| Författare | Meddelande |
|---|
Vicent Yang
Anställd: 01 januari 1970 Inlägg: 111 Ort: Taiwan
| 27 november 2003 14:22 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Princeton Taiwan företaget också skicka prover.
http://www.princeton.com.tw/index-e.htm |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
jhenxl
Anställd: 25 november 2003 Inlägg: 6
| 10 december 2003 1:36 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: GRATISPROV begäran ic |
|
| | Citat: | Philips är helt fruktansvärt när det gäller prov. Jag ville kontrollera sina nya LPC21xx marker för en CPU krävande program, men jag kunde inte få en rimlig mängd marker även om jag var mer än nöjd med att betala för dem, jag har inte bett dem gratis. Ganska konstigt sätt att introducera en ny produkt måste jag säga.
| Jag håller inte med. Jag har försökt att prover från Philips bara en gång och de gjorde skicka mig totalt 10 enheter 210x mikrokontrollers |
|
 |
Fant
Anställd: 27 februari 2002 Inlägg: 359 Hjälpt: 11
| 10 december 2003 13:49 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Att jhenxl: Förmodligen du lovat att köpa 1.000.000 stycken!
BTW, AD skickade mig ett gratis erbjudande om 30 prover (olika förstärkare) En bra julklapp!. Mandi |
|
 |
CurtFire
Anställd: 12 december 2003 Inlägg: 7
| 17 december 2003 22:10 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: VLSI GRATISPROV VLSI GRATISPROV vlsi.fi prover |
|
| hur kan jag få gratis prover från VLSI (http://www.vlsi.fi/) de länkar jag till en annan plats där måste jag köpa chips!
Är absoluteli inte möjligt att få prover från Philips?
Någon vet hur få Xtal prover?
Tack. |
|
 |
glenjoy
Anställd: 01 januari 2004 Inlägg: 1022 Hjälpt: 47 Ort: Filippinerna
| 03 januari 2004 3:37 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: IC prov listan |
|
| Kan vi ange provet listor?
Exempelvis mikrokontrollers.
BTW, var kan jag få ett prov av aktiebolag, PLDs och gals? |
|
 |
crazyduck
Anställd: 03 sep 2001 Inlägg: 278 Hjälpt: 5 Ort: Frankrike
| 03 januari 2004 11:52 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: provet onsemi GRATISPROV onsemi |
|
| Hej, Provet begäran om ONsemi webbsida är inte gratis idag, måste du betala transporten.
CD: ( |
|
 |
Den Puma
Anställd: 04 april 2002 Inlägg: 314
| 03 januari 2004 17:46 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: onsemi gratisprover prov onsemi gratisprov onsemi |
|
| ONSEMI calc transportbenämningen kundnr på $ 14,95 nu
Någon har beställt gratisprover ännu? |
|
 |
Kripton2035
Anställd: 19 juli 2001 Inlägg: 494 Hjälpt: 16 Ort: Earth
| 24 januari 2004 22:07 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: GRATISPROV begäran ic prov onsemi GRATISPROV onsemi |
|
| | crazyduck skrev: | Hej, Provet begäran om ONsemi webbsida är inte gratis idag, måste du betala transporten.
CD: ( |
och nationella också få dig att betala transporten nu ... förutom om du har en. se e-postadressen som du kan få verkligen gratis transport ... människor verkar ha missbrukat från det ...
|
|
 |
davorin
Anställd: 07 juni 2003 Inlägg: 1491 Hjälpt: 8
| 24 januari 2004 23:24 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| För Sparta 3 det ser mycket dåligt just nu ...
Jag överväger nu cyklontyp enheter från @ ltera ...
Egentligen inte tror att du kommer att få några prover från Xilinx om du inte kan berätta din exakta projektet och årligt belopp (o;
Prover från Atmel? Fick prover på USB-kontrollern och mp3 registeransvarige genast (o; |
|
 |
lzgq
Anställd: 25 april 2003 Inlägg: 5
| 26 februari 2004 5:26 | | |
|
| | www.microchip.com |
|
 |
sadat007
Anställd: 01 januari 1970 Inlägg: 418 Hjälpt: 6 Location: Pakistan
| 26 februari 2004 6:27 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: vs1001 vs1011 VLSI vs1011 prov vs1011 prov för vs1011 ombord mp3 VLSI vs1001 vs1011 prover VLSI mp3 |
|
| Hej, Jag har mp3-prover från http://www.vlsi.fi VS1001, VS1011 och VS1002 (Totalt 5Pcs) stor  Och nu arbetar på ett proto typ styrelse. |
|
 |
ITP
Anställd: 11 juli 2001 Inlägg: 110
| 26 februari 2004 7:20 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: För mikrochip prover Indien |
|
| Microchip inte att skicka prover till Indien ITP
|
|
 |
proton
Anställd: 31 maj 2001 Inlägg: 79
| 28 februari 2004 11:20 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Hej, hur är ST? de inte ens har en e-postadress på deras webbplats. De föreslår att hänvisa till den lokala återförsäljaren, som är tipically inte så glad för att skicka prover. Vad tycker du? thx proton |
|
 |
Cluricaun
Anställd: 28 sep 2001 Inlägg: 904 Hjälpt: 13
| 28 februari 2004 11:48 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: IC prov listan |
|
| Hej
Regardingthe ST hade jag ingen tur, som ni säger distributörerna inte är så förtjust i att skicka prover, jag en gång WAAS berättade att de bara skicka paket med 1000 och det kostar xUSD en fred.
Jag antar att du kan få ett prov från mikrochip, jag bor utanför USA och hade inga problem. Om de inte är listade som prov man kan köpa dem i många länder direkt från dem.
Senast redigerad av Cluricaun den 29 mars 2004 21:09, edited 1 Temne totalt |
|
 |
bagane
Anställd: 12 mars 2004 Inlägg: 7
| 15 mars 2004 16:41 | | |
|
| | du kan ta emot prover från Linear Technology, CML, cygnal och chipcon. Endast förbereda och släppa e-post till dem. |
|
 |
B_A_D
Anställd: 26 mars 2004 Inlägg: 7 Location: Israel
| 28 mars 2004 10:04 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Jag har ungefär 150 olika marker från Microchip. Jag bor i Israel. |
|
 |
mgf
Anställd: 26 februari 2004 Inlägg: 37
| 05 april 2004 7:45 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| mikroprocessor och Maxim wont fartyget till Rumänien på grund av anpassade regler, MEN Analog Devices kan göra det som jag har fått massor av IC's. |
|
 |
deejay2k1
Anställd: 26 april 2004 Inlägg: 8
| 26 april 2004 10:41 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: Maxim prover provet Maxim |
|
| | Försök också Intersil De var mycket trevliga, skickade mig prover begärs i mindre än en vecka. Dallas / Maxim skickade mig ett par paket, men då de dirigera mig till den lokala distribuitor i Rumänien, ECAS. Inga svar sedan dess. |
|
 |
docs
Anställd: 29 april 2004 Inlägg: 5
| 30 april 2004 22:01 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: Maxim prover prover från Maxim prov Maxim |
|
| hej
Jag har fått prover från pmcflash.com och ti.com också från analog, Maxim och mikrochip (mikrochip var några år sedan) |
|
 |
davorin
Anställd: 07 juni 2003 Inlägg: 1491 Hjälpt: 8
| 30 april 2004 22:52 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Några veckor sedan beställde prover från pericom ... gör buss nivå växlar gillar IDT ... vad jag har fått några veckor sedan var bara en bekräftelse via e-post .. det är allt 
Kanske lite off-topic men alltid behövs ...
Kycon sended mig en låda full av prover för PC-anslutningar liksom DSUB, PS2, stereoutgångarna, effekt osv .. inga fraktkostnader (o: |
|
 |
feiutm9898
Anställd: 31 maj 2004 Inlägg: 225 Hjälpt: 4 Ort: Singapore
| 02 juni 2004 20:06 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Jag har aldrig få Atmel MCU provet. Jag tror omöjligt. Jag gjort det några gånger på Atmel officiella hemsida men har inte fått svar. Så besviken.
Mitt land (M'sia) distributör också ignorera min prov begäran.
|
|
 |
pvinbox@yahoo.com
Anställd: 28 maj 2004 Inlägg: 122 Hjälpt: 6 Ort: Coimbatore, INDIEN
| 04 juni 2004 21:13 | | | taggar: IC prov listan prov Maxim |
|
| Hai ibland kan det hända.
Här är några lista över fria komponenter leverantörer
www.samtec.com alla typer av kontakter och uttag och styrelse gränssnitt ex.
www.elestarelays.com de ger prov repriser
www.maxim-ic.com ger alla sina produkter som NVRAM, RTC, flygledare
www.ti.com ge alla sina producs |
|
 |
manu
Anställd: 14 mars 2004 Inlägg: 178 Hjälpt: 9 Ort: Frankrike
| 05 juni 2004 22:02 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| ti inte ger alla sina produkter som prov, men den största delen av dessa har han inte längre ger inte l293d, uln2803 (pdip paketet) etc. ..  vad synd! |
|
 |
czpir
Anställd: 18 april 2002 Inlägg: 63 Hjälpt: 1
| 08 juni 2004 19:23 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Vänner
Organisationer som erbjuder gratis prover för de potentiella användarna för testning, prototyping - kort sagt av kommersiella skäl.
Vad jag har personligen sett är missbruk av dessa anläggningar som i stort esp. hobbyists och studenter, missbruk leder till att dra ut på sådana anläggningar som dessa organaizations. Vi bör inse att organisationen måste spendera för att producera och transportera dessa prover.
