automatisk rum ljusbord

R

rohitppande

Guest
Hello guys! Jag gör ett projekt där u upptäcka nej. personer som kommer in i ett rum och även upptäcka nej. av personer inuti. skulle u guys hjälpa mig att ge ett förslag på en hög precision ledde infraröd detektor för att detta projekt kan praktiskt genomföras ........ thnx i förväg ...
 
behöver du inte. av personer som kommer in i rummet eller de No.of personer inne på rummet vid en viss tidsögonblick ......
 
Jag behöver bara veta de personer inne i rummet som jag kommer att uppnå genom att ha två IR-lysdioder och sensorer så att när du skriver in den första IR-strålningen avbryts och sedan den andra en avbryts och samtidigt lämnar rummet dess vice versa. detta används sedan för att räkna upp eller räkna ner skärmen ....... men problemet är att jag inte får en en bra detektor så att den ska ge en hög / låg när ir strålning är slående det och en låg / hög när ingen IR-strålning är slående det ... också hjälpa mig med emittors som de måste avge ut strålning i en rak linje .....
 
du får hög kvalitet fjärrkontroll LED (IR LED) ... de skulle komma i ett paket som är försilvrad på sidorna för att fokusera strålningen .... också driva LED med darlington par att få mer överföring avstånd .....
 
[Quote = rohitppande] Hej killar! Jag gör ett projekt där u upptäcka nej. personer som kommer in i ett rum och även upptäcka nej. av personer inuti. skulle u guys hjälpa mig att ge ett förslag på en hög precision ledde infraröd detektor för att detta projekt kan praktiskt genomföras ........ thnx i förväg ... [/quote]. Snälla, om du har dokumentation på temat snälla hjälp mig. Jag behöver det dåligt för mitt sista år projct. tack.
 
bara sätta två sensorer på dörren på samma horisontella nivå men lite långt från varje, men inte för långt, kommer om någon kommer in i första sensorn räkna sedan den andra som kommer att göra dig controller steg för en mer person för inre människor, om någon lämnar rummet den andra räknar sedan den första sensorn för att minska det antal, och du har en mikrokontroller som håller räkningarna och visa den på vad du vill som 7-segment eller teckens LCD. Lycka till
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top