| Författare | Meddelande |
|---|
hoangthanhtung
Anställd: 23 april 2004 Inlägg: 173 Hjälpt: 2
| 27 juni 2004 5:02 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| Jag bor i Vietnam, någon berätta några inredningsföretag som kan skicka prover till mitt land.
Tack så mycket. Hej då |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
eltonjohn
Anställd: 22 februari 2002 Inlägg: 1678 Hjälpt: 26
| 03 juli 2004 1:10 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| | Jag har nyligen begärt prover från Philips. Jag frågade för 4 bitar av varje del i sändes 10 i varje. De kom från Hongkong wharehouse och tog 5 dagar att komma fram. Jag tror att det här företaget är generösa. Rätten finns $ 500 värde av delar .. Jag blev imponerad! |
|
 |
Kripton2035
Anställd: 19 juli 2001 Inlägg: 495 Hjälpt: 16 Ort: Earth
| 03 juli 2004 9:46 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic Philips provet ic |
|
| hum gjorde Philips nyligen ändra sina prov politik beställning? eltonjohn, där fick du dina prover? från webbplatsen eller via e-post? |
|
 |
robugs
Anställd: 02 december 2003 Inlägg: 5
| 10 juli 2004 11:10 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| | Jag begär prov TUSB3210 från www.ti.com |
|
 |
sadat007
Anställd: 01 januari 1970 Inlägg: 418 Hjälpt: 6 Location: Pakistan
| 11 juli 2004 10:01 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Hej, kan du få gratis projektet lådor från http://www.pactecenclosures.com/New-Enclosure-Products.html |
|
 |
eltonjohn
| 12 juli 2004 0:14 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| HI krypron
Philips är ett monster de gör så många saker. Jag kunde inte komma någonstans med sina webbplatser. Då jag pratade med en dam från halvledarprodukter grupp .. Hon gav mig en e-postadress och sa. Precis gör din förfrågan. och beskriva projektet .. Jag gjorde det och senare svarade hon berättade om datum för leverans .. Först när jag fick de delar som jag upptäckte att de skickar 10 av varje och totalt 20 delar .. Jag vet att gatan värden är nästan $ 25 per del. Så jag är fortfarande imponerad .. Genom det sätt jag är baserade i USA |
|
 |
mdamdam
Anställd: 12 april 2002 Inlägg: 55 Ort: det gamla Europa
| 14 juli 2004 10:27 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: GRATISPROV ic GRATISPROV ics gratisprover wa gratisprover av ics gratisprover ics gratisprover ics för studenter ic gratisprover |
|
| Hej alla, Jag har nyligen begärt Coilcraft inductrors prover, jag fick ett automatiskt svar mail och berätta för mig att det var OK ... men fick inget .. Jag är i Europa, gjorde somone här har en positiv eller negativ erfarenhet av dem?
Jag är en design engeener minns jag, för 20 år sedan, hur painfull det var att få prover (en hur dyrt!) Någon jag var tvungen att vänta i 6 månader! Idag, när det är möjligt, mitt val att gå till Maxim, TI och Philips för IC. Om vi inte missbrukar den politik av fria provet är ett tillfälle för alla. Även eleverna kommer ihåg 5 eller 10 år senare, det företag som hjälpte dem och den del ref. av IC ....
mdamdam |
|
 |
Ante
Anställd: 01 maj 2004 Inlägg: 170 Hjälpt: 4
| 14 juli 2004 11:45 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: fre urval lcd gratisprov av lcd prover gratis lcd GRATISPROV lcd GRATISPROV ic gratisprover lcd lcd gratisprover |
|
| Hej alla,
Har någon av er har fri LCD-prover från någonstans?
