110 ~ 230V AC Spänningsområde drift

N

nodee

Guest
Hej Alla, Im försöker lista ut hur vissa apparater arbeta ett antal 100 ~ 230VAC, uppenbarligen detta täcker både 110V och 230V standard elnätet levererar så hur i termer av kretsen är det uppnås? Im hopp om att köra en solenoid som fungerar antingen 110 eller 230V AC, men är lite vilse om hur detta kommer att arbeta för att alla idéer få mig att gå? Tack, Nodee

Hej alla, Im försöker lista ut hur en del apparater arbete från ett urval av 100 ~ 230VAC, uppenbarligen detta täcker både 110V och 230V standard elnätet levererar så hur i termer av kretsen är det uppnås? Im hopp om att köra en solenoid som fungerar antingen 110 eller 230V AC, men är lite vilse om hur detta kommer att arbeta för att alla idéer få mig att gå? Tack, Nodee
användning stabilisator

Apparater med bred utbud utbud oftast drivs av SMPS (switchade nätaggregat) i flyback läge, som lätt kan spänna området. Automatiserad växling med reläer eller triacs / fasta reläer state återfinns i sällsynta fall.

Ive gjort lite tittat runt, kan jag använda driftfasen kontroll med en triac + diac installation och minska / öka fasen för 230/110V? Solenoiden när den ansluts till 110V drar runt 450mA, om jag använder 230V (ungefär dubbelt V) och halva den tid som solenoiden är på för via traic är att kan ge en i genomsnitt ca 450mA vid 230V? Funderar på att använda en PIC och MOC3022 att avfyra Triac, om PIC också känner av nätspänningen kommer in kunde jag justera triac bränningen tiden därefter? Tack, Nodee

Bara använda en spänningsfördubblare likriktare ......... antingen göra länken en manuell switch, eller göra det via ett relä kopplas via en styrenhet beroende på Vin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back