Altium Designer - uppdatering scheman ändras till PCB

E

ericvic

Guest
Jag provar Altium Designer Summer 09 för att se om jag vill byta från Eagle. Jag har titta på många av utbildning videor på Altium webbplats och läsa några av dokumentationen. Hittills har jag gillar verkligen gränssnittet men en sak som jag skulle potentiellt vilja ändra är att behöva utföra en ECO uppdatera PCB om jag gör en ändring i schemat. I Eagle om du gör en ändring på den schematiska PCB avspeglar automatiskt att förändring men Altium du måste berätta det för att uppdatera PCB. Jag är säker på att det finns en god anledning, men det är konstigt för mig. Kan någon berätta för mig varför det är bra att ha för att berätta Altium att utföra uppdateringen? Och finns det något sätt att stänga av det där och har det uppdateras automatiskt? Tack, Eric

hej det är bra att tala om Altium att uppdatera pcb, coz varje gång vi kan kontrollera vilka förändringar vi gjort exakt på den schematiska och överensstämmelse mellan pcb och schematiska kommer helt att fungera. för enkla konstruktioner det kanske inte problemet. men för stora design med flera hundra komponenter, är det svårt att kontrollera om en komponent på schematiskt avlägsnas av misstag. Nu PCB uppdatering informera de inkonsekvenser innan du går vidare. hoppas denna info. hjälper u. gäller

Det är vettigt för stora konstruktioner. De flesta av mina mönster är ganska liten men men jag är säker på att jag kommer att vänja sig i tid.

En annan fråga. Hur ställer ni reglerna standard konstruktion som skall tillämpas på alla nya utformade PCB. Jag vet var jag kan ställa in konstruktionsregler för en viss PCB men i Eagle kunde jag ladda en uppsättning regler i Demokratiska republiken Kongo dialogrutan men jag kan inte se hur man gör det i Altium. Tack, Eric

I Altium du kan också importera Design reglerna för som du måste öppna DRC dialog och använda RMC för att öppna pop-up för import eller regler exportalternativ.

Hej Ricky, började jag använda Altium för simulering min design. kan vi samverka Altium med Matlab eller Simulink? coz grafiska funktioner för simulering av konstruktioner är inte så bra. Jag menar CRO alternativ, byta alternativ som vi brukar hitta i andra ECAD verktyg som Multisim etc är inte tillgängliga i Altium. Hälsningar skr

[Quote = Anonymous_Ricky] I Altium också kan importera Design reglerna för som du måste öppna DRC dialog och använda RMC för att öppna pop-up för import eller regler exportera alternativ. [/Quote] Stor, det är vad jag behövde. Eric

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back