Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?

Gå till sida 1, 2, 3 Nästa
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och gränssnitt -> Vad är det bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?
Författare Message
Sphinx

Hjälpte: 28
Plats: Egypten

Post 21 februari 2004 17:51

Hej,

Vad använder du?

Thanx
Sphinx
Tillbaka till toppen
FoxyRick

Hjälpte: 35

Post 21 februari 2004 18:06

Jag gillar Delphi, om så bara för att det var * inte * skriven av M $.

Jag har provat alla tre och hitta Delphi mest användbara, även om jag är en C / C (Borland) programmerare för något * inte * behöver många fönster GUI.

Jag har bara utvecklat några beställda paket i Delphi Men kanske om ett års totala arbete. Jag har gjort mycket mer i C / C på andra system.

Skål,
FoxyRick.
Tillbaka till toppen
toxadi

Post 21 februari 2004 18:32

Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?

Det beror på vad du vill göra. Krav bör fastställa vilka verktyg som ska användas.
För enkla små projekt VB är perfekt, men när det kommer till större och mer komplexa, är Delphi ena.
C är bättre men när inget allvarligt gränssnitt behövs och det finns mycket av databehandling att göra.

Hälsningar,
toxadi
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 21 februari 2004 18:32

Annonser

Tillbaka till toppen
Alundra

Post 21 februari 2004 19:05

Har du någonsin tror med Python. Det är väldigt nyttigt och så lätt att kod. Du kan utveckla projekt mycket snabbt, eftersom det är en mycket hög nivå språk, och eftersom det är öppen källkod finns det så mycket utvecklare och klar att använda koder. Du kan använda befintlig C -bibliotek med det. och det är gratis!
w * w.python.org
Tillbaka till toppen
yodathegreat

Hjälpte: 1

Post 21 februari 2004 20:23

Hej,

Delphi är den bättre av de bättre av de bättre, sir ...

Vänliga hälsningar
Tillbaka till toppen
saltlake

Post 21 februari 2004 22:01

och ... Vad tror ni om C Builder?

Jag tycker det är bra. Men jag har ännu inte skapat professionella applikationer.
Tillbaka till toppen
ego

Post 21 februari 2004 23:13

Jag tror att Visual C är bättre än andra på grund av makt C language.You måste börja med VC . Andra språk är bara skräp!
Pascal är inte en teknisk språk.
Tillbaka till toppen
sawaak

Hjälpte: 4

Post 21 februari 2004 23:22

Hej,
Se C är det språk som ingenjör. no doubt about it. Twisted Evil
vad kompilator beträffar kan u välja den enligt dina önskemål.

tack
sawaak
Tillbaka till toppen
FoxyRick

Hjälpte: 35

Post 22 februari 2004 0:09

Åh, om du vill ha en teknisk språk, använder LISP. Jodrell Bank (de stora radioteleskop i Storbritannien) körs på LISP, trots allt. Glöm C -- Rolling Eyes

Men för ett grafiskt språk för Windows, suger LISP bara. Delphi är den bästa för allmän Windows GUI programmering, skriv ditt riktiga back-end tekniska saker i C , och kontrollera din radioteleskop med LISP.

Skål,
FoxyRick.
Tillbaka till toppen
jetal

Post 22 februari 2004 0:19

Som andra har sagt, det beror på ansökan liksom andra frågor som nummer portabilitet samt hur mycket tid du skulle vilja spendera lärande.

Borlands verktyg är enkla att använda och kraftfull. Jag tycker verkligen dem mycket lättare än Microsofts verktyg.

Om projektet kräver hårdvara gränssnitt, C är vägen att gå - de flesta om inte alla tillverkare kommer att sända kodexempel källkod i C . Om det kräver mycket GUI fungerar i Windows, då Delphi är en bra lösning. När du väljer Borland du kan kombinera de två helt enkelt. Verkligen Gui del av Builder (Visual Component Library eller VCL) är faktiskt skriven i Delphi.

Om du vill port din ansökan till Linux då Kylix kan använda de flesta av koden du skrev i både Delphi och C (utom Win32 särskilda funktioner - givetvis).

Inlärningskurvan är brantare och längre än VB för både C Builder och Delphi (och Kylix - Linux-version av de två kombinerade).

Men belöningen i slutet kommer att motivera tid. C är en etablerad och ANSI-standardiserade och beprövade fackspråk tillgängligt för nästan alla operativsystem du kan namnge (Windows, Linux, Unix, Mac etc) så kan du vara nästan säker på att det kommer att bli en C kompilator för eventuella framtida OS - kan du inte gå långt fel med det.

