Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

"Ledande" eller "Lag" i fas detektor?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> "ledande" eller "Lag" i fas detektor?
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
steadyj

Anställd: 17 august 2008

Post 22 august 2008 20:10 "ledande" eller "Lag" i fas detektor?

Hej alla, jag är förvirrad om domaren "ledande" eller "lag" i fas detektor.

Figur 1 är en fas detektor. Figur 2 är vågformen när A leder B. Men faktum "A leder B tycks bero på den första gången. Som visas i figur 3, om den första tiden är den röda vertikallinje blir det "A ligger B". Och produktionen pulser kommer att ligga på Qb i stället för på Qa.

Så vad är det för fel med min logik? Jag tror fasen detektor bör fungera på ett tillförlitligt sätt istället för beroende på godtyckliga första gången. Vad är den verkliga vägen fas detektor fungerar?

Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Tillbaka till toppen
FVM

Anställd: 22 januari 2008
Hjälpt: 585

Post 22 august 2008 20:25 Re: "ledande" eller "Lag" i fas detektor?

in a real circuit? det är första gången i en verklig krets? Endast en fiktion. Faktiskt, strömförsörjningen är påslagen vid en godtycklig tidpunkt och FFS första stater är okänt ändå. Så en kant räknar fasen detektorn kommer att få en i början osäkerhet för en cykel. Men det är inga problem i någon verklig tillämpning (vanligen en PLL). Jag antar att du findout varför.
Tillbaka till toppen
steadyj

Anställd: 17 august 2008

Post 22 august 2008 20:38 "ledande" eller "Lag" i fas detektor?

Jag vet inte varför. Till exempel A är det referens-ingången och B är VCO produktion. När strömmen, B: s frekvens är lägre än A. Så vi önskar fas detektor kan utspänning på "UP" port. Tyvärr osäkerheten efter strömmen kanske göra tvärtom åtgärder som verkar un-lås för evigt.
- Rätta mig. Tack.
Tillbaka till toppen
LvW

Anställd: 07 maj 2008
Hjälpt: 191

Post 23 august 2008 10:28 Re: "ledande" eller "Lag" i fas detektor?

steadyj skrev:

Figur 1 är en fas detektor. Figur 2 är vågformen när A leder B. Men faktum "A leder B tycks bero på den första gången. Som visas i figur 3, om den första tiden är den röda vertikallinje blir det "A ligger B". Och produktionen pulser kommer att ligga på Qb i stället för på Qa.

Jag är rädd för din förståelse av begreppet "ledande" är inte korrekt.
"Lead" innebär inte att puls tåget är "mer åt höger" - precis det motsatta: Ta röda linjen och kontrollera att tåget A är redan en stor stat och tåg B är det inte. Därför A leder B.
Tillbaka till toppen
FVM

Anställd: 22 januari 2008
Hjälpt: 585

Post 23 august 2008 11:14 Re: "ledande" eller "Lag" i fas detektor?

Citat:
Tyvärr osäkerheten efter strömmen kanske göra tvärtom åtgärder som verkar un-lås för evigt.

Jämföra din krets med en 4046 digitala fasen detektor, som är känd inte ha liknande frågor, det bör fungera.

Tillbaka till toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> "ledande" eller "Lag" i fas detektor?
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS