| Författare | Message |
|---|
Maziar
Joined: 06 Jun 2001 Inlägg: 257 Hjälpte: 4 Plats: Islamiska republiken Iran
| 27 juni 2004 15:05 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | JETSET skrev: | | Visual C är den bästa någonsin!! |
Vissa användare XXXXs bättre, bäst .... men har inte några detaljer och dont speak varför det bättre ....
detta visar många choise din kärlek utan att förstå varför är bättre Detta betyder inte har choise think
Verktygen i jämförelse behöver point to point jämföra .... some nice Jämför:
32bit 80.420 punkt FFT i VB ~ 35sec 32bit 80.420 punkt FFT i VC6 ~ 3.02sec 32bit 80.420 punkt FFT i Delphi (använd basm eller fastmath) ~ 2.09sec!
Vad tror du? Delphi genererar snabbare kod med snabbare programmering ..... Om du jämför du måste tala om numeical jämföra ... eller punkt till punkt jämföra .... |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
fördärva
| 06 Jul 2004 11:11 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | Jag tror att med hjälp av M $ Visual C är den bästa. Lärande programmering är inte svårt. Borland produkter gör användaren lat ... bara tillägger modul, komponent ... hehe programmering C språk men lätt som Visual Basic-språket. Och Borland C library använda igen MS är ... |
|
 |
Omid
| 07 Jul 2004 7:50 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| hej
ingen tvekan om att Microsoft Visual C är den bästa för konstruktioner med anknytning till systemet att gnida uneder windows .. men nyligen fick jag veta att Borland C Builder är mer flexibel och programmering är mer praktiskt .. så försök att och berätta vad ya think! |
|
 |
Maziar
| 07 Jul 2004 16:10 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | fördärva skrev: | | Jag tror att med hjälp av M $ Visual C är den bästa. Lärande programmering är inte svårt. Borland produkter gör användaren lat ... bara tillägger modul, komponent ... hehe programmering C språk men lätt som Visual Basic-språket. Och Borland C library använda igen MS är ... |
1. Jag tror att med hjälp av M $ Visual C är den bästa a: I dont agree you you must do point to point compare
Borland produkter gör användaren lat ... A: är stor falsk: Om du inte behöver kan du inte behöver lägga något i ditt jobb, men VCL får du enkelt lägga pakage om du behöver det VCL är mest makt Delphi samma som ocx men modersmål och källkod. ... Om du har qustion jag kan hjälpa dig mer ...
Visual Basic-språket. Och ... att vb ansökan har mycket långsamt att köra (1 / 10 av hastighet!) och har inte något sätt att göra inbyggd infödda komponent expantion ... Delphi har samma som C fulll poer full oop & kraftfull kompilator & ...
Och Borland C library använda igen MS är ... med Borland du kan göra något i anyware! användning natie clx (köras i Win och Linux!) eller> NET eller Win32 API eller ...... |
|
 |
hill
| 07 Jul 2004 17:55 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | Jag vet inte om Delphi. Så i mellan VB och VC , skulle jag plocka VC |
|
 |
Maziar
| 07 Jul 2004 18:12 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | hill skrev: | | Jag vet inte om Delphi. Så i mellan VB och VC , skulle jag plocka VC |
och om du vet med C bulider och Delphi, glömma programmering med M $! |
|
 |
hill
| 07 Jul 2004 19:41 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Hej, Frågan som redskap A och B, varav den ena är bättre skulle sannolikt att starta en flamma ens du har någon avsikt alls. Det skulle vara särskilt sant om A och B är från olika företag. Och det är nästan säkert, om MS var inblandad.
Men vi får inte utesluta ett faktum. När en ingenjör började i ett område han / hon skulle välja ett verktyg och sedan hålla sig till det för hans / hennes livstid. Om någon försöker sedan jämföra det verktyg som de själva valt, skulle de stå ut för att "skydda" den.
Anyway Jag är neutral i allt detta, speciellt när jag pratar om MS (eller är det M $). |
|
 |
Maziar
| 08 Jul 2004 7:54 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | hill skrev: | Hej, Frågan som redskap A och B, varav den ena är bättre skulle sannolikt att starta en flamma ens du har någon avsikt alls. Det skulle vara särskilt sant om A och B är från olika företag. Och det är nästan säkert, om MS var inblandad.
Men vi får inte utesluta ett faktum. När en ingenjör började i ett område han / hon skulle välja ett verktyg och sedan hålla sig till det för hans / hennes livstid. Om någon försöker sedan jämföra det verktyg som de själva valt, skulle de stå ut för att "skydda" den.
Anyway Jag är neutral i allt detta, speciellt när jag pratar om MS (eller är det M $). |
för mig är detta inte sant
Jag jämför mycket VC & Delphi & verktyg Java & C Builder varje år (detta är delvis av mitt jobb!)
Jag vet också med VC & vb i verkliga i förra jag använde både efter det att mitt företag försöker användaren bättre verktyg för att snabbare och bättre planering sedan valet Delphi (1997)
och då måste jag jämföra och rapportera neutralt varje år!
nu är jag säker på Delphi eller C Builder Bästa valet för programmeringsgränssnitt i Windows eller Linux ...
I reala vi använder C för inbyggda system och vi bara använder VC editor i inbäddade men det har inte några fördelar för programmeringsgränssnitt!
Vi tänker i PC-programmet verktygen mycket viktiga |
|
 |
hill
| 08 Jul 2004 9:01 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Ja. Du fall är lite speciell.
Jag hoppas att jag kommer att få en förändring i framtiden att undersöka andra kompilator. |
|
 |
Waterman
| 08 Jul 2004 10:33 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Jag använder VB och BCB
Personliga åsikt är VB lätt att lära. Du kan börja skriva din AP inom en vecka. Men kvaliteten är inte bra. |
|
 |
flipper_md
| 17 juli 2004 17:45 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Jag har använt Delphi, jag gillar det mycket för snabb kompilera tid, massor av kraft med alla komponenter på webben och har en ganska stabil produkt.
VBA, mycket lätt för debug, trevligt att kontrollera applikationer som har SDK för det. Men mindre stabil och långsamt comiple.
För diagram, tabeller grejer, är VB programmering i Excel mycket kraftfullt och enkelt att lära sig med makro-inspelaren.
C, C ... alldeles för komplicerat för mig, behöver de flesta av mina program ett GUI |
|
 |
alphi
| 17 juli 2004 17:48 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | Delphi är lätt att studera, VC är kraftfullare men difficulté att börja studera. |
|
 |
rob13572468
| 23 juli 2004 14:59 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| VB6 sucks! C sucks! Delphi sucks! ...
Om jag skränande skriva i QBasic, dess inte värt att göra 
Allvarligt talat, finns det ingen "bättre" i programspråk. de är helt enkelt verktyg i verktygslådan. du använda den som hjälper din särskilda uppgift som utförs i särskilt mål processorn. ibland att det betyder att man använder flera olika språk.
Du kommer att upptäcka att de flesta av de bästa programmerare brukar veta en hel del språk tillräckligt bra för att koden i alla av dem men har bara behärskar ett eller sällan två. Behärska ett språk kommer du att kunna arbeta som "expert" coder på detta språk och därmed få en mycket högre lön för projekt på det språket.
Nu plockar språk att bemästra är en helt annan fråga och föremål för ändlösa diskussioner, särskilt inom PC / Internet / e-handelsmarknaden eftersom det finns så många olika apps programmeras på många olika språk. Dess definitivt en bra idé att kunna sätta lite kod tillsammans i Visual Basic och Visual C . naturligtvis. nätet är här för att stanna så vet ramen kommer defiantely hjälp. välja ett språk att bemästra på det området är något att ge bra med tanke på att efterfrågan på skickliga kodare på det språk som avgör hur mycket du arbetar och vad du får betalt. Jag arbetar i den inbäddade världen och jag hamnade att lära sig montering / maskin kodning och reverse engineering på maskinens nummer. Trots det, jag gör det mesta av min kodning i C och samtidigt som jag är mycket bra på det, jag är inte alls lika goda kunskaper i C, som jag är i församlingen, jag ändå betalt en hel del att kod flygledare eftersom de inbäddade världen bilden är att passa koden på den minsta mål processorn möjligt (och strider därför den billigaste).
Om du även känna till grundläggande och Java. Om jag har ett projekt och det bästa språket att använda är Java, då jag koden i Java. Om ett annat språk krävs, kan jag använda även detta språk om det är det bästa verktyget för jobbet. Om projektet kräver en tillräcklig grad av kodning över min kunskapsnivå eller på ett språk som jag inte känner tillräckligt med kommer jag att använda en programmerare som behärskar målspråket och övervaka den sammanställda och tolkade översättning ner till målet processor maskinkod för att säkerställa att det inte finns några fel eller problem på denna nivå och att koden körs effektivt nog, vilket kan inkludera profilering och skriva delar av koden för att göra dem mindre / snabbare / etc.
and thats stort sett den .. använda det bästa verktyget för jobbet ... kod på din nivå, använda sin sakkunskap på de områden där du vet bäst och använda andras expertis när de vet bäst ... |
|
 |
aegean.chou
| 23 juli 2004 15:29 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | Jag använder VC , jag tycker att det borde vara de bästa! |
|
 |
namelesssix
| 28 juli 2004 17:33 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Jag använder Delphi det använder mindre tid för att snabbt skapa prototyper och jag tänkte vb är inte helt lätt när u vill lägga till många inslag |
|
 |
stegr
| 29 juli 2004 0:46 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Jag använder Delphi och Borland C -byggaren liksom VC och jag måste säga, att om jag vill ha ett användargränssnitt, jag väljer Borland produkter. Normalt om du använder VC , du använder MFC och MFC är inte särskilt bekvämt. Du kan använda något annat GUI libs, but thats inte känslan av det hela .. Men om jag vill sammanställa en konsol app eller jag vill integrera en annan C-kompilator, föredrar jag definitivly VC . Säga ett ord till VB: jag inte gillar det så mycket, eftersom det är ett tolkat språk och därför ganska långsam. Men om du bara har ett litet projekt utan stora matematiska operationer, kanske du föredrar vb. Det är verkligen lätt att lära sig. |
|
 |
samkraju
| 29 juli 2004 9:20 Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Jag tror VC är det bästa eftersom du kan göra någon typ av programmering, från hårdvara nivå programmering av mjukvara nivå programmering. Du kan också göra Windows API programmering. |
|
 |
CM600
| 29 juli 2004 13:53 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | Det bästa för Windows är Borland C Builder och för Linux - Borland Kylix |
|
 |
dani
| 29 juli 2004 15:46 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| Hej alla, Jag tror att vad som helst att ni kan göra det med VB så enkelt och robust sätt. Det är sant att VB hjälper nybörjare mycket men det är inte så att VB är bara för begineers. Jag är en stor beundrare av Java becuse i dess verkliga objektorienterade natur, och jag har också arbetat med C, C , VC och VB. Och efter Jave Min VOUTE är för VB. Delphi jag aldrig använt för utvecklingen ..
   |
|
 |
somchoke
| 25 januari 2006 19:03 Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi? | | |
|
| | Jag tror att det beror wht ur använda det för cuz alla av dem är faktiskt bra, men för hårdvara och elektronik jag jobb tror C rysa göra det |
|
 |