VB är en maker (MS), ett OS (Windows) språk. Om allt du vill göra är att skapa ett litet program att köras på Windows - då VB kan vara för dig.
Tillbaka till toppen
wfang

Post 23 februari 2004 5:48

Jag använder Delphi för snabb prototyp dev och små projekt. Men för produkt VC är ett bättre val.
Tillbaka till toppen
yodathegreat

Post 23 februari 2004 5:56

Hi All,

Jag använder VC (in C) devellopment av drivrutiner USB eller PCI,
Eftersom DDK är i "C", och jag gör en DLL i C,
Och alla övriga program i Delphi.

Delphi har bättre koden. snabbare en minsta.
Och mycket mycket snabbt för att göra Dev ...

C är inte språket för ingenjör ...
C- är språket för databasprogrammet eller för nybörjare ...

OK "C" men du måste skriva en bra kod ..

Best regards YodaTheGreat
Tillbaka till toppen
Antharax

Hjälpte: 13

Post 23 februari 2004 8:52

Jag tror att allt beror på uppgiften och på målplattform.
t.ex..
* När du behöver en enkel GUI på en Windows-system och ett gränssnitt till en databas som du antagligen kommer att använda Visual Basic.
* När du behöver skriva ett vanligt program (med viss komplexitet) kan du välja vilket språk du vill och du vet bäst (Visual C , har Delphi, Python, Java, ...) Varje språk hans bra och dåliga saker.
* När du skriver saker nära hårdvaran du förmodligen använda C / C
* När du skriver program som behöver vara portabel till andra OSses bör du antagligen använda java (även om de andra langagues har en viss grad av överförbarhet för (beroende på mängden av os specifika saker u användning)
* När du skriver inbäddad programvara du kommer förmodligen att använda C (med viss assembler) och försöker skriva så mycket ANSI C som möjligt för portabilitet frågor (du inte vill vara alltför beroende av en uC säljare!)

Antharax
Tillbaka till toppen
eYe

Post 27 februari 2004 12:52

Jag använder. NET nu ...
för. NET
VC #. NET VC.NET VC . NET VJ #. NET eller VB.NET ser likadana ut för mig ....
Det beror på vad vill du ha det för ....

Delphi är en Windows PASCAL OOP.
Tillbaka till toppen
sachin_chatekar

Post 27 februari 2004 13:04

Jag tycker du ska hålla en sekvens av språk såsom montering, C, C , VC , Delphi, VB

Mer closeyou är att maskinvaran, ju mer man går vidare till montering i systemet, och ju mer man går nära användaren, mer du gå på VB i systemet.
Efter att du kan ha din bärbarhet frågor (både H / W och OS), din kunskap om språk och storlek på ditt språk och det viktigaste när du har fått i era händer att genomföra projektet
Tillbaka till toppen
jhonny_yang

Post 27 februari 2004 14:25

Depend

Bero alla med dina behov och din erfarenhet ...

Om du går med lätt gå med VB, om du vill ha mycket kraftfull välja Delphi, och om du vill ha kraftfulla och stora stöd med VC .

Beror på din skicklighet, om du en VB programmerare bara försöka använda VB för att lösa alla dina problem inte behöver lära Delfi för att lösa ditt problem i VB. Ta bara en och ta alla dina tankar, algoritm och skicklighet för din ansökan

thx
Tillbaka till toppen
joebazoka

Post 27 februari 2004 16:14

I pasta jag har använt Visual Basic. Detta är bra för enkla tillämpningar. Now I `m med Borland Builder. Detta har en gynnsam miljö som Visual Basic. Jag tror det. NET är mycket kraftfull och enkel men genererade koden är tungt, med få ord. NET ansökan är endast för nya maskiner med mycket minne och hårddisk. Detta är inte lämplig för gamla maskiner med dålig recurses (Liksom alla Microsoft-program). Hälsningar.
Tillbaka till toppen
lönn

Post 29 februari 2004 5:17

Visual C är bättre än andra
Tillbaka till toppen
Shariat

Post 29 februari 2004 15:31

Det är inte depent av din ansökan. Använd Delphi och vinna tid. aldrig använda vb. men använder vb.net och vet delphi.net frigörs och är mycket bra. Jag gjorde allt jag ville tills nu med Delphi, enkla tillämpningar wel program som använder hårdvara.
Tillbaka till toppen
avra

Plats: Serbien

Post Mars 18, 2004 3:41

Delphi.

Du kommer aldrig att få ActiveX levereras med källkod. VCLs i Delphi nästan alla kommer med källa.

