Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Med hjälp av Visual Basic för att på / av den MCU GPIO

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och Kommunicera -> Använda Visual Basic för att på / av den MCU GPIO
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
McMurry

Anställd: 16 februari 2008

Post 03 juni 2008 12:15 Använda Visual Basic för att på / av den MCU GPIO

Jag använder Visual Basic 6 och C-språk för mikrokontroller.

Jag vill göra en viss GPIO stift på mikrocontroller att sätta på efter en viss förutsättning i Visual Basic är nådd (eller för att göra det lättare efter ett klick på en knapp i GUI)

Jag bara lyckas hitta hur du vill visa data som skickas till datorn via serieporten,
men inte hittat några bra exempel som kan möjliggöra en signal som ska skickas till MCU via RS232, så att en av GPIO stift skulle vara påslagen.

Finns det några bra handledning / webbplats som du kan rekommendera?

Tack på förhand.
Tillbaka till toppen
mpardinho

Anställd: 07 august 2006

Post 11 juni 2008 21:06 Re: Använda Visual Basic för att på / av den MCU GPIO

Jag använder vb6,
du måste skicka ett eller flera caracters till MCU (pic / Atmel)?
exempel:
klicka Button1 skicka X
klicka Button2 skicka Y

om ni har i postnummer?
Tillbaka till toppen
pcup

Anställd: 26 december 2007
Hjälpt: 14
Plats: Indien

Post 12 juni 2008 1:31 Re: Använda Visual Basic för att på / av den MCU GPIO

När du visas uppgifter innebär att du är medveten om kommunikation och initieringen av kontroll ..

Det är enkelt exempel för att skicka data till MCU. sedan data process där borta med din C-kod.

CommCTL.CommPort = 1
CommCTL.Settings = "2400, n, 8,1"
CommCTL.PortOpen = True
CommCTL.InputLen = 1

Private Sub ComdSend_Click ()

CommCTL.Output = Chr $ (IOText.Text)

Har Medan CommCTL.InBufferCount <1
Loop

CommCTL.PortOpen = False

End Sub
Tillbaka till toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och Kommunicera -> Använda Visual Basic för att på / av den MCU GPIO
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS