Altium Designer DRC

M

maxascent

Guest
Hej

Är det möjligt Altium Designer för att möjliggöra en DRC kontroll som visar när ett brott inträffar.Vad jag vill är att när jag rutt ett spår programmet kommer att markera ett spår / rondell etc om jag bryter mot en regel med banan jag routing.

Skål

Jon

Ja bara att klicka på Kongo-knappen innan manuell routing.(minns att definiera Design reglerna kontroller enligt dina behov)

Hälsningar

Det finns två typer av Demokratiska republiken Kongo checka in Alitum Designer - Online, och parti.Vad ni ber om kallas "online" kontroll.Den saktar ned respons av PCB Editor, men det kontrollerar hela styrelsen varje gång du gör en ändring och markerar kränkningarna den hittar.

Att aktivera online kontroll, gå till Verktyg> Design Rule Check, klicka på "Regler till Check" och markera lämpliga alternativen i "Online"-kolumnen i dialogrutan.Nu får du en grön markering där det finns DRC vilolations.

Observera att du egentligen inte behöver göra det möjligt för online-kontroller för de regler som skall verkställas av programvaran.Oavsett vad du har aktiverat i Design> Regler hindrar dig från att bryta mot regeln.För att möjliggöra en regel, bara att gå till Design Rule dialogrutan (Design> Rules), klicka på den översta posten i listan där det står "Design Rules", så ser du en tabell med alla regler.Kontrollera gällande rutorna i kolumnen där det står "Enabled" för att slå på regeln.Alla "online" kontrollera inställningen som beskrivs ovan gör är att ge dig en visuell färgmarkering där det finns kränkningar.Bara ha regeln aktiverad håller dig från att bryta mot regeln, men inte ge varumärket.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back