| Författare | Message |
|---|
John Cooper
| 13 november 2007 12:50 få prov från atmel | | |
|
| | hey man vad som är fel med det ?????? |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
master_picengineer
| 13 november 2007 13:00 vegeneering.com | | |
|
| www.microhip.com www.st.com |
|
 |
GENERALCHAOS13
| 04 Mar 2008 2:39 atmel Beställningsexempel | | |
|
| på atmel hur kan jag vidarebefordra faxet i dont have fax hjälp nummer plz
ps: Whats the best chip för robotteknik???? |
|
 |
erio
| 05 Mar 2008 4:14 muestras gratis de IGBT | | |
|
| | I `m bor i Indonesien, och jag har fått MAXIM mikroprocessor prover .. very nice prov: D just dont missbruk dem .. |
|
 |
jrguy8
| 07 Apr 2008 7:22 gratis prover, atmel | | |
|
| | någon som vet var jag med framgång kan få gratis prover på DACs, regs, opamps, mp3 decoder? Hur kan jag få prover från Rohm? tack. |
|
 |
regiscruz
| 28 april 2008 5:20 gratis prover i Malaysia | | |
|
| Jag tror inte att någon fått prover från VLSI. Folk säger inte hur vi skall gå att göra förfrågningar.
Detta är väldigt främmande för mig. |
|
 |
jrguy8
| 19 maj 2008 5:14 några problem med att beställa gratis prov IC | | |
|
| | Jag beställde prover från maxim, men ingen lycka. |
|
 |
a0i0r
| 02 Jul 2008 17:51 analoga apparater beställa gratis prover | | |
|
| Jag frågar om det är gratis prover för FPGA Xilinx som Altera? Jag skickar begäran om atmel prov men inget svar. hur jag proseed? tack |
|
 |
Lian
| 05 Jul 2008 21:52 halvledar företag som erbjuder gratis prover | | |
|
| | Ja .. någon som vet var jag med framgång kan få gratis prover av Xilinx och Altera |
|
 |
student11
| 15 juli 2008 9:29 fairchild prover | | |
|
| Det är det största online elektroniska komponenter datablad sökmotor.
http://alldatasheet.com/ |
|
 |
rajudp
| 10 oktober 2008 15:35 free mikrochip prover | | |
|
| www.microchip.com www.st.com www.sst.com www.freescale.com www.ti.com www.cypress.com www.maxim-ic.com |
|
 |
funberry
| 03 Nov 2008 19:00 AVR microcontrollers gratis prover | | |
|
| 24 oktober 2008 Microchip slutade provtagning globalt
Om man tittar på företagets ekonomi, förstår du: aktiekursen på den lägsta nivå på över 5 år, och har nyligen sjunkit ungefär en tredjedel av sitt värde. Inkomst var oförändrad från 2007 till 2008, efter att ha visat stadig klättra under tidigare år. Men deras FoU kostnader ökade med 30 miljoner. Investerare är känslan av att deras FoU inte är att generera ny försäljning, och straffar företaget.
När aktiekurserna faller så där, gör det att hundratals miljoner dollar i förluster lagervärdet till toppen Tier befattningshavare, som vanligtvis egen ALOT på lagret, så uppenbart, varje avdelning i företaget uppmanas att se över sin verksamhet. Första instinkt i provtagningen avdelningen är att placera alla provtagning på is tills den övre gouys kan ha en meetng, räkna ut vad de ska göra, bestämma vad som är deras nästa drag, har ett nytt möte, räkna ut hur till socker-coat helheten till aktieägare, etc, etc.
Saker och ting rör sig långsamt i ett stort företag, och under alla omständigheter kommer Marketing allmänhet kan försöka springa utan provtagning för att se om det gör en effekt på försäljningen. Minsta granularitet tid i företagens affärsstrategier, är kvart (3 månader), så de kommer att föreslå en eller 2 quarters utan provtagning för att bedöma effekten. Efter detta kommer de att träffas igen, och om försäljningen är lägre (förmodligen på grund av faktorer som inte är stickprov) en kille vid bordet kan säga "Se ??!!.. Jag sa att vi skulle förlora försäljning om vi stannade programmet. .. " Om försäljningen är högre, kan någon säga "Hej, vi får pengarna i. .. Låt oss starta om provtagningsprogram för att ytterligare öka försäljningen i..". Dessa och andra liknande synpunkter kommer till stor del ogrundade och saknar relevans, eftersom ingen kan vetenskapligt jämföra 3 månaders prov på samma 3 månader withoiut prov i ekonomiska termer - du skulle behöva använda 2 identiska, med parallella universum beteende som experiment, och vi har inte det.
Så du kan förvänta prov strömavbrott så här att sista 4-8 månaderna (1-2 kvartal, tid för möten) och resultatet till stor del påverkas av några subjektiva, bästa gissning uppskattningar av vad som kommer att göra siffrorna ser bättre ut i årsrapporten. Tänk på att kostnaden för 500 studenter beställning otillbörligen prover är ca $ 50.000, medan Microchips årliga förluster från försäljning av kapitalvaror och andra små misstag som de gjorde 2-3 miljoner dollar, vilket i sin tur det minsta förlust numret på sin finansiella rapporter, bland intäkter på 1,1 miljarder dollar, och totala utgifterna för 240 miljoner dollar. Vare sig de prov eller inte, är denna kostnad under brusnivån i sina årsrapporter.
National Semiconductor slutade provtagning för 3 månader under 2007 (september-november). Fairchild slutade provtagning för 7 månader under 2007 (april-november). Processen är densamma.
Till efter 33 minuter:
En sak till:
Killen (er) som ansvarar för provet förvaltningen är i en prekär situation.
Om han kommer till en verksamhet möte beväpnad med dokumentation som visar program exempel missbrukas - det är slutet av provet programmet. OCH ... det är slutet på hans jobb
Under goda ekonomiska tider, när företagen är i allmänhet hyra, som anställd kan vara säker på att om hans avdelning stängs, kommer han åter bemannat i en annan avdelning.
Men tiderna är dåliga idag. Företagen inte anställer, utan börjar krympa personalen. Om hans avdelning stänger, det kommer sannolikt inte att få en position som väntade på honom på andra håll i företaget, att han är berättigad till. Detta är ekvationen Good Times = mer provtagning = provtagning avdelning jobb BAD gånger = ingen provtagning = ingen samplng jobb.
Den killen måste vara smart, att se efter sina egna intressen också. |
|
 |
Lamai
| 10 april 2009 5:23 analoga apparater amostras brasil | | |
|
| Vet någon om Xilinx ger prov FPGA? Om ja, visa mig hur du begär något! Tack på förhand. |
|
 |
ozenk
| April 20, 2009 8:43 lista över företag som ger gratis prover | | |
|
| | dacadc skrev: | Jag fick prover från http://www.microsemi.com
Jag håller fullständigt med om att Philips är fruktansvärt. Vår distributör ville beställning av minst 100 stycken marker. |
Jag har prov från Phillips (numera NXP), jag tror att om man förklarar med dina ändamål ecsply för utbildning (examensarbete) kan du lätt att få det .... men det beror på din dstributor, (kanske ).... |
|
 |