| Författare | Meddelande |
|---|
fasaghandis
Anställd: 10 juli 2002 Inlägg: 164 Hjälpt: 4 Plats: Teheran
| 05 december 2004 8:27 Adaptive Numerisk lösning av partiella differentialekvation | | |
|
| Kan du hjälpa mig på adaptiv numerisk lösning av partiella differentialekvation. Hälsningar |
|
| Tillbaka till toppen | |
 |
cedance
Anställd: 24 oktober 2003 Inlägg: 703 Hjälpt: 28 Ort: Tyskland
| 05 december 2004 8:38 Re: Adaptive Numerisk lösning av partiella Differentialtryckgivare ekva | | |
|
| är u att skriva program för att lösa PDE: s? Wat slags en PDE do u menar? grundläggande ekvationer eller kompletta, inklusive kopplade PDE? Jag hoppas att det finns metoder tillgängliga för att lösa PDE's ... jag dont få vad u menar med "anpassningsbara" här. det finns många olika typer av PDE tillgängliga som har undersökts och metoder för att hitta lösningar för PDE's av detta formulär har upptäckt ... kan u lämna mer information!
hälsningar, arunmit168. |
|
 |
fasaghandis
Anställd: 10 juli 2002 Inlägg: 164 Hjälpt: 4 Plats: Teheran
| 05 december 2004 9:31 Re: Adaptive Numerisk lösning av partiella Differentialtryckgivare ekva | | |
|
| Tack för ditt svar. Syftet med Adaptive lösning är att ANSLAG flexibla griding av Domain av lösning, så att tid och minne effektiv lösning av PDE. hälsningar |
|
 |
Google AdSense

| 05 december 2004 9:31 Annonser | | |
|
|
|
|
 |
cedance
Anställd: 24 oktober 2003 Inlägg: 703 Hjälpt: 28 Ort: Tyskland
| 05 december 2004 14:11 Re: Adaptive Numerisk lösning av partiella Differentialtryckgivare ekva | | |
|
| | fasaghandis skrev: | Tack för ditt svar. Syftet med Adaptive lösning är att ANSLAG flexibla griding av Domain av lösning, så att tid och minne effektiv lösning av PDE. hälsningar |
vad jag tycker är rätt sätt att välja vilken metod för att lösa ut en viss typ av lösning kan vara anpassningsbara och inte metoden i sig. och det inte krävs också, menar jag. Jo, antar att om u är att utforma en komplett partiell differentialekvation solver, sedan ingången Wen visst, u är att analysera strukturen i ekvationen och sedan "välj" de metoder som finns! De skulle vara den bästa kompromiss som jag känner, eftersom u uttryckte det, minnet och den "snabba" kan optimeras så mycket! Pls diskutera ur åsikter så att det skulle hjälpa mig förstå bättre vad u har ur minnet!
hälsningar, arunmit168. |
|
 |