Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Termokorsinstrument Kabellängd

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Industrial, Robotics och Automatics Forum -> termokorsinstrument Kabellängd
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
Sobakava

Anställd: 27 mars 2002

Post 26 juli 2004 12:47 termokorsinstrument Kabellängd
taggar: ad595 / 4 termokorsinstrument förstärkare ombord sträcka av termoelementet kablar

Jag är inte bekant med termokorsinstrument mycket. Jag behöver för att mäta temperaturen i ett rum på olika platser. Jag gjorde ett termokorsinstrument förstärkare använder AD595 / 4. Jag behöver inte så mycket exakt mätning. ( / - 2C examen i 20 .. 60 rad är nog tror jag)

Jag måste få veta hur mycket kan jag förlänga kablar av termokorsinstrument? (J eller K typ) För jag antar att jag inte kan placera förstärkare ombord på rummet på grund av temperatur (> 80C Degree) och hög fuktighet.

Jag har sett ett sådant system, och de används regelbundet kablar längre än 10meter.I vet inte hur bra är det ...

Vad tycker du?

Senast redigerad av Sobakava den 13 august 2004 9:24, edited 1 Temne totalt
Tillbaka till toppen
Fant

Anställd: 27 februari 2002
Hjälpt: 11

Post 26 juli 2004 12:53 Re: termokorsinstrument Kabellängd

Jag har använt kablar till 50 meter.
Ta ett parti uf omsorg om lutning mellan två kablar!

Mandi
Tillbaka till toppen
river78

Anställd: 07 juli 2004

Post 03 august 2004 8:58 Re: termokorsinstrument Kabellängd

Det beror Vilken typ av dina termokorsinstrument? Befintliga eller potentiella. Om det är typ är 4-20 mA u kan använda lång kabel.
Tillbaka till toppen
rauol

Anställd: 02 oktober 2002
Hjälpt: 11

Post 03 august 2004 12:41 Re: termokorsinstrument Kabellängd

Sval Var carefull om skärmningen. försöker använda en dubbel skärmad tråd.
Om din temperatur är lägre än 100 Deg. C. Du kan använda förstärkaren nära källan som kommer att minska bullerproblemen.
Tillbaka till toppen
Sobakava

Post 13 august 2004 9:24 termokorsinstrument Kabellängd

måste jag ansluta sköld av thermocoupe kabel till min styrelsens GND?
Tillbaka till toppen
goshka

Anställd: 26 juli 2003
Hjälpt: 3

Post 13 august 2004 10:29 termokorsinstrument Kabellängd

Varför Du down't använda digitala ds1820 sensor?
300 * ds1820 sensor på IEEE1394 kabel 300 meter lengs med aktiv pull-up - fungerar ok.
Tillbaka till toppen
goshka

Anställd: 26 juli 2003
Hjälpt: 3

Post 13 august 2004 14:39 termokorsinstrument Kabellängd

Se även AD693 - Loop-Powered 4 20 mA Detektorfönster sändare
Tillbaka till toppen
Sobakava

Post 13 august 2004 19:00 termokorsinstrument Kabellängd

goshka är u säker på IEEE1394 kabel? Är det inte för video?
Tillbaka till toppen
Ale

Anställd: 16 sep 2004

Post 07 oktober 2004 22:48 Re: termokorsinstrument Kabellängd

För att förlänga termokorsinstrument kabel behöver du använda en Weasthone bron, för att undanröja den kabel selft motstånd.

cooming snart jag diagrammet.

Förlåt, jag är inte bra med engelska.

bästa beaktande
Tillbaka till toppen
golfbumb

Anställd: 29 sep 2004
Hjälpt: 5
Plats: Kalifornien

Post 08 oktober 2004 1:21 Re: termokorsinstrument Kabellängd

Egentligen bör du inte ha några problem med att mäta var som helst i ett "rum" från utsidan av rummet om du använder en AD594 som har tillräckligt hög impedans för att hindra IR förluster under ganska lång tråd i sig.

Det bästa setup skulle vara att använda har ett TC-kabel med en tillräckligt lång fläta till din 594 direkt. Du kan sedan ta ut den rörliga i-mellan-anslutningar.

use the same kind of wire for each of the wires to be extended and use thermocouple connectors classified for the type of thermocouple you are trying to extend. Men om du behöver för att utöka en befintlig termoelementet måste du använda samma typ av tråd för de ledningar som skall förlängas och användning termokorsinstrument kontakter klassificerats för den typ av termoelementet du försöker förlänga. Olika material i varje sammanhang, annat än korsningen själv, kommer att införa oönskade juction spänning och stora mätfel. Tillverkare också förlängning tråd som är väsentligt liknar den TC tråd, tillägger små mängder av misstag (plus eller minus en grad eller så), men är billigare än TC tråd om kostnader är ett problem.

But if you are powering with an isolated supply, there will be no place for the noise to go (eg stray RF) but back into the power supply. När det gäller din andra post, eftersom ni har en sköld, ansluter till styrelsen marken bara om ditt styrelse marken är refererade till jord marken. Men om du är strömförsörjning med en isolerad utbud kommer det inte att finnas plats för buller gå ( t.ex. herrelösa RF) men tillbaka till strömförsörjning. Annars ansluta skärmen direkt till kända jorden marken. Även om du inte har vridna TC tråd och förlängning tråd vara noga med att hålla dig borta från elektromagnetiska störningar källor (motorer, annan elektronik, fluorescerande ljus inredning etc.).
Tillbaka till toppen
Mr.Cool

Anställd: 20 juni 2001
Hjälpt: 24

Post 08 oktober 2004 4:51 Re: termokorsinstrument Kabellängd

du kan njuta av behandlingen:

PRAKTISK DESIGN TEKNIK
FÖR SENSOR SIGNAL KONDITIONERING

publicerad av Analog Devices

talas det om att kompensera för lång tråd längd och kompensera fel etc.

Mr.Cool
Tillbaka till toppen
sztibi82

Anställd: 31 august 2004
Hjälpt: 5

Post 08 oktober 2004 6:00 Re: termokorsinstrument Kabellängd

Du måste använda samma typ av kabel för både terminaler, så du kan ansluta termocouple med 10m. Som jag vet att det är bättre att använda Cu kabel.

Endast om du använder 2 typer av kabel längden måste mittle.
Tillbaka till toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Industrial, Robotics och Automatics Forum -> termokorsinstrument Kabellängd
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS