| Författare | Message |
|---|
jackest
| 06 Jul 2008 5:25 kan någon hjälpa mig behaga ...... hjälp JK flip-flop | | |
|
| Använda JK Flip-flops i butiken, designa en synkron BCD disk i: (a) binär kod (b) Graykod
inbegripa statligt diagram, statliga uppdrag, statliga bord, magnetisering (övergång) bord, KM, härrör booleska uttryck och komplett logik-kopplingsschema
Jag vet inte något om detta jag är så dumpa please help me Jag är hjälplös .. Jag kommer att uppskatta om någon hjälpa mig att göra detta behaga .. |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
my_books
| |
 |
jackest
| 12 juli 2008 13:30 Re: Kan någon hjälpa mig behaga ...... hjälp JK flip-flop | | |
|
| | Tack så mycket jag uppskattar för vad man får för mig .. men jag kan fortfarande inte förstå hur man gör detta. Kan du hjälpa mig .. jag vet inte hur man designar BCD-counter med JK flip-flop. Jag svag verkligen i denna fråga och redan underkänts 3 tid. behag hjälpa mig mer i detalj ... |
|
 |
Google AdSense

| 12 juli 2008 13:30 Annonser | | |
|
|
|
|
 |
trayant
| 19 juli 2008 5:27 kan någon hjälpa mig behaga ...... hjälp JK flip-flop | | |
|
| | Jag tror att de flesta av de digitala böcker referensprissystem eller läroböcker visar BCD disk exempel genom FF. |
|
 |
laseetha
| 21 juli 2008 9:05 Re: Kan någon hjälpa mig behaga ...... hjälp JK flip-flop | | |
|
| u kan hänvisa bok skriven av Moris mano eller Floyd. Digital Electronis och Microporcessors är mycket intressanta och enklaste föremål i samband med elektronik och kommunikation. Jag hade lärt denna fråga många gånger. if u tar bara 2 jk flip-flops, binda både insatsvaror tillsammans agerar de nu som en T Flipflop och tillämpa gemensamma klocka för båda. Nu började räkna gång u aktivera dem. |
|
 |
mahaju
| 21 juli 2008 17:48 Re: Kan någon hjälpa mig behaga ...... hjälp JK flip-flop | | |
|
| HI Prova länken http://www.play-hookey.com/digital/synchronous_counter.html Också se andra länkar på denna sida. Dessa tutorilas bör ge dig några idéer. prova att söka "synkron strid med JK flip flop" i Google. Låt mig gärna veta om detta hjälper.
|
|
 |