allegro och orcad jämföra?

7

7rots51

Guest
Hej
Jämför gärna allegro och orcad sch, PCB design, som har fler funktioner, vilken av dem som är lättare att arbeta med den. (Och är användarvänlig)
och i framtiden som en av dem har flera förbättringar och arbetar med sppectra på ett enkelt sätt.Hälsningar

 
Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że coraz więcej czasu spędzamy w internecie. Nie tylko w ramach przyjemności i spędzania wolnego czasu, ale także obowiązków związanych z pracą zawodową - coraz więcej osób nie jest w stanie wyobrazić sobie wypełniania swoich codziennych obowiązków bez dostępu do komputera, smartfona, a przede wszystkim Internetu. Jakie zagrożenia się z tym wiążą? Na co należy uważać, czego nie robić i jakie środki przedsięwziąć?

Read more...
 
OrCAD är två verktyg

Capture ==> schematiska konstruktion
Layout ==> PCB Layout

medan Allegro är bara PCB layout

Allegro är dyrt, har fler funktioner, layout är tvärtom.

 
Orcad Layout är ett bra verktyg för PCB nybörjare, Allegro är en högre PCB-verktyg.

 
Hej,

Jag håller med andra inlägg.Cadences har två design flöden:
1."Låg nivå": Orcad Layout, Capture, Specctra
2."High End": Allegro, ConceptHDL (schemaritning för PCB och HDL), Specctra

För närvarande är jag använder Orcad Verktyg.Jag försökte lära "high end" flow, men det är inte så lätt.I de nya utgåvorna av PSD (Jag tycker att det är 15,2), finns det goda självstudien för allegro och conceptHDL ingår.Så prova det.

Hälsningar,
hqqh

 
Observera att OrCAD Capture kan produktionen netlists i Allegro format.Candance säljer en version består av (OrCAD) Capture Allegro Layout.

 
ConceptHDL och ORCAD Capture är två infödda sch verktyg för allegro, butyou måste fästa större uppmärksamhet vid användning Capture med
Allegro är det inte "native" som conceptHDL.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top