Folk beställer dessa prover i bulk (vissa nämnde 150 marker) kan inte bidra till att organisationen kommersiellt.
Bonafide organisationer kan fortfarande få dessa prover från tillverkare och distributörer över etablerade leveranskedjorna, bara små användare och andra skulle vara afected.
Låt ta en samfundets ansvar för detta och stoppa missbruk - kan vara ett första steg vore att skrota detta ämne.
-CZ |
|
 |
ME
Anställd: 14 mars 2002 Inlägg: 1783 Hjälpt: 13
| 08 juni 2004 19:55 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: Maxim prover provet Maxim utvärdering kit prover från Maxim företag ger gratisprover |
|
| Jag tror inte oredring prover som student eller för privat bruk är missbruk, säljarna kommer att dra nytta av detta på lång sikt. När du blir van vid att använda en särskild IC från en viss leverantör, du är mer benägna att använda samma marker från samma leverantör comercially också.
Provtagning är en bra och effektiv marknadsföring oppurtunity för säljare.
Vissa säljare endast fartyg prover till företag, medan andra såsom Maxim fartyg för alla. Jag tror Maxim och tjänar alla pengar de spenderar på prov, eftersom eleverna har fått användas för att använda Maxim, när eleverna senare får ett jobb och måste hitta ett chip för ett projekt när de kommer först att tänka på till exempel Maxim eftersom de är bekanta med denna leverantör, dess marker, datablad ansökan konstaterar webbsida etc.
Företag spenderar millons om reklam och jag tror prover är en mycket effektiv form av reklam.
Säljarna ger ofta stora rabatter på utvärdering kit, EDA program osv till universitet eftersom theyknow det är pengarna väl använda. En del företag även ge bort en hel del utrustning och programvara för gratis till universitet och studenter.
Ge bort prover kommer att köpa samma goda vilja och deras namn kommer att placeras i huvudet på eleverna. |
|
 |
Kripton2035
Anställd: 19 juli 2001 Inlägg: 494 Hjälpt: 16 Ort: Earth
| 13 juni 2004 11:02 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| I totaly håller med er "MIG"! och jag tror att företag som ger 150 ex av "prov" för att samma person bör se över vad de kallar prov ... |
|
 |
valajor
Anställd: 14 juni 2004 Inlägg: 14 Ort: Lima - Peru
| 15 juni 2004 18:20 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: analoga apparater gratisprover Maxim prover Maxim skicka provet prover från Maxim prov Maxim |
|
| Jag bor i Peru och jag fick prover helt fri från Analog Devices och Texas Instruments.
Jag har fått prover från Maxim också men bara en gång, nu Maxim är inte att skicka prover till Peru. |
|
 |
abionnnn
Anställd: 18 juni 2004 Inlägg: 36 Hjälpt: 3
| 18 juni 2004 14:33 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: Maxim prover kan inte för provet Maxim Maxim prover Australien listan prover maxim innebär analoga apparater ge prov Maxim prover listan prover från Maxim |
|
| Jag är en elektronik student från Australien, jag har högar av prover från de nationella och framför allt svårt att få delar (ja, här i alla fall). Deras främsta distributör (Arrow) är inte alltför angelägen om att ge prov borta.
Även Maxim är bra med prov, och de har bra produkter som du inte hittar på andra företag. (förmodligen eftersom de är starkt patenterade!) Xilinx inte ge bort prover, men de har massor av användbar litteratur och några demonstration program. Analog och Fairchild halvledare inte ge bort prov till Australien men som är lite av en besvikelse.
Jag har också hört Zilog och andra företag som är noterade på http://www.vegeneering.com/environment_control_system/index.html ge prov om du frågar så snällt ... |
|
 |
gulson
Anställd: 01 januari 1970 Inlägg: 494 Hjälpt: 1 Ort: Polen
| 19 juni 2004 15:22 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| OFFTOPIC
Jag tror att säljarna bör kontrollera allt om ledamot som kommer att få prover från dem.
De beställer 15 prover gillar OPA från TI gratis och sälja den! De vet inte hur man använder IC, de beställer bara för att det är gratis! sjuka situationen, det är dags att börja tänka och analysera order, säljare! |
|
 |
nhall
Anställd: 02 juni 2004 Inlägg: 6
| 23 juni 2004 15:22 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: Maxim prover Maxim skicka provet prover från Maxim prov Maxim |
|
| Du är Wright gulson. Under 1998 Maxim skicka prover, men nu inte. Detta är svaret från Maxim: ############################################## Sir Vad jag försöker säga är detta, ALLA SYDAMERIKA order kommer inte skickas om du inte ge oss en FEDEX UPS, DHL ACCT # oavsett om du sätter standarden kommer vi inte heller kan vi skicka dem till dig. Om du inte kan ge oss en av dessa ACCT # så kan vi inte skicka ut din beställning. ############################################## Vi ses |
|
 |