ac brygga offsetspänning

C

Carlos100pre

Guest
Kan någon förklara den här formeln tack på förhand, jag måste hitta den maximala bron offsetspänningen amplitud, är den enda information jag har alla kondensatorer = 880pF, E = 10vrms, f = 10 kHz, vad är j? inte är ett imaginärt tal hur kan jag använda det? [Tex] \ Delta [/tex] E = E [(R3 - j / [tex] \ omega [/tex] Cx) / (R1 + R3 - j / [tex] \ omega [/tex] C3) - ( R4 - j / [tex] \ omega [/tex] Cx) / R2 + R4 - J / ([tex] \ omega [/tex] Cx)]

j är en term för att indikera att mängden har en riktning som är vinkelrät mot en kvantitet som du kan mäta. Den kommer från J i kvadrat = -1. om du har en sinusvåg och du multiplicera det med -1, det samma amplitud, men när sinusvåg var + det nu - så j X är sinusvåg innebär att sinusvåg är 90 grader mot originalet. Det finns särskilda regler för J operatör som du måste lära dig, till exempel division med aj sikt, vad du måste göra är att multiplicera övre och nedre av-j, så J på den nedersta raden blir - J x j eller 1, så att den kan ignoreras. I allmänhet är spänningen vid halvvägs punkt på ett ben, Vin X (Zbottom / (Z överst + Zbottom)), detta sker med andra benet, kalla det Vin X (Zbottom2 / (Ztop2 + Zbottom2)). Spänningen ut är då skillnaden mellan de två, vilket är vad du har. Frank

j är en term för att indikera att mängden har en riktning som är vinkelrät mot en kvantitet som du kan mäta. Den kommer från J i kvadrat = -1. om du har en sinusvåg och du multiplicera det med -1, det samma amplitud, men när sinusvåg var + det nu - så j X är sinusvåg innebär att sinusvåg är 90 grader mot originalet. Det finns särskilda regler för j aktör som du måste lära dig, till exempel division med aj sikt, vad du måste göra är att multiplicera toppen och botten av-j, så j på den nedersta raden blir - j X j eller 1, så att den kan ignoreras. I allmänhet är spänningen vid halvvägs punkt på ett ben, Vin X (Zbottom / (Z överst + Zbottom)), detta sker med andra benet, kalla det Vin X (Zbottom2 / (Ztop2 + Zbottom2)). Spänningen ut är då skillnaden mellan de två, vilket är vad du har. Frank
Frank tack för förklaringen, en fråga till hur om jag behöver för att hitta värdet av motståndet som jag behöver använda, hur kan jag hitta sesistance värden (R1, R2)

Utan en krets Jag vet inte var dessa komponenter är. Från vad jag sa, är förhållandet mellan motstånden densamma i varje arm. - Vin ---------------------- ........... | ................... | ............... R3/r1 + R3 = R4/R2 + R4 .......... R1 ................. R2 ............ | .................... | .............. eller R1/R3 = R2/R4 ........... ---- Vo --------- ............ | .................... | ............ R3 ................. R4 ............. | ..................... | ...... ------- ----------------- Om det finns några inblandade kondensatorer, de orsakar en fasförskjutning i Vo från den sidan, så att balansera upp det, måste fasförskjutningen vara samma på den andra sidan. Hoppas texten kretsen fungerar LOL Det gör den inte!. Det redigeringar på platser även om de inträffar under en linje, så jag fyllde i utrymmen med prickar> ....... Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back