| Författare | Message |
|---|
masterx81
| 24 juli 2004 9:08 duty cycle till spänning | | |
|
| Hej alla ... Jag är nybörjare och jag behöver en enkel krets som omvandlar en signal om 150Hz med variabla Utskriftskapacitet (0 till 100%) till en konstant spänning proportionell mot duty cycle ... Jag har tryed att hitta på internet, och jag tror att jag behöver en LC-filter (jag är inte säker ...), men jag kan inte säga hur beräkna värdena för de komponenter ...
Tack till alla! |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
Google AdSense

| 24 juli 2004 9:08 Annonser | | |
|
|
|
|
 |
hill
| 24 juli 2004 9:12 konstant spänning duty cycle | | |
|
| | Använd en R och C kombination. R seriell, C parallellt med din last. Jag tror att detta är den enklaste formen. |
|
 |
masterx81
| 24 juli 2004 9:18 konvertera duty cycle till spänning | | |
|
| | hill skrev: | | Använd en R och C kombination. R seriell, C parallellt med din last. Jag tror att detta är den enklaste formen. |
ok ... mmm ... Hur kan jag beräkna det exakta värdet på motstånd och en kondensator? Efter rc Jag tror att jag behöver också en transistor (eftersom belastningen inte släpper kondensatorn innan tiden), eller hur? |
|
 |
batdin
Joined: 03 jun 2004 Inlägg: 181 Hjälpte: 3 Plats: Bulgarien
| 24 juli 2004 16:12 Re: Utskriftskapacitet med spänning ... | | |
|
| Det beror på din last motstånd. Beror också på utgående rippel än vad som kan tolereras. Vad är signalkällan? Kan man leverera tillräckligt med ström för att lasten eller bör den kompletteras förväg? Ge några detaljer. |
|
 |
Einstein
| 24 juli 2004 17:09 Re: Utskriftskapacitet med spänning ... | | |
|
| | Detta låter som en vad som används i en helikopter. Kan du vara mer specifik om ingången vågform? Om du tittar på nätet för "chopper krets" hittar du några grejer! |
|
 |
masterx81
| 24 juli 2004 17:22 Re: Utskriftskapacitet med spänning ... | | |
|