Avra
Tillbaka till toppen
Analyzer

Post 18 mars 2004 20:58

Hej,

Jag föreslår VC -användare att försöka Borland C Builder.Less buggiga och mycket lätt utveckla tool.I som programmering med BCB!

Analyzer.
Tillbaka till toppen
ben123

Post 18 mars 2004 22:19

Jag använder dem alla då och då.

1. Vad vet du?
2. vad vill du göra
3. hur mycket tid att lära sig språk och programmeringsmiljö
4. hur mycket tid för att utveckla nödvändiga ansökan
5. vilka plattformar använder du
6. vilka plattformar kan du använda i funktionen
7. hur mycket pengar du kan använda (språk verktyg, böcker, naturligtvis, och naturligtvis tid)
8. gör du hela jobbet själv?
9. Vill du bli professionell programmerare?
och så vidare ...

Det bästa verktyget, språk förändringar projekt till projekt.
var och en har sin egen fördelar.

t.ex. om du vb Nu kan du använda VBA lätt. Detta innebär office makron, ASP, VBS, AutoCAD makron ...

numera alla kommer att webbaserade apps. kanske i funktionen vår klassiska programtyper kommer att dö! eller måste förändras
Tillbaka till toppen
franci

Post Mars 19, 2004 0:14

Hej,
I personalen, jag föredrar Borland kompilatorer, lika mycket för Visual utveckling, liksom de konsoll, de är mer lätthanterliga och de liknande performance.
Delphi!
Tillbaka till toppen
wisely77

Post Mars 19, 2004 2:27

hej,

Jag hade försök vb, vc och Delphi. Jo jag använder tre av dem för olika tillämpningsområden.

vb är mycket portabel script / programspråk i M $ miljön. Jag använder det för m $ kontor makro, webbsida.

för körbart program, jag använder Delphi, den enkel och kan vara bärbar till Linux Le med Kylix. mindre storlek, Eazy, snabb och kraftfull.

för VC i stort sett bara på dll utveckling eftersom detta är modersmål för systemfil.

klokt
Tillbaka till toppen
kidiotb

Post 19 mars 2004 17:02

Hej,

Visual C är den bästa cos dess fick makt C . Även MFC är tänkt att vara en av de bästa men det är svårt att learn.For ett enklare applikationer VB är bra för sin lätthet i programming.I föredrar VC
Jag är inte förtrogen med Delphi så inga kommentarer.
Tillbaka till toppen
nosama

Post 19 mars 2004 23:13

Hej,

Visual C är den bästa
Tillbaka till toppen
sddkk

Post Mars 20, 2004 3:16

Hej!
Jag tror att Visual C är bäst för gränssnitt med perifer. Arbete med hamnar i
VC inte alltför svårt. Visual C (exakt C) är den grundläggande, VB eller Delphi återanvändning VC's resuoce (DLL, com ..)-Jag tror
Tillbaka till toppen
Analyzer

Post 20 mars 2004 11:07

Förresten,

Jag skulle vilja tillägga something.When Jag vill göra några "detaljer", jag kan lätt hitta lämpliga komponenter till min Borland C builder.And Borland har en mycket allvarlig diskussionsgrupp, jag kan be / hitta alla lösningar på problem.

Analyzer
Tillbaka till toppen
Taro

Hjälpte: 3

Post 29 mars 2004 21:29

Jag tror att Visual C är bättre, när du vill göra program som körs under Windows operativsystem.
Tillbaka till toppen
xxtigerxx

Hjälpte: 5

Post 29 mars 2004 22:50

Jag tror att det bästa är Visual C , eftersom alla os byggdes dessa plattform WinXP, Linux ...

Visual Basic är för nybörjare ......
Tillbaka till toppen
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och gränssnitt -> Vad är det bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?
Sida 1 av 3

subj

text

Alla tider är GMT 1 timme
Gå till sida 1, 2, 3 Nästa
Liknande ämnen:
varav den ena är bättre Visual C eller Visual Basic for GUI (8)
Borland Delphi, C Builder eller Visual C det bästa? (12)
Delphi Vs Visual Basic (8)
Visual C och Visual Basic (1)
Visual Basic 6/.net eller 2005?? (11)
Visual Basic Och 8.051 (20)
visa rpm & m / si Visual Basic (1)
Hur vill ändra storlek på bilderna i Visual Basic 6? (3)
Problemet i Interfacin A uController till Visual Basic (4)
Visual Basic för att på / stänga av MCU GPIO (2)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS