Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?

Gå till sida 1, 2, 3 Nästa
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering och gränssnitt -> Vad är det bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?
Författare Message
Sphinx

Hjälpte: 28
Plats: Egypten

Post 21 februari 2004 17:51

Hej,

Vad använder du?

Thanx
Sphinx
Tillbaka till toppen
FoxyRick

Hjälpte: 35

Post 21 februari 2004 18:06

Jag gillar Delphi, om så bara för att det var * inte * skriven av M $.

Jag har provat alla tre och hitta Delphi mest användbara, även om jag är en C / C (Borland) programmerare för något * inte * behöver många fönster GUI.

Jag har bara utvecklat några beställda paket i Delphi Men kanske om ett års totala arbete. Jag har gjort mycket mer i C / C på andra system.

Skål,
FoxyRick.
Tillbaka till toppen
toxadi

Post 21 februari 2004 18:32

Re: Vad är bättre Visual Basic, Visual C eller Delphi?

Det beror på vad du vill göra. Krav bör fastställa vilka verktyg som ska användas.
För enkla små projekt VB är perfekt, men när det kommer till större och mer komplexa, är Delphi ena.
C är bättre men när inget allvarligt gränssnitt behövs och det finns mycket av databehandling att göra.

Hälsningar,
toxadi
Tillbaka till toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 21 februari 2004 18:32

Annonser

Tillbaka till toppen
Alundra

Post 21 februari 2004 19:05

Har du någonsin tror med Python. Det är väldigt nyttigt och så lätt att kod. Du kan utveckla projekt mycket snabbt, eftersom det är en mycket hög nivå språk, och eftersom det är öppen källkod finns det så mycket utvecklare och klar att använda koder. Du kan använda befintlig C -bibliotek med det. och det är gratis!
w * w.python.org
Tillbaka till toppen
yodathegreat

Hjälpte: 1

Post 21 februari 2004 20:23

Hej,

Delphi är den bättre av de bättre av de bättre, sir ...

Vänliga hälsningar
Tillbaka till toppen
saltlake

Post 21 februari 2004 22:01