| Författare | Meddelande |
|---|
praveen_palaparthi
Anställd: 15 februari 2008 Inlägg: 92 Hjälpt: 1
| 29 juni 2009 19:15 Hjälp behövs experter | | | taggar: |
|
| Hej vänner jag gör enfas sinusformade PWM inverter med hjälp av mikro controller.I har genererat sinusvåg på resultaten sine table.My registeransvarige är pic 16f886 output frekvensen 50Hz och swicthing frekvensen 20kHz och produktion utan last är 250 volt rms. Jag brukade PWM moduler i den registeransvarige att generera SPWM.
Mitt problem är när jag byter belastning 200W lampa dess utspänning minskar till 200V rms.How att rätta till denna voltage.Theory säger att genom att ändra modulering index Ma = Ar / Ac Ar = peak amplitud referensaxel våg, AC peak amplitude utföra vågor, vi kan få varaible volta GE men hur man skall genomföra detta i code.I menar hur korrekt (ökning eller minskning) av tullen cycle.I vet med PI tuning vi kan få, men jag vet inte hur man kan genomföra i am inte får logiken kan nån hjälpa till att få logik.
kan någon ge exempel kod för detta för att rätta driftcykel använder PID tuning |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
bobcat1
Anställd: 10 juli 2002 Inlägg: 976 Hjälpt: 35
| 04 juli 2009 8:52 Re: Hjälp behövs experter | | | taggar: |
|
| HI
Du måste provsmaka utspänning (eller nuvarande) tillbaka till den registeransvarige och ändra PWM enligt belastning
Alla de bästa
Bobi |
|
 |
praveen_palaparthi
Anställd: 15 februari 2008 Inlägg: 92 Hjälpt: 1
| 06 juli 2009 14:48 Re: Hjälp behövs experter | | |
|
| | Hello sir för att svara på min post.As u vet jag gör sinsuoidal inverter använda PIC 167886.How att uppdatera min plikt cycle.sir kan u expain mig i detalj eftersom jag är ny för denna typ av project.How att variera driftcykel enligt referensvärdet ....... |
|
 |
btbass
Anställd: 20 juli 2001 Inlägg: 1131 Hjälpt: 106 Ort: Oberon
| 06 juli 2009 18:59 Re: Hjälp behövs experter | | |
|
| Med sinusformade kontroll du ändrar amplituden för sinusvåg att variera utspänning. Ladda ner ansökan not AN1017 från Microchip. Detta är en anmärkning för att driva en borstlös motor med ett sinewave, men ger algorythms för att ändra amplitud. |
|
 |