Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Req: Schematisk IBM hårddisk

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professional Hardware and Electronics Design -> Req: Schematisk IBM hårddisk
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
hqqh

Anställd: 07 februari 2002
Hjälpt: 8

Post 25 januari 2004 14:38 Req: Schematisk IBM hårddisk

hej,

Är det någon vet var jag kan få den schematiska av folloing hårddisken.
IBM Deskstar serien: IC356120AVVA0-0 120GB 7200 rpm
Jag kan inte eccess min hdd och det finns viktiga uppgifter om det, så jag vill kolla Oavsett om det finns ett fel i electical del.

tack på förhand
hqqh
Tillbaka till toppen
Kripton2035

Anställd: 19 juli 2001
Hjälpt: 15

Post 25 januari 2004 15:56

lycka till, även om du hittar en schematisk, även om du hittar fel, du kommer förmodligen inte att kunna få den felaktiga kretsen ... en fin svart ruta med en oem hänvisning om det ...
du är bäst att söka efter samma enhet och utbyte styrekonomerna kort ... eftersom det är ett nyligen en kan det vara mindre svårt ...
Tillbaka till toppen
MARV

Anställd: 11 december 2003

Post 25 januari 2004 15:58

Använd IBM verktyg för att fastställa den statliga enheten i. Dess mer likley mekaniska delar har misslyckats än elektronik.

Beroende på hur värdefulla de är kan du försöka köpa samma modell enheten och transplantera den registeransvarige styrelse.

Styrelsen är en liten inbyggd dator, dess osäkra kan du lära dig något användbart från en schematisk att isnt locigal från tracings. Jag skulle säkert IBM ger chip eller schematisk detaljer.
Tillbaka till toppen
eltonjohn

Anställd: 22 februari 2002
Hjälpt: 25

Post 25 januari 2004 16:59 Re: Req: Schematisk IBM hårddisk

Hej ..
Jag vill dela min åsikt .. Jag hade ett liknande problem .. för en tid sedan .. Eftersom det har sagts .. Det finns inga hårddiskar Schema för allmänheten ... Men du kunde göra somthing .. Om man antar att de motorer som är OK ..
försöka få ett annat liknande hårddisk. Och är mycket carfull, växl den electronoc ombord ... Du bör vara ok.!
Tillbaka till toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professional Hardware and Electronics Design -> Req: Schematisk IBM hårddisk
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS