Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Spänningsstyrda filter begreppet ........

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> Spänningsstyrda filter begreppet ........
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
Eleven

Anställd: 01 november 2004
Hjälpt: 2

Post 15 november 2004 16:48 Spänningsstyrda filter begreppet ........

Hej killar,
Jag undrar om någon kan direkt en källa till lärande om Spänningsstyrda filter?

Jag förstår att op amp filter ultilize kondensatorer och motstånd för att skapa Fasförskjutningen mellan ström och spänning i olika frekvenser för att skapa filtret utgångsenergi svar, men jag har icke kunnat hitta böcker om hur du använder spänning att ändra filtret avbröt frekvens.

Kan någon kasta ett ljus eller direkt en koppling till detta?

Tack!
Tillbaka till toppen
Johnson

Anställd: 04 oktober 2004
Hjälpt: 22

Post 15 november 2004 18:04 Re: Spänningsstyrda filter begreppet ........

Baserat på frekv. utbud av Switch Dies är ett annat sätt att få Spänningsstyrda filter.
Tillbaka till toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> Spänningsstyrda filter begreppet ........
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS