behöver hjälp

R

REVISION

Guest
Jag måste göra en ljud-systemet (att förvärva ljud från buller) och för att mata den analoga data i en ADC och sedan den digitala data till en mikroprocessor.
Jag behöver hjälp med att göra ljudet systemet.
er hjälp skulle vara mycket uppskattat.
Tack

hej

specificera exakt vad som är ditt behov?
hälsningar

Här är den:
Jag måste göra en maskin projekt inom 2 månader. Det handlar om DSP baserade adaptiva buller avförande från audio förvärv / uppspelning.
Jag har för första förvärva ljud (röst / tal) med hjälp av mikrofon, foder i DSP-processorn och sedan göra några adaptiv filtrering och sedan spela upp dem.
Jag hoppades att jag kunde få lite hjälp i acqiring röst och samtidigt spela den igen, någon form av verklig Temne förvärv av speech.The DSP processor godtar signal analog form så utfodring talet och den omgivande buller direkt var en av den alternative.But min guide betonade vid en maskin ckt att förvärva ljud thro mikrofon samtidigt som en annan mikrofon kan användas för att spela in omgivande buller och dessa två signaler kommer då att kunna användas utan att adaptiv filtrering.Så jag hoppas att om u kan ge mig några riktningar som skulle vara till hjälp för att göra ljud systemet med hjälp av mikrofon.
som en brännare och avspelning (för matar ut ljud) i musik system.
Tack
REVISION

Pls Post Vissa lösning Jag är absolut i behov av hjälp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back