| Författare | Meddelande |
|---|
Ahmed Osama
Anställd: 18 juli 2004 Inlägg: 282 Hjälpt: 1
| 21 juli 2004 19:48 Håller Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| Jag kommer till dig hur denna fråga kommer till mig, nu vet vi alla torget lagen i ljuset
A2 r2 ^ 2 ------ =------------ A1 r1 ^ 2
A1: området Strålningsytan A2: området belyst yta r: avstånd från ursprunget
från ovan equ. det är omöjligt att ursprunget område med hänsyn till noll! Så det måste ha ett visst område! |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
UPPBLÅST
Anställd: 19 juli 2002 Inlägg: 4792 Hjälpt: 312 Ort: Middle Earth
| 21 juli 2004 21:01 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| | Dessa ekvationer är för en matematisk modell som kan ha en källa. Ofta i fysik en idealiserad modell som används på verkliga världen situationer eftersom resultaten är nära nog för att mätta sig för den avsedda situationen. |
|
 |
bibo1978
Anställd: 01 maj 2004 Inlägg: 224 Hjälpt: 6
| 25 juli 2004 22:52 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| | Electromagnetic Wave är en ganska komplicerad modell för vågekvationen av fotoner bäst beskrivs av Maxwells ekvationer, så det kan ha tvärsnitt område, men photon man själv inte har en tvärsnittsarea eller så tror jag. |
|
 |
sifeddin
Anställd: 28 sep 2003 Inlägg: 40 Hjälpt: 2
| 24 august 2004 18:33 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| Käre Ahmed nu din fråga verkar meningslöst, eftersom det bygger på mycket gamla geometrisk optik som är föråldrad av elektromagnetisk teori. Men den innehåller också så djupt betydelser om du frågar om ursprunget för EM vågor och där det eminates. Sedan hittills, även på min senaste kunskapen ingen riktigt sa att om elektronens eller sk photon eller fictous andra många partiklar har VOLUME så och så. Och Amr M. Selim är enhetsorganisationen Theory, som jag vet att det för närvarande är electron är designad som en partikel som kan interagera med EM-strålning i området runt den. Men från min egen synvinkel kan det visa sig att elektronerna kan ha en volym på egen hand för att ta bort energitäthet Singularity på sin position i rymden. |
|
 |
Google AdSense

| 24 august 2004 18:33 annonser | | |
|
|
|
|
 |
djalli
Anställd: 10 november 2001 Inlägg: 887 Hjälpt: 15 Ort: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500
| 29 august 2004 6:53 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| Han ber en giltig fråga.
I en tråd (låt säga runt tråd bara för skull enkelhet) en signal färdas på 1 GHz (fortfarande till exempel!) Enligt hud effekt formel EM våg reser till vissa 2mm låt säga i djup från ytan och inåt mitten av konduktören.
Låt säga öka frekvensen till 9GHz. Vad kommer att hända? Ytmaterialet djup skall vara mindre. Så tvärsnitt av EM våg i ledaren tråd är mindre.
Jag har bifogat bilder. Bli inte arg på mig. Jag är inte en artist men förhoppningsvis ska tydligt vad som menas med huden effekt.
Allt är en tråd. Svart är det område där EM våg inte reser dit. Blått är det område (tvärsnitt) EM våg reser och frekvensen ökar detta område minskar.
djalli
|
|
 |
sifeddin
| 03 Sep 2004 22:06 Håller Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| Bäste djalli Du verkar ha drivit mycket från "den giltiga fråga Ahmed Osama ber" Frågan är inte om djup penegtration i en metall eller "icke-konstnärliga" bilder i en "ändlig tvärsnitt tråd" men om det finns en atomär nivå strålning tvärsnitt av utsläpp. I själva verket finns det en storhet som används i analysen av olika typer av lasrar har det namnet, men det betyder inte att den strålning som har ett tvärsnitt område (eller någon av dess egna alls esp. När utsläppen) Inte arg på mig men jag tror antingen att du inte får det väsentliga i fråga eller om du lurar som frågade det |
|
 |
wlcsp
Anställd: 16 august 2004 Inlägg: 177 Hjälpt: 14
| 04 sep 2004 0:00 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| | Det avgörs av radar cross section |
|
 |
djalli
Anställd: 10 november 2001 Inlägg: 887 Hjälpt: 15 Ort: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500
| 04 sep 2004 6:45 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| Bäste sifeddin
". Ahmed Osama frågade citera "Electromagnetic Wave är en ganska komplicerad modell för vågekvationen av fotoner bäst beskrivs av Maxwells ekvationer, så det kan ha tvärsnitt område".
