A
alexhugo
Guest
Hej, använder jag ATMEGA48. Jag har följande peoblems: 1 - Vad jag än gör, måste jag ha extern återställning krets. Jag sätter BODLEVEL säkringarna vara 4,3 volt hoppas att BOD återställer jag mikrokontroller då VCC börjar gå upp, men det fungerar inte så. Jag programmerade även RSTDISBL säkringen men det hjälper inte heller. 2 - Jag vet inte varför röra kondensatorn (eller återställningsstiftet själv) som används för återställning hänger mikro. Jag använder 10K motstånd och 100U lock för återställning krets. Skicka inte säga att jag inte skulle röra vid reset signalen. Jag vet det men detta innebär att det mycket känsliga för buller. Är det inte? 3 - När mikro fryser på grund av problemet i punkt 2, inte watchdog timer återställs inte chipet. Watchdog timer fungerar i andra tider. Till exempel när jag bort WDR (vakthund reset) kommandot eller jag inte kallar den plats som har WDR, ser jag att min micro blir RESET frysning på grund av att röra kondensatorn av återställning kretsen återställs inte av vakthund timer. Tack på förhand Alex