Ante |
|
 |
djalli
Anställd: 10 november 2001 Inlägg: 887 Hjälpt: 15 Ort: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500
| 17 juli 2004 14:24 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic ic prov listan fairchil prov vägrade prov ic |
|
| | Om jag kan få prover såsom dioder, transistorer. Fairchild vägrade att skicka dessa men skicka mig IC prover. De är listade som prover. Jag försökte för andra gången den fortfarande vägrade mig. Har Fairchild skickar prover på IC: s? |
|
 |
rauol
Anställd: 02 oktober 2002 Inlägg: 364 Hjälpt: 11
| 17 juli 2004 15:56 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| 8) proverna skickas på grund av ditt geografiska område. eltonjohn fick prover bcause Han bor i USA. om och arbetar i vissa stora företag och u För prover ur säker på att få dem. |
|
 |
sadat007
Anställd: 01 januari 1970 Inlägg: 418 Hjälpt: 6 Location: Pakistan
| 18 juli 2004 7:28 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic ic prov listan fairchil prov vägrade prov ic |
|
| | djalli skrev: | | Om jag kan få prover såsom dioder, transistorer. Fairchild vägrade att skicka dessa men skicka mig IC prover. De är listade som prover. Jag försökte för andra gången den fortfarande vägrade mig. Har Fairchild skickar prover på IC: s? |
Visste du försöka onsemi.com? |
|
 |
djalli
Anställd: 10 november 2001 Inlägg: 887 Hjälpt: 15 Ort: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500
| 18 juli 2004 8:51 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| | sadat007 skrev: | Visste du försöka onsemi.com? |
Jag har provat dem, de tar ut en del för sjöfarten. 4 transistorer och 4 dioder är inte värda 8 dollar sjöfarten. |
|
 |
NiveK
Anställd: 18 juli 2004 Inlägg: 1
| 18 juli 2004 20:30 GRATISPROV | | | taggar: IRF GRATISPROV GRATISPROV internationella likriktare GRATISPROV IRF internationella likriktare GRATISPROV irf.com prov fri internationell likriktare GRATISPROV IRF leda GRATISPROV |
|
| Här är några ..
ramtron.com -> vissa RAM sensitron.com -> upp till 25 $ (lysdioder, ...) fairchild.com irf.com -> / / internationella likriktare -> Design stöd> leda gratis> urval> Det är här upp till 999 sidan (samma en)
se u ... |
|
 |
zanov
Anställd: 09 juni 2004 Inlägg: 61
| 29 juli 2004 7:38 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| | Om jag kan få prover av SPST, SPDT, DPDT, DPST mekaniska växlar? |
|
 |
Kripton2035
| 29 juli 2004 10:07 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| | zanov skrev: | | Om jag kan få prover av SPST, SPDT, DPDT, DPST mekaniska växlar? |
Maxim har en hel del, och de skickar prover ... 2 max per del. men det är elektronisk switchs, inte mekanisk. |
|
 |
zanov
Anställd: 09 juni 2004 Inlägg: 61
| 03 august 2004 4:35 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: provet lcd prover för LCD-displayen prover prover ic lcd prover provet ic urval av lcd |
|
| | Jag kan hitta prov för LCD förare, men som erbjuder prover för LCD-skärmar? |
|
 |
glenjoy
Anställd: 01 januari 2004 Inlägg: 1022 Hjälpt: 47 Ort: Filippinerna
| 03 august 2004 5:46 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Är det någon som vet var man kan begära, 4 siffror Seven Segment Display - Gemensamma Cathode och Multiplexade?
Tack. |
|
 |
Kripton2035
| 03 august 2004 11:40 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| | glenjoy skrev: | Är det någon som vet var man kan begära, 4 siffror Seven Segment Display - Gemensamma Cathode och Multiplexade?
Tack. |
Jag har några från Fairchild två år sedan (även några med alfa visa nice men de är inte tillgängliga som urvalspersoner längre. Jag tror jag var den sista att få dem när de slutade visa prov just efter att skicka till mig! |
|
 |
dujiayou
Anställd: 22 juli 2004 Inlägg: 10
| 19 august 2004 12:33 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: GRATISPROV ic ic gratisprover gratis ic prover gratisprover ic gratis ic prover gratis ic prover |
|
| | Om du behöver någon bro IC gratisprover, kan du kontakta Raycom, en kinesiska företag, som e-post: raycom (at) yeah.net. |
|
 |
djalli
| 29 august 2004 6:59 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| | djipe skrev: | Hej,
Jag letar efter provet att göra RF kommunikation mellan flera knappar och en PIC.
Så kan ni föreslå mig några referenser på produkten (receiver & transmiter) än vad jag kunde hitta på prov?
Tack för ditt svar Djipe. |
Jag fick prover för rfPIC från microchip.com |
|
 |
djalli
| 31 august 2004 3:09 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| Jag arbetar alltid med PIC. Men jag beställde 3 prov mikrokontrollers för start från Atmel minst 4 månader sedan och jag fortfarande inte har dem.
Har de fartyg prov i USA? eller måste jag åter beställa dem? |
|
 |
eltonjohn
| 02 Sep 2004 21:45 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic Philips provet ic |
|
| För de personer som skickade mig meddelanden om hur man kan få prover från Philips .. Här är stöd sida .. Och naturligtvis det beror på i vilket land du är! http://www.semiconductors.philips.com/markets/mms/products/microcontrollers/support/development_tools/lpc2100/index.html |
|
 |
Kafka
Anställd: 09 juni 2004 Inlägg: 1
| 03 Sep 2004 23:59 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: ftdi prov ftdi prover prover ftdi prover från ftdi prov ftdi prov från ftdi |
|
| | Kan U berätta haw kan jag få prover från FTDI? |
|
 |
djalli
| 04 sep 2004 6:21 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| | Kripton2035 skrev: | | Jag beställde prover från Atmel, och de gjorde kom första gången, men på andra be ... kan vara? |
Slutligen är här! De kom från en lokal försäljning distributör i New Jersay. 4,5 månaders försening.
Jag måste börja arbeta med dessa UC's. Atmel verkar temping. |
|
 |
backe
Anställd: 17 juni 2004 Inlägg: 285 Hjälpt: 9
| 07 sep 2004 3:53 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| | djalli skrev: | Jag arbetar alltid med PIC. Men jag beställde 3 prov mikrokontrollers för start från Atmel minst 4 månader sedan och jag fortfarande inte har dem.
Har de fartyg prov i USA? eller måste jag åter beställa dem? |
Glöm det och sluta slösa bort din tid med Atmel! |
|
 |
nicleo
Anställd: 06 sep 2004 Inlägg: 717 Hjälpt: 60
| 08 sep 2004 8:14 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: begäran prov ic prover ic |
|
| | feiutm9898 skrev: | Jag har aldrig få Atmel MCU provet. Jag tror omöjligt. Jag gjort det några gånger på Atmel officiella hemsida men har inte fått svar. Så besviken.
Mitt land (M'sia) distributör också ignorera min prov begäran.
 | Jag försökte förut, en kille som ringde mig men han sa att hans företag, som en av Atmel distributörer i mitt land, har inte lämnat provet. Företaget kommer endast att sälja i stora volymer, t.ex. 1000pcs. Vem kommer att köpa en sådan enorm mängd särskilt de vill bara ha ett par stycken för prototyptillverkning. De flesta distributörer inte fokusera på samma produkt. Så de inte riktigt åtanke för att öka sin försäljning genom att ge bort prover.
Senast redigerad av nicleo den 29 oktober 2004 14:00, edited 1 Temne totalt |
|
 |
nicleo
| 08 sep 2004 8:27 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | |
|
| Behöver du material för att förbättra den termiska hantering av din makt elektronisk design? Du kan prova följande länkar: 1) Thermagon (hxxp: / / www.thermagon.com/) 2) Bergquist (hxxp: / / www.bergquistcompany.com / thermal_materials.cfm) |
|
 |
djipe
Anställd: 28 august 2004 Inlägg: 19
| 09 Sep 2004 17:01 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: begäran prov ic prover ic |
|
| Hej,
Jag letar efter prov att göra RF kommunikation.
Jag vill skicka en switch signal till en pic via RF kommunikation. Den distence är aproximatively 30 m (inne i ett hus).
Jag har försökt att begära RFpic men mikrochip sluta att sända några fler 
Har du några produkter (prov) att sugest mig att begära?
Tack Djipe. |
|
 |
nicleo
| 10 sep 2004 6:21 GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| Hej djipe,
Var kommer du ifrån? Är du säker på att Microchip slutar skicka prover redan? |
|
 |
djipe
Anställd: 28 august 2004 Inlägg: 19
| 10 Sep 2004 10:33 Re: GRATISPROV FÖRTECKNING ... | | | taggar: prover ic prov ic |
|
| | nicleo skrev: | Hej djipe,
Var kommer du ifrån? Är du säker på att Microchip slutar skicka prover redan? |
Jag kommer från Frankrike. Och jag är säker på att de slutar sända RF prover, men de flesta av commons bilder fortfarande sänds som prov.
Kan ni föreslå mig andra prover från andra företag att göra RF kommunikation?
Djipe |
|
 |