for example a simple TEM wave (lets not complicate with light for now) does for sure have a cross-section area. EM våg i guidade medellång till exempel en enkel TEM våg (kan inte få med hänsyn till nu) inte säkert ha ett tvärsnitt område. Bilder som är giltiga för den delen.
Jag uppriktigt beklagar jag började läsa tråden från ovanstående fråga, medan frågan om något annat.
Jag hoppas att jag klargöra detta. Kom sifeddin varför ska jag arg. Mina bilder är okej. Skojar.
| Ahmed Osama skrev: | Jag kommer till dig hur denna fråga kommer till mig, nu vet vi alla torget lagen i ljuset
A2 r2 ^ 2 ------ =------------ A1 r1 ^ 2
A1: området Strålningsytan A2: området belyst yta r: avstånd från ursprunget
från ovan equ. det är omöjligt att ursprunget område med hänsyn till noll! Så det måste ha ett visst område! |
Square lag är något som hör mer till ray-optik område i stället för vad som verkligen ljus bör studeras. Varför skulle jag säga det?
Oavsett vad intensitet, polarisation osv tänka källan en antenn strålande EM våg som skulle vara lätta vågen i vårt fall.
Vad ray-optik domän under uppskattningar är det faktum ursprung ljuset strålningskällan. Är det Monopole, dipolen, horn, en platt antenn, spiralskurna strålningskälla? Mönster av strålning är "mycket" olika för alla dessa källor.
actually study of antennas start with radiating intefinitisimal point-sources of having cross-section area zero and these are valid. Citera dig: "det är omöjligt att ursprunget område med hänsyn till noll" faktiskt studie av antenner börja med strålande intefinitisimal punkt-källor med tvärsnittsarea som är noll och de är giltiga.
Ahmed Osama Jag hoppas att en precisering. Andra har lagt mycket värdefull information. |
|
 |
sifeddin
| 07 Sep 2004 20:13 Håller Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| Ok en sista gång: Som jag ser det EM vågen inte har ett tvärsnitt av sina egna. Ahmed Osama bad (i ett vridet sätt) om geometriska (ray) optik kan Handel källan till EM våg Svaret på detta är definitivt NEJ!
bibo1978 faktiskt blandade EM Teori med photon bild och jag antar vänster frågan unanswerd Så djalli och wlcsp tyckte om optisk strålning som Ahmed Osama frågade om så bara EM våg och persued till handfat och källa
men jag kommer att avsluta denna diskussion från min sida med att: Ray Optik: Light är strålar och rockor är bara rader med noll tvärsnitt EM Teori: Light är vågen och vågen sprids i rymden (dvs oändligt tvärsnitt) Quantum Theory: Ljus är fotoner och fotoner är nästan partiklar med noll restmass och inget ansikte ingen volymen bara ett uppgå av (lokal) energi som interagerar med saken att göra (eller tar) mer intensitet till interaktion våg som går försök i rymden Det är allt Falks Jag ut härifrån |
|
 |
bibo1978
Anställd: 01 maj 2004 Inlägg: 224 Hjälpt: 6
| 17 Sep 2004 23:32 Re: Har Elektromagnetisk Wave har tvärsnittsarea som är! | | |
|
| sifeddin, ledsen att jag inte hade varit tydlig i min beskrivning jag menade att Maxwells ekvation är bara ett förverkligande av Quantum våg av photon, vilket inte actaully vad ljus är och beroende på Quantum theory EM wave "som är frågan våg av photon "kan förverkligas med en wave packet" när vi överväger flera fotoner tillsammans thats därför i själva ljuset färdas med olika hastighet när de reser i olika permeabilitet utrymmen. Men en photon inte kan ha en tvärsnittsarea eftersom det inte kan ha en våg paketkoppling enkelt. hoppas att det här var klart.
thats all folks |
|
 |