Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Fas av "parallelldrift" på två phasors

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Matematik och fysik -> fas av "parallelldrift" på två phasors
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
scottieman

Anställd: 08 august 2005
Hjälpt: 11

Post 22 januari 2009 20:25 fas av "parallelldrift" på två phasors

Hej Alla,

Hur kan jag beräkna fasen av P1 / / P2 [= P1 * P2 / (P1 P2)] när det gäller fas i P1 och P2, där P1 och P2 är phasor.

Tack
Scottie
Tillbaka till toppen
subharpe

Anställd: 09 januari 2008
Hjälpt: 32

Post 23 januari 2009 7:33 Re: Fas av "parallelldrift" på två phasors
taggar: phasors parallellt

Hej,

Antag att P1 och P2 är kända phasors till dig. Låt P1 = | P1 | exp (jΦ1), P2 = | P2 | exp (jΦ2). Om du vill hitta bara fasen av deras parallella kombination gör det så här

1/P1 1/P2 = [| P2 | exp (-jΦ1) | P1 | exp (-jΦ2)] / [| P1 | * | P2 |]

Försummelse nämnaren eftersom det ger bara amplifiering både phasors i täljaren. Så ta spegelbild av P1 och P2 om den verkliga axel att hitta vinklar-Φ1 och Φ2. Project linjerna längs-Φ2 av belopp | P1 | och längs-Φ1 med | P2 |. Sök resultanten.

Än en gång tar spegelbild av den phasor om den verkliga axel att komma tillbaka till en fas i P1 | | P2.

Hela denna sak du kan göra med hjälp av en penna kompass eller till och med med en linjal

Jag hoppas att bilden kommer att hjälpa men det är mycket rå att visualisera.

Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Tillbaka till toppen
scottieman

Anställd: 08 august 2005
Hjälpt: 11

Post 23 januari 2009 8:39 Re: Fas av "parallelldrift" på två phasors

Tack för er hjälp, det är mycket användbart Le

Scottie

Läggas till efter 42 minuter:

Ändå har du ett uttryck för fasen i P1 / / P2 när det gäller fas av P1 och P2?
Jag försöker få matte gjort. Men det verkar som jag får problem: p

Tack igen
Scottie
Tillbaka till toppen
subharpe

Anställd: 09 januari 2008
Hjälpt: 32

Post 23 januari 2009 14:19 Re: Fas av "parallelldrift" på två phasors

Precis där jag slutade innan,

resulterande P = [| P1 | | P2 | exp (jΦ1) exp (jΦ2)] / [| P1 | exp (jΦ1) | P2 | exp (jΦ2)]

För att hitta den fas bidrag från nämnare skriva så här

| P1 | exp (jΦ2) | P2 | exp (jΦ1) = [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)] J [| P1 | synd (Φ1) | P2 | synd (Φ2 )]

Så fasen bidrag från nämnaren är

arctan ([| P1 | synd (Φ1) | P2 | synd (Φ2)] / [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)])

Totalt fas

Φ1 Φ2 - arctan ([| P1 | synd (Φ1) | P2 | synd (Φ2)] / [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)])

Hoppas det hjälpte.
Tillbaka till toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Matematik och fysik -> fas av "parallelldrift" på två phasors
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS