Om du bara vill veta PIC sedan http://www.mikroe.com/en/books/picbasicbook/00.htm Online bok hjälper dig .. också många PIC böcker jag laddat i www.freebookspot.com i inbyggda system kategorin. Försök att läsa allt detta kommer att klara dina behov arkitektur, programmering och kompilator Om du vill göra enkelt program börja med 16f serien och om du behöver din ansökan med några smak som USB eller Ethernet börja med 18F och om du vill ur programmet behöver lite DSP koncept börja med dsPIC .. Försök också att söka fritt seminarium om Microchip webben .. kan nästa hölls nära din stad .. thay kommer att leverera det något pris och ge dig utveckling kit och verktyg CD-skivor och programmerare allt som behöver för att börja nytt projekt med mycket låg kostnad ... Lycka till,
tycker om din begäran? Fråga Jag behöver hjälp med öl? 1. jag behöver hjälp dricka öl 2. köpa sade öl 3. eller måste jag alkoholproblem så varför inte gå till toppen Ask Google tog alla 0.3sec att hitta. http://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/33023a.pdf
Tack för ditt förslag det verkligen hjälpt. Jag skrev ett program i enheten för att överföra data till EEPROM (24c256) med I2C läge i SSP. 1.Jag inte förstod SSPADD register, det håller slav adress eller adress eeprom platser där data ska överföras? 2.Need förtydligande om att skicka slavadress och skriva (eller) läsa tillstånd. Jag har läst datablad pic6f72 .. men kunde inte förstå mycket om I2C-protokollet. Om jag kunde få en kodexempel församling för I2C-protokollet skulle det vara larger
Jag har ESA IUP-intelligenta universalprogrammerare. [LabTool] Iam försöker programmet pic16f72 av ovannämnda programmerare. men jag cound inte hitta PIC16F72 i enhetens val av alternativ ... Finns det några mentods att lägga enheten i ovanstående programmerare ... helpp brådskande
den 16F72 inte suported som är mest pic chips http://www.aec.com.tw/download/LabTool-48XP_ALL.pdf PICKIT 2 kan vara ditt svar. Länken är ovanför anordningarna suported vid denna tidpunkt. listan växer varannan månad. plus att du kan nu använda PICkit 2 som en Seial Comms bly (USB till seial) Jag skulle rekommendera att du köpa eller låna en PICkit 2, detta kan köpas för så lite som $ 27 och om din tur att få en uppgörelse med 20 prov marker.
I2C PROTOCAL IN 16F72 1.Jag förstod inte SSPADD register gör det håller slav adress eller adress eeprom platser där data ska överföras? 2.Need förtydligande om att skicka slavadress och skriva (eller) läsa tillstånd. Jag har läst datablad pic6f72 .. men kunde inte förstå mycket om I2C-protokollet.
Jag har läst din pic är datsaheet ... du behöver för att genomföra en mästare I2C och pic16f72 SSP Don `t stödja det! ... (Så SSPADD har slavadress i Sleave läge = ingen användning för gränssnitt 24Cxx) bör du implment en mästare bara genom mjukvara ... mikrochip Application Note .... (AN554 - Programvara Genomförande av I2C Bus Master.)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.