12 volt likström till 3 volt DC-omvandlare

M

mcaltrds

Guest
Jag har en liten elektronisk kompass i min bil som kör ut ett 3 V litiumbatteri.Jag vill hårda tråd den till lastbil elsystem, men behovet av att minska spänningen till 3 volt.Inte säker på exakt nuvarande dra, men med tanke på batteriet senaste 6-12 månader måste det vara mycket liten.

 
Po opublikowaniu raportu kwartalnego AMD był zmuszony przyznać, że segment serwerów "blade" nie jest już aż tak atrakcyjny, jak to było kilka lat temu. W związku z tym opracowanie i produkcję mikroserwerów SeaMicro postanowiono przerwać, a posiadane rozwiązania użyć w razie potrzeby przy tworzeniu komponentów platform serwerowych w przyszłości. D...

Read more...
 
Hej,
Du vill ha en linjär regulator?
Om Ja, du kan använda en variabel IC coltage tillsynsmyndighet gillar LM317, Det är billigt och mycket lätt att hitta kan du ställa in spänningen till 3 volt med 2 motstånd.
Jose

 
Som Jose sagt, du kan använda LM317 varaiable tillsynsmyndigheten tillsammans med en heatsink, jag tror inte att den nuvarande kommer att vara mer än 1A.Om så är fallet kan du växla till DC-DC-omvandlare.
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

 
Vid konvertering från 12V till 3V även med mindre ström, du kommer att möta ett värme problem.Enkel beräkning: (12-3) V * 1A = 9VA behöver du en stor heatsink för det.Använd lm2574/75/76, enkelt och robust DC-DC-omvandlare.

 
Jag tror
Om denna utrustning använda ett batteri, den nuvarande måste vara mycket lågt, kanske lägre än 20mA.i detta fall en linjär regulator är nog Du måste kontrollera vad nuvarande du behöver leverans ....
Jose

 
använder du den i bilen?

Det är USB-anslutning / 1394 connection.maybe kan hjälpa dig.[/ url] http://www.sun-yuan.com/english/readnews.asp?id=34 [/ url]Candy [/ url]
 
om ur inte göra LM regulator krets Därefter kommer jag att rekommendera och att använda en bil mobil laddaren ger nästan 3.6V i standard och 3 till 5V är också det

 
Ett enkelt sätt är att använda en 3V zener diod och ett motstånd, om det nuvarande för att kompassen är liten.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top