Är Magic kan allvarliga analog design?

H

hyy95120

Guest
Jag lärande analog IC design just nu.Jag har inte råd med den kommersiella layout verktyg, så jag letar efter följande alternativ:

1) schemaritning:
gschem Jag
har använt detta en för lång tid och det är mycket kraftfull.

2) SPICE
ITC SPICE är gratis och författaren sagt att det är lika kraftfullt som HSPICE, och det
är internt används i Linear Tech för att utforma sina egna IC.
Jag har använt det i DC-DC mönster, Det är ett kraftfullt

3) Layout
Jag
har hört om magi och inte har använt det.Kan någon berätta för mig om det kan allvarliga analog IC design?Tack så mycket!

Vill du höra om Ledit och Lasi?Dessa är inte dålig och Lasi är gratis layout verktyg.
kontrollera http://cmosedu.com/

LTspice / SwitcherCAD III är ganska bra verktyg.Huvudsyftet är att byta läge strömförsörjning design.Du kan behöva kontrollera om modellen tillgänglig.Det finns många exempel från cmosedu.com webbplats för den bok av R. Jacob Baker.

Jag brukade Magic länge länge sedan.Verktyget används av de flesta studenter i
USA i det förflutna för att göra det chip design.Det bör vara tillräckligt bra för dig.Du kanske behöver hitta användare grupp för att se hur du kan få stöd när du har problem ..
En annan sak, du kan behöva för att se hur svårt att installera utformning miljön (teknik setup), utvinning kapacitet, DRC noggrannhet, GDS / CIF export kapacitet.

Du kan ta en titt för Lasi från cmosedu webbplats.mm

Magic är en underbar layout verktyg och kan användas för en grov layout design.MEN .... det finns några problem med det,
i huvudsak: --

1.Blir långsamt när GDS storlek är mycket stor.
2.Ibland hänger sig när man arbetar på stora konstruktioner.

Men i stil tror att man kan använda magi, eftersom det är mycket kraftfullt verktyg och kan anpassas enligt dina behov.

Om u know vissa Intrinsics, u kan göra Magic tjäna u bättre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back