elektronik forum

Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Electronic Load

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby Circuits och små projekt Problem -> Electronic Load
Författare Message
Ashraf

Post 27 oktober 2003 11:50

Electronic Load

Jag behöver snarast ett schematiskt diagram och en del över 2000 W för elektroniska Load och även för variabel Electronic Load 20.000 W
Tillbaka till toppen
E-design

Hjälpte: 68

Post 27 oktober 2003 16:55

Re: Electronic Load

Hej

Jag specialgjord en som klarar 2500W, 50V @ 50A ca 2 år sen för ett företag att testa flygplansutrustning på 48V. Kommer att se om jag kan hitta gamla ritningar jag hade. Detta varierade från cirka 2-50V, 0.1A - 50

Det viktiga just dessa effektnivåer är heatsinking. Jag använde en massiv, tvingade mycket hög verkningsgrad kyls sjunka med ca 25 IRF1010 monterade på detta. Jag har också bildat säkerhetsfunktioner som omvänd spänning, över-ström, över temp, över-volt skydd. Eftersom dessa power FETs fungerar på ett linjärt sätt de blir varm fort på full effekt.

E
Tillbaka till toppen
UPPBLÅST

Hjälpte: 324

Post 27 oktober 2003 17:37

Vid låga spänningar, kan vattenkylning hjälp. Du sätter kylflänsen med transistorer i ett kar med vatten eller isolerande vätska. This rapidly removes the heat from the transistors and transfers it to the outer surface of the liquid container. Under korta tidsperioder, kommer temperaturhöjningen på vattnet ta hand om värmeavledning.

Om detta används i en fast plats, kan man cirkulera vattnet genom att sätta nytt vatten från stadens vattenförsörjning kran och ta bort lika mycket vatten i staden avloppet anslutningen.
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 27 oktober 2003 17:37

Annonser

Tillbaka till toppen
E-design

Hjälpte: 68

Post 27 oktober 2003 18:33

Ja, på de högre effektnivåer man bör försöka använda vatten kyls sänkor eftersom det finns fler företag som gör dem nu.
Tillbaka till toppen
jackrs

Post 28 oktober 2003 0:17

Hej Ashraf

Prova denna länk h * tt * p: / / www.webx.dk/oz2cpu/radios/dc-load.htm

Kanske denna idé hjälpa dig ...

jackrs Sval
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby Circuits och små projekt Problem -> Electronic Load
Sida 1 av 1

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Liknande ämnen:
Elektronisk last (7)
Electronic Load Design (6)
Att bygga en DC elektroniskt belastning (2)
Elektronisk Strömförsörjning belastning (8)
hur???? utforma en elektronisk belastning (2)
hur sätter jag en elektronisk last .....?? (4)
utforma en DC elektronisk last och feedback energi till nätspänningskälla (2)
Variabel 200 A / 100 V Variable Electronic Load (4)
Klass A PA PAE med resistiv last & induktortyp belastning (2)
Vad innebär hög belastning eller låg belastning betyda? (3)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS