Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Bygga GPS-mottagare chip

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikrovågsugn, antenner och optik -> Building GPS-mottagare chip
Arabisk version Bulgarisk version Katalanska version Tjeckisk version Dansk version Tysk version Grekisk version Engelsk version Spansk version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italiensk version Hebreiska versionen Japanska version Koreanska version Litauisk version Lettisk version Nederländska version Norsk version Polsk version Portugisisk version Rumänsk version Russian version Slovakisk version Slovenska version Serbiska version Svenska version Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Message
nuntha

Post 10 Juni 2004 11:47 Building GPS-mottagare chip

Hej,
Jag avser att bygga en GPS-mottagare chip i CMOS. Eftersom jag inte ett bra system kille jag har ett system fråga.

GPS mottagna signalen-130dBm
Mottagare NF = 10 (upto senast IF amp)
buller BW = 2MHz (före despreading)
Output SNR i sista IF amp-23dB (inorder att uppnå 20dB SNR efter despreading som kodningen vinsten är 43dB)

Därför vet produktionen SNR av den sista IF amplier is-23dB vad är Ouput signalnivån vid sista IF förstärkare i dBm?

Tack på förhand
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 10 Juni 2004 11:47 annonser

Tillbaka till toppen
brmadhukar

Hjälpte: 29

Post 12 juni 2004 17:20 Re: Bygga GPS-mottagare chip

Hej,
Jag var mycket inblandad i GPS för OEM både på RF / systemnivå.

Du måste veta att det ADC kräver tillräcklig styrka insignal för kvantisering. Endast buller bör kunna utlösa kvantisering.
Så får en "offert" för dig ADC nivåer. Då kommer du att kunna avgöra den totala vinsten.

BR
Madhukar
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikrovågsugn, antenner och optik -> Building GPS-mottagare chip
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS