Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Frequensy shift modulering och fas modulering!

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikrovågsugn, antenner och optik -> Frequensy skift modulering och fas modulering!
Författare Message
Hishamsaleh

Post 12 januari 2003 18:57

Frequensy shift modulering och fas modulering!

genom bulding antenn ... en matris antenn för att få en avsöka balk probagation Jag måste ändra fasförskjutning av transmetted signal att låta strålen avsöka den areal som behövs .. Hur kan jag göra det ... Jag behöver onlythe idé om hur man designar min sändare. ett blockschema eller what ever ...

tack

ya! Problemet är att jag inte kunde få ett bra diagram eller design för att ändra fas W / T ändra frekvensen!

Jag förlorade i detta????
Tillbaka till toppen
Hishamsaleh

Post 12 januari 2003 19:06

Jag vill skanna strålens!

this pic kan hjälpa u. .. helljus är vad jag behöver för att rotera ... låt säga från 45 till -45 grad ...
Tillbaka till toppen
sick_man
Guest

Post 12 januari 2003 19:40

fas modulering är lätt gjort
med hjälp av en VARICAP diod på referance Xtal i PLL

här sättet du freq differentiera referance oscillator av PLL lite här resultat i fas modulering av transportören

Ett annat sätt är för att göra en liknande sak för den VCO

Men det ger fas freq modulering så finns ingen användning för dig

fastnar även utfodring ljud som jag beskrev i referances

Jag hoppas att jag hjälpte
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 12 januari 2003 19:40

Annonser

Tillbaka till toppen
MonkeyBusiness

Post 16 januari 2003 16:19

Kanske du kan använda Adaptive Array teknik

Vid genomförandet av scanning arrayer du brukar använda flera antennelement (dipolerna till exempel), och strålens riktning bestäms av den relativa fasförskjutning mellan elementen.
Ett enkelt sätt att skapa en fasförskjutning är att infoga en försening linje i vägen för varje antenn element.
Praktiskt kan detta lätt göras genom att byta delar kraftledning in och ut ur fodret väg.
Tillbaka till toppen
Hishamsaleh

Post 16 januari 2003 17:49

EM algoritmer som FDTD (XFDTD, Zeland, CST MWS ANSOFT)
Tillbaka till toppen
Hishamsaleh

Post 16 januari 2003 17:49

Jag tror att CST MWS är det bästa valet!
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikrovågsugn, antenner och optik -> Frequensy skift modulering och fas modulering!
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 2 timmar
Liknande ämnen:
Fas modulering? (9)
Fas modulering (4)
fas modulering med PLL (2)
Fråga om fas modulering? (3)
Varför är Fasmodulering (PM) inte så populär i sändning? (3)
vad är CCK modulering? (6)
modulering (1)
fm modulation (5)
om modulering (4)
FM-modulering (6)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS