| Författare | Meddelande |
|---|
sumei
Anställd: 09 oktober 2004 Inlägg: 7
| 09 oktober 2004 8:12 Skiss av L293DNE H-bryggan styr likströmsmotor | | | Tags: Skiss av en H-brygga l293dne motor hur ansluta l293dne l293dne motor control h bron i Matlab l293dne schematisk Matlab h-brygga |
|
| Jag gör mitt examensarbete på inverterad pendel. Jag står inför problemet med att utforma ett Skiss till en H-brygga [L293DNE] för att kontrollera min likströmsmotor. Min inverterad pendel är ansluten till DSP TMS320C6711 och sedan från DSP till Matlab. Mitt största problem är att jag inte vet hur du ansluter min H-brygga & optiska axeln kodare [ansluten till min pendel] till DSP. Brukar du råkar ha några idéer för att lösa mitt problem??? Svara mig tillbaka om du har lösningar ... Tack så mycket !!!!! [/ i] |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
onemilimeter
Anställd: 23 sep 2004 Inlägg: 65 Hjälpt: 2
| 09 oktober 2004 14:07 Skiss av L293DNE H-bryggan styr likströmsmotor | | | taggar: PCB layout tms320c6711 likströmsmotor h-bron styrelse likström till likström schematiska motor h krets motor optocoupler schematiska makt h bro PCB layout hur du ansluter likströmsmotor |
|
| Det är Schema finns på faktabladet http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/l293.pdf
Jag brukade TMS320LF2407 EVM innan. Liksom TMS320LF280 serien, som är mycket kraftfullare än 2407, är optimerade för motion control. Min kollega används TMS320C6711, men han använde den för signalbehandling. Eftersom 2407 är optimerad för Motion Control, har många inbyggda funktioner för motorisk kontroll, t.ex. många PWM kanaler i chipform ställning kodare gränssnitt kretssystem, deadband generator etc. Men om jag inte missminner mig, i form av datorkraft makt, TM320C6000 serien är mycket mer än TMS320C2000 serien.
Det är ganska enkelt att kontrollera H-brygga (visas i figur egentligen inte en H-brygga). Som framgår av den krets som kan du styra (pin 1A och 2A) motorn i båda riktningarna. Jag har också använt L293 tidigare för linje efter projektet, som kontrolleras av 8051 ucontroller. Men i början kan vi inte lyckas, eftersom vår motor alltid stoppas "halvvägs". Efter felsökning, vi fick reda på att kretsen var mycket högljudd när motorn var i gång (särskilt accelaration). Så vi lade optocoupler till isolerade grund av den digitala krets ur marken i motorn föraren krets, och efter att det fungerat mycket trevligt. Det beror på din motoreffekt och din PCB layout teknik. Om motoreffekt är låg-och PCB-layout är bra, då kanske du inte behöver ha optocoupler. När det gäller kodomvandlare krets, jag tror TMS320C6000 serien har inte ombord kodare gränssnitt kretssystem. Du kan ansluta till någon fångst-I / O (inte säker på 6000-serien har eller inte). Om nej, då måste man hålla vallokalerna allmänna I / O. Sedan 6000-serien är så stark, det ska inte vara ett problem att styra en likströmsmotor.
|
|
 |
sumei
| 09 oktober 2004 17:38 Matlab & TMS320C6711 problem ... | | | Tags: Skiss av en H-brygga hur ansluta l293dne h bron i Matlab l293dne hjälpa l293dne schematisk Matlab h-bron h bro Matlab |
|
|  Mitt projekt är inverterad pendel. Denna vagn med pendeln ovanpå den är ansluten DSP TMS320C6711 sedan Matlab. Jag öppnar både CCS och Matlab samtidigt. Men när jag kör mina CCS, det är en framgång, när jag skriver * ccsdsp * i Command Window i Matlab, den säger att den inte kan upptäcka DSP styrelse och det säger jag inte konfigurera min styrelse. Varför är det så???? Ett annat problem är att det finns två I / O 80 stift TMS320C6711, men hur gör jag för att ansluta dem till min L293DNE H-brygga och optiska axeln encoder? Hur skulle den schematiska figuren ser ut som att ansluta båda komponenterna till min DSP I / O stift? Snälla hjälp mig .....  Tack så mycket !!!!!!!!!!! |
|
 |
nicleo
Anställd: 06 sep 2004 Inlägg: 717 Hjälpt: 60
| 10 oktober 2004 2:37 Matlab & TMS320C6711 problem ... | | |
|
| | Jag antar att du använder typ av TMS320C6711 DSK eller EVM. Kan du pls ge oss ventor av din design kit eller utvärdering kit? Eftersom vi vet inte detaljerna i de två 80-stiftskontakter. Även pls ange version av din CCS samt Matlab. |
|
 |
sumei
| 10 oktober 2004 16:45 Matlab 6 & TMS320C6711 DSK | | |
|
| Den Matlab jag är Matlab 6, DSP är TMS320C6711 DSK, av CCS version 1.23. Kan du hjälpa mig att lösa det problem som jag nämnde i mitt 2:a meddelandet databladet finns i: h ** p: / / www.kanecomputing.co.uk/pdfs/spru197d.pdf
Nästa Temne inte sprids frågor över hela linjen, bevara dem i samma post om de är närstående. Jag sammanslagna ämnen i ett brev, nästa gång du får en varning. Cluricaun
|
|
 |
kesavay
Anställd: 02 februari 2007 Inlägg: 1
| 02 februari 2007 15:17 Re: Skiss av L293DNE H-bro kontrollera DC mot | | |
|
| hej alla organ Jag använder TMS320C6711 För att kontrollera inverterad pendel. Jag vill veta hur kan jag få PWM (Control signaler) resultat från DSK. vänligen hjälp i detta fall. Jag kommer att vara mycket tacksamma för er. kesava calvin.vaus (at) gmail.com |
|
 |