Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Installation av Linux på två olika hårddisk

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Linux Software -> Installation av Linux på två olika hårddisk
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
samkraju

Anställd: 20 juli 2004

Post 29 juli 2004 8:58 Installation av Linux på två olika hårddisk

Jag har två hårddisk och jag vill installera Linux på både så att jag kommer att kunna starta upp både Linux från starthanteraren Grub eller genom att ändra uppstartssekvensen i BIOS.
Snälla hjälp mig. Crying eller mycket sorgligt
Tillbaka till toppen
View user's profile
trofim

Anställd: 26 februari 2004

Post 30 juli 2004 13:35 Re: Installation av Linux på två olika hårddisk

Bara setup två linux på olika skivor och sedan ändra din grub konfigureringsfil (lägga till nya fält)!
Tillbaka till toppen
View user's profile
Nexus Po

Anställd: 25 juli 2004

Post 21 august 2004 21:23 Re: Installation av Linux på två olika hårddisk

Antik som det kan verka, kan man använda starta från en diskett, som gör att du kan starta upp till en icke-startbar partition [av olika anledningar]. Enligt min erfarenhet Redhat och Slackware kan du genom sina inställningar för att skapa sådana diskar.

Om du vill fortsätta att byta bios här fungerar också genom att köra install / setup med rätt konfiguration som i bios. Om du vill behålla ändra bios boot alternativ det kan göras, men det kan bli förvirrande efter ett tag.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Linux Software -> Installation av Linux på två olika hårddisk
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS