Regler | Nya inlägg | ämne RSS | Sök | Registrera | Logga in

Adaptiv Numerisk lösning av partiella differentialekvation

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Matematik och fysik -> Adaptive Numerisk lösning av partiella differentialekvation
Arabiska version Bulgariska version Katalanska version Tjeckiska version Danska version Tyska version Grekiska version Engelsk version Spanska version Finsk version Franska version Hindi version Kroatiska version Indonesiska version Italienska version Hebreiska version Japanska version Koreanska version Litauiska version Lettiska version Nederländska version Norska version Polska version Portugisiska version Rumänska version Ryska version Slovakiska version Slovenska version Serbisk version Svenska versionen Tagalog version Ukrainska version Vietnamesiska version Kinesiska version
Författare Meddelande
fasaghandis

Anställd: 10 juli 2002
Hjälpt: 4
Plats: Teheran

Post 05 december 2004 8:27 Adaptive Numerisk lösning av partiella differentialekvation

Kan du hjälpa mig på adaptiv numerisk lösning av partiella differentialekvation.
Hälsningar
Tillbaka till toppen
View user's profile
cedance

Anställd: 24 oktober 2003
Hjälpt: 28

Post 05 december 2004 8:38 Re: Adaptive Numerisk lösning av partiella Differentialtryckgivare ekva

är u att skriva program för att lösa PDE: s? Wat slags en PDE do u menar? grundläggande ekvationer eller kompletta, inklusive kopplade PDE? Jag hoppas att det finns metoder tillgängliga för att lösa PDE's ... jag dont få vad u menar med "anpassningsbara" här. det finns många olika typer av PDE tillgängliga som har undersökts och metoder för att hitta lösningar för PDE's av detta formulär har upptäckt ... kan u lämna mer information!

hälsningar,
arunmit168.
Tillbaka till toppen
View user's profile
fasaghandis

Anställd: 10 juli 2002
Hjälpt: 4
Plats: Teheran

Post 05 december 2004 9:31 Re: Adaptive Numerisk lösning av partiella Differentialtryckgivare ekva

Tack för ditt svar.
Syftet med Adaptive lösning är att ANSLAG flexibla griding av Domain av lösning, så att tid och minne effektiv lösning av PDE.
hälsningar
Tillbaka till toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 05 december 2004 9:31 Annonser

Tillbaka till toppen
cedance

Anställd: 24 oktober 2003
Hjälpt: 28

Post 05 december 2004 14:11 Re: Adaptive Numerisk lösning av partiella Differentialtryckgivare ekva

fasaghandis skrev:
Tack för ditt svar.
Syftet med Adaptive lösning är att ANSLAG flexibla griding av Domain av lösning, så att tid och minne effektiv lösning av PDE.
hälsningar

vad jag tycker är rätt sätt att välja vilken metod för att lösa ut en viss typ av lösning kan vara anpassningsbara och inte metoden i sig. och det inte krävs också, menar jag. Jo, antar att om u är att utforma en komplett partiell differentialekvation solver, sedan ingången Wen visst, u är att analysera strukturen i ekvationen och sedan "välj" de metoder som finns! De skulle vara den bästa kompromiss som jag känner, eftersom u uttryckte det, minnet och den "snabba" kan optimeras så mycket! Pls diskutera ur åsikter så att det skulle hjälpa mig förstå bättre vad u har ur minnet!

hälsningar,
arunmit168.
Tillbaka till toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Matematik och fysik -> Adaptive Numerisk lösning av partiella differentialekvation
Sida 1 av 1 Alla tider är GMT 2 timmar

Missbruk | | Administratör | | Moderatorer | | Stöd oss | | sitemap
topic RSS