Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Power Supply ( "4-ledare 3 fas" till "5V")

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professional Hardware and Electronics Design -> Power Supply ( "4-ledare 3 fas" till "5V")
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Message
PILOTIK

Post Januari 15, 2003 1:22 Power Supply ( "4-ledare 3 fas" till "5V")

Hej!

Någon kan hjälper mig?
Jag försöker utforma delt utan transformator (låg kostnad).
Den AD7752 (detta nätaggregat för det) "äter" 17mA 5 mA för LED och Counting mekanismen = ~ 25-30mA.
Min nuvarande powersupply använder alla 3-faser, men om jag kopplar 2 faser enheten fungerar pnly hälften av perioden (50Hz).
Jag behöver system som använder 3 faser också, men fungerar med bara en av dem utan stopings en halfperiod.
Mer över detta nätaggregat måste ha någon transformatorer Ledsen
Kanna fullständig hjälpa mig?

Thanx.
WBR
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post Januari 15, 2003 1:22 annonser

Tillbaka till toppen
UPPBLÅST

Hjälpte: 314

Post Januari 15, 2003 1:35 Säkerhetsproblem

Du ger oss in på allvarliga problem med säkerheten om du köper el till nyttan nätet utan transformator mellan. Det enda sättet att lösa detta är att ha din krets helt kapslade i isoleringsmaterial av två oberoende lager (dubbel skärmning). Den minsta nätaggregat skulle vara en transformator mellan en fas och neutral. Resultatet skulle ha en bro likriktare och en tillräckligt stor kondensator som den ström som din krets mellan omgångarna kraftledning skulle bli små. Du beräkna detta genom att först bestämma spänningen sloka. Då kan du beräkna den avgift som dras från din krets Q = I x t. Där t är tiden mellan halv cykler av kraftledning. Då kan du räkna kondensatorn C = Q / spänning sloka. Jag har sett kretsar när makten nätspänningen reduceras med spänningsdelare, men fortfarande har säkerhetsproblem.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professional Hardware and Electronics Design -> Power Supply ( "4-ledare 3 fas" till "5V")
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS