (inaktiv symboler), de behöver bara en 8-bitars startar avgränsare för att få klart för att ta emot ramen. din, Zico© |
|
 |
safwatonline
Anställd: 19 november 2005 Inlägg: 1415 Hjälpt: 172 Ort: EGYPTEN
| 23 april 2008 16:40 Klocka och data återvinning för seriell Länk | | |
|
| | vid första RX verk på en PLL att låsa frekvens använder sedan de fått uppgifter att fånga rätt fas och små ofta fel |
|
 |
AdvaRes
Anställd: 14 februari 2008 Inlägg: 970 Hjälpt: 42
| 23 april 2008 17:37 Re: Klocka och data återvinning för seriell Länk | | |
|
| Tack mina vänner för ert uppmanas svar.
När det gäller ingressen jag hört att tekniken används för att trådlöst koppla. Det används också i seriell länk. Thats fine.
Men såvitt jag vet, uppgifterna är serialized paket med paket (Vänligen correcy mig om jag är fel) och ett Temne utrymme finns mellan dessa två serialized data.
Min fråga är, när vi planerar att skicka N-paket, en inledning används för varje paket (på grund av Temne space) eller bara en ingressen används för alla paket (Är synkronisering maintaned i andra fall?).
|
|
 |
FVM
Anställd: 22 januari 2008 Inlägg: 4450 Hjälpt: 669 Ort: Bochum, Tyskland
| 23 april 2008 18:49 Re: Klocka och data återvinning för seriell Länk | | |
|
| | Detta ser mer ut som asynkron överföring. Jag behöver inte något annat än en startbit, om bithastigheten är känt exakt. Synkron överföring vanligtvis skickar en inaktiv ram som är identisk med synk ram, e. med HDLC. Om du utforma ett överföringsprotokoll som inte är förenliga i ett protokoll kan du göra vad du vill. |